کد خبر: ۱۰۰۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳

حاشیه‌های از مراسم بیست‌ویکمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیست‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور پرشور مردم در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب برگزار شد. 

بیست‌ویکمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب با حضور مقام معظم رهبری و مقامات عالی‌رتبه لشگری و کشوری،‌ مهیمانان خارجی و حضور پرشور ملت ایران در حرم مطهر امام(ره) برگزار شد.

نیروهای انتظامی، راهنمایی‌ورانندگی، بسیج، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و شهرداری نیز با نشاط مضاعف از آغازین ساعات صبح امروز در نقاط مختلف مراسم استقرار داشتند تا در صورت لزوم خدمات موردنیاز را به زائرین بیست‌و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ارائه دهند.

گیت‌های بازرسی تنها موانعی بود که سیل عظیم زائرین را برای مدت کوتاهی در پشت خود نگه می‌داشت؛ اما سپس این جمعیت مشتاق از پشت گیت‌ها همچون جویباری به دریای عظیم ملت می‌پیوست.

این مراسم راس ساعت 10:30 با تلاوت قرآن آغاز و با مداحی مداحان اهل بیت و عزاداری دسته‌‌های عزاداری که طی روز و شب گذشته خود را به این مراسم رسانده بودند؛ ادامه یافت.

براساس برنامه ستاد برگزاری بیست‌و یکمین سالگرد ارتحال امام(ره)؛ محمود احمدی‌نژاد و سید حسن خمینی سخنرانان پیش از خطبه‌ها و آیت‌الله خامنه‌ای خطیب نماز جمعه این هفته تهران بود که در مرقد امام برگزار می‌شد.

هنگامی که احمدی‌نژاد در سخنان خود از جنایات رژیم صهیونیستی و اقدام اخیر اسرائیل یاد کرده و آن را محکوم کرد جمعیت شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند که وی با علامت دست خود آنها را به سکوت فراخواند و گفت: نوبت این هم می‌شود.

وقتی وی به عده‌ای که آنها را بی‌تفاوت و بی‌توجه به رای مردم در انتخابات و صاحبان قدرت که خود را در کشور مالک همه چیز می‌دانند اشاره می‌کرد جمعیت حاضر فریاد زدند” احمدی‌ بت‌شکن بت بزرگ را بشکن” که وی نیز در برابر این شعار اندکی سکوت کرد و سپس گفت: خواهش می‌کنم.

زمانی که محمدعلی انصاری نسبت به تذکر ضیغ وقت به احمدی‌نژاد نزدیک شد، احمدی‌نژاد در کنار تریبون رو به وی کرده و گفت: خوب حالا شما بفرمائید.

وی مجددا به دبیر ستاد ارتحال امام که در کنارش ایستاده بود گفت: شما بفرمائید بروید؛ زشت است که اینجا ایستاده‌‌اید، من می‌آیم بروید.

احمدی‌نژاد پس از تذکر اتمام وقتش، نزدیک به 15 دقیقه دیگر صحبت کرد.

گروهی نیز در نزدیک جایگاه حضور داشتند که صرف‌نظر از موضوع شعارها و یا تکبیر نمازگزاران، در انتها فریاد می‌زدند «احمدی بت‌شکن بت بزرگ را بشکن.»

سخنان محمود احمدی‌نژاد به پایان رسید و سپس یادگار امام با چهره‌های متبسم وارد جایگاه شد و از پشت تریبون به زائرین بیست و یکمین سالگرد پدربزرگ خود سلام کرد.

در حلقه دوم که خبرنگاران نیز در آن حضور داشتند یکی از میهمانان خارجی که از کشورهای عربی بود با لهجه غلیظ عربی و صدای بلند به نوه امام سلام کرد.

اما پیش از اینکه دومین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سخنان خود را آغاز کند شعارهای انحرافی از سوی همان گروهی که در پایان جملات احمدی‌نژاد و تکبیر نمازگزارن فریاد می‌زدند “احمدی‌ بت‌شکن بت بزرگ را بشکن” آغاز شده و به قسمت‌های دیگر صحن حاج‌آقا مصطفی سرایت کرد تا جایی که برخی از افراد در درون حلقه دوم که جایگاه استقرار مسئولان رده میانی نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و میهمانان خارجی بود نیز این اقدام غیراخلاقی را همراهی کردند.

سید حسن خمینی خطاب به این افراد که برخی از آنها در سالگرد بیست و یکمین سال ارتحال حضرت امام سوت نیز می‌زدند گفت: مردم قطعا از این تعداد اندک که این‌گونه شعار می‌دهند بیزار هستند، عده‌ای که تلاش می‌کنند مراسم باشکوه سالگرد امام راحل را به کام مردم تلخ کنند و تا بوده چنین بوده و هنوز 20سال از رحلت امام نگذشته و خداوند انشالله همه ما را قرین رحمت خودش قرار دهد.

سپس این جمعیت شروع به سینه‌زنی کردند.

یادگار امام پس از تذکرات پی‌درپی که هیچ‌کدام مورد توجه این جمعیت قرار نگرفت مقداری آب برای نوشیدن تقاضا کرد.

جمعیتی که بی‌نظمی را در مراسم بیست‌ویکمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب آغاز کرده بودند حتی از داربست‌ها و ستون‌ها بالا رفته و به شعار دادن ادامه دادند و عده‌ای از آنها نیز همزمان چفیه‌های خود را از دور گردن باز کرده و بر بالای سرشان می‌چرخاندند.

نوه امام از زائران خواست که برای سلامتی ولی‌عصر (عج) صلواتی بفرستند که مردم صلوات‌های بلندی برای شادی روح امام راحل فرستادند.

وی از این جمعیت تقاضا کرد که برای سلامتی خدمت‌گذاران نظام و سپس برای شادی روح شهدا و حضرت امام صلواتی بفرستند که این تجلیل و تکریم لسانی از امام راحل و مقام شامخ شهدا در بیست و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب نیز تحت تاثیر بی‌نظمی‌های این گروه قرار گرفت.

سپس سید حسن خمینی گفت: شان مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام چنین نیست که عده‌ای مانع می‌شوند، خدا به شما اجر دهد که عزاداری امام این‌گونه نیست. به هر حال تا بوده چنین بوده است و هنوز 20سال از رحلت امام نگذشته است.

وی پس از این‌که گفت من از زائرین در این مراسم می‌خواهم یک فاتحه بخوانند جایگاه را ترک کرد؛ اما جمعیت مشخصی که این اقدام را دنبال می‌کردند به شعارهای خود ادامه داده و بعضا سوت هم می‌زنند.

پس از مدت کوتاهی مقام معظم رهبری در حالی که دست خود را به سوی جمعیت بلند کرده بود وارد جایگاه شد، معظم‌له با لبخند خود به تمام قسمت‌ها حتی رده‌های انتهایی جایگاه سلام کرد.

سید حسن خمینی نیز پشت سر ایشان وارد شد. سپس نوه امام و مقام معظم رهبری گفت‌وگوی کوتاهی کرده و ایشان با بوسیدن پیشانی سید حسن خمینی، نوه امام را مورد تفقد خود قرار دادند.

ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، وصیت حاج احمد پیروی از ولایت، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست و ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده از جمله شعارهایی بود که جمعیت زائرین سر می‌دادنند. 

گفته می‌شود که نوه‌ها و عروس‌های امام قبل از پایان برنامه‌ها، این مراسم را ترک کردند.

وقتی که مقام معظم رهبری از تاریخچه ایجاد رژیم غاصب صهیونیستی و جنایت‌های آن یاد کرد زائران این مراسم با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل و سپس تکبیر فرمایشات رهبر انقلاب را تائید کردند.

پس از اتمام بیانات مقام معظم رهبری زائرین فریاد زدند”ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگهدار”.

سپس نماز جمعه این هفته تهران با حضور پرشور مردم و مسئولان نظام به امامت حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

در پایان مراسم سالگرد ارتحال امام نیز یک راهپیمایی اعتراضی در محکومیت اقدام اخیر رژیم صهیونیستی برگزار شد و قطع‌نامه این راهپیمایی نیز قرائت شد.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی،روسای قوای سه گانه،فرمانده سپاه،علی اکبر ناطق نوری، آیت‌الله امامی کاشانی،آیت‌الله جنتی،آیت‌الله مهدوی کنی، حجت الاسلام دعاگو، محسن رضایی، آیت‌الله خزعلی و برخی از اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس از جمله شخصیت‌های سیاسی و نظامی بودند که در مراسم سالگرد ارتحال امام شرکت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۵
0
0
اگر مردی شعارهای که مردم انقلابی علیه جاسوسان امریکا واسراییل از قبیل موسوی وخاتمی سر می دادنند را هم بنویسید بنوسید اینه جه خیانتی در خون شهدا کردنند بگویید خاتمی چطور اسناد هسته ای این ملت را فروخت بگویید اینها به فکر خانواده خودنند نه روستاییان ومردم محروم
0نوه روح الله سید حسن نصرالله. ... بر خاتمی ... ... بر موسوی عقدهای ... بر کروبی ساده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۶
0
0
مرگ بر ضد ولایت فقیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۶
0
0
مثل اینکه رسالت خبر رسانی یادتان رفته و به یک پایگاه خبری خانوادگی تبدیل شده اید. مردم به خاطر عشق به امام خود در این مراسم شرکت کردند! .... از صحبت های شما اینطور بر می آید که دکتر احمدی نژاد مسبب این شعارها بودند. اگرچه این موضع گیری کاملاً صحیح است، از کجا معلوم کار خود دار و دسته موسوی ... و دور و بری هایش نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۶
0
0
چرا چخان تحویل مردم میدین؟
من خودم همونجا بودم.کمی شلوغ شد اما نه تا این حد که شما بزرگش کردین.
خجالت بکشید بسه دیگه
مرگ بر هر چی وطن فروشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۷
0
0
واقعیت را وارونه جلوه ندهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۸
0
0
پشتیبان ولایت فقه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۸
0
0
بد نیست خوب هم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۹
0
0
من آنجا بودم واز مشهد آمده و واقعا از اين حرکت بر ضد خانواده امام ناراحت و ديگر در مراسم ارتحال تا احمدی نژادها باشند شرکت نخواهم کرد. همان گفتار دکتر مطهری برای احمدی نزاد کافی است !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
زمانی که کارهای بزرگ به دست مردان کوچک وکارهای کوچک به دست مردان بزرگ بگزارند باید به حال ملت تاسف خورد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین