کد خبر: ۱۰۰۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳
در دیدار با وزیر خارجه بلژیک:

متکی از آمادگی ایران برای شروع مذاکرات با گروه وین و تنظیم توافقنامه خبر داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه بلژیک به آخرین وضعیت توافق سه جانبه تهران برای مبادله سوخت ‏هسته‌ای اشاره کرد و گفت: آماده شروع مذاکرات با گروه وین جهت تنظیم توافقنامه کتبی هستیم.
 
در این دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود بحران‌های مختلف بین‌المللی و جهانی به تغییر رویکردهای ‏اشتباه گذشته و لزوم تصحیح آن و استفاده از راه‌حل‌های منطقه‌ای و حضور و مشارکت کشورهای منطقه تأکید ‏کرد‎.

وی با اشاره به حادثه جنایت وحشیانه کماندوهای اسرائیل در حمله به کاروان کمک‌های انسانی به مردم ‏غزه، خواستار برخورد جدی همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی شد‏‎.

استفان ونکر وزیر خارجه بلژیک نیز ضمن محکوم کردن این حادثه اعلام کرد محاصره غزه به دلیل مسائل انسانی غیرقابل ‏قبول است و چند تبعه بلژیکی نیز در این کاروان حضور داشته‌اند که یکی از مجروحان بلژیکی به بروکسل ‏بازگشته و موضوع در دست بررسی است‏‎.

متکی همچنین با اشاره به تعاریف متفاوتی که از واژه‌های حقوق بشر، دموکراسی، تروریسم و ... وجود ‏دارد، بر لزوم ادامه نشست‌ها و گفتگو بین ایران و کشورهای اروپایی تأکید کرد و حمایت از تروریست‌ها از جمله ‏منافقین را با وجود بیش از 16 هزار جنایت در ایران غیرقابل توجیه دانست‎.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های صلح‌آمیز کشورمان به آخرین وضعیت توافق سه جانبه تهران برای مبادله سوخت ‏هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: آماده شروع مذاکرات با گروه وین جهت تنظیم توافقنامه کتبی هستیم و ‏امیدواریم این زمینه بسیار مناسب برای همکاری با اقدامات تخریبی در شورای امنیت از بین نرود‏‎.

وزیر امور خارجه بلژیک ضمن استقبال از بیانیه تهران، ادامه مذاکرات و گفتگوهای ایران و اروپا را مناسب و ‏ضروری دانست و بر تاثیر این روند در درک متقابل سیاست‌ها و رویکردهای طرف‌های مختلف تأکید کرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین