کد خبر: ۱۰۰۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳

انجمن اسلامی دانشگاه تهران: سیدحسن خمینی تاوان تداوم راه حق‌جویی و عدالت‌خواهی امام راحل را می‌دهد

برخاستن صدای توهین و جفا، دل‌های مردم را قرص‌تر و عزمشان را استوارتر می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با صدور بيانيه‌اي اهانت به حجت الاسلام سيد حسن خمينی در جريان برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام را محكوم كرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: 

تاریخ چه آسان تکرار می‌شود. آنان که حادثه کربلا و هتک حیثیت نوه رسول خدا و نشنیدن سخنان او به نام دفاع از حکومت اسلامی! به گوش‌شان افسانه می‌آید، چه به هنگام حادثه‌ای مشابه را به چشم خود دیدند. امام امت این روزها را چه هوشمندانه پیش‌بینی می‌کرد. اما شاید او نیز گمان نمی‌برد که تنها دو دهه بعد در روز رحلتش و در حرم مطهرش میهمانانی ناخوانده از راه برسند و با ادعای خط و ربط امام و ولایتی بودن بر فرزندش بتازند. نه حرمت صاحبخانه را پاس دارند و نه مراعات آبروی بیت او را بکنند. 

این بیانیه با تاکید بر اینکه تاریخ، 14 خرداد 89 و عزای دو چندان آن را از یاد نخواهد برد، یادآور می‌شود: واقعه رخ داده در سالگرد امام(ره) داغ حضرت آیت‌الله توسلی، یار و همراه آن حقیقت همیشه جاودان را تازه می‌کند که در دفاع از حیثیت بیت امام و هنگام اعتراض به توهین صورت گرفته در حق سید حسن خمینی جان به جان آفرین تسلیم کرد. کسانی که صدای منتقدان گوش‌شان را می‌خراشد و فریاد حقیقی عدالت‌خواهی خواب آرامشان را آشفته می‌کند، امروز به زعم خود با میدان دادن به افراطیونی که غائله‌های حمله به کوی و بیوت مراجع را به بارآوردند، اجازه سخن گفتن به حجت الاسلام سیدحسن خمینی را نمی‌دهند. 

در ادامه بیانیه آمده است: آنانی که دائما وحشت دارند مبادا صدای دیگری بلند شود، باید هم تاب شنیدن سخنان یادگار خمینی کبیر را نداشته باشند. اویی که امروز تاوان تداوم راه حق‌جویی و عدالت‌خواهی امام راحل را می‌دهد. بیت امام و یاران راستین او در دل مردمند و برخاستن صدای توهین و جفا از معدود جایگاه‌هایی که از مدت‌ها قبل و با هزار برنامه پر می‌شوند، دل‌های مردم را قرص‌تر و عزمشان را استوارتر می‌کند. 

این تشکل دانشجویی در ادامه بیانیه خود با اشاره به رویکرد برخی رسانه‌ها در قبال اهانت به یادگار امام تاکید کرد: در این میان ذوق و شوق خبرگزاری‌های دروغ از این فاجعه و سوژه‌یابی رسانه‌هایی که شیپورها را از قبل کوک کرده‌اند، جای بسی تامل دارد. رسالت این‌ها دمیدن در آتش تهمت و اهانت و ظلم و گرم نگه داشتن بازار دروغ است. 

کاش دلجویی رهبری نظام از سیدحسن خمینی را می‌دیدند و قدری شرم و حیا می‌کردند. هنوز از یاد نبرده‌ایم فریاد وا امامای مدعیان را بر سر ماجرای مشکوک پاره شدن تمثال حضرت امام(ره) که علی‌رغم موضع‌گیری صریح یاران امام و دانشگاه‌یان، همچنان از هر تریبون و منبر رسمی، انگشت اتهام را به سوی آنان می‌گرفتند که چرا به اندازه کافی مرزبندی نکرده‌اند! آیا امروز انتظار بیجایی است که از جریان حاکم بخواهیم در برابر توهین مکرر به یادگار امام و سمبل بیت آن رهبر همیشه زنده موضع‌گیری کرده و آشکارا با توهین کنندگان مرزبندی کنند؟ 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از تمامی دلسوزان نظام و یاران امام و انقلاب می‌خواهد که جلوی این پرده‌دری‌ها و حرمت‌شکنی‌های آشکار نسبت به شخصیت‌های نظام را بگیرند. و گرنه دیری نخواهد پایید که این گونه رفتارها مبدل به رویه‌های عادی گشته و ارکان اصلی نظام و انقلاب را نیز مورد حمله قرار دهد.
 
در پایان این بیانیه آمده است: با اظهار تاسف و تاثر و شرمندگی از این واقعه موهن و دردناک به پیشگاه امام عظیم الشان و ملت داغ‌دار و صبور ایران از اقلیتی که امروز حرمت بیت امام را در خانه او شکستند بیزاری می‌جوییم و از خداوند طلب می‌کنیم تا در این هنگامه فتنه دشمنان با نقاب و بی نقاب امام روح‌الله را رسوا بگرداند. 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به عنوان تشکلی که هویتش با خمینی کبیر عجین شده و خود را فرزند معنوی او می‌داند اعلام می‌کند، ما فرزندان روح‌الله در هر لحظه از زمان و در هر کجای این کره خاکی که لازم باشد در دفاع از یادگاران امام و اندیشه‌های آن بزرگ که هنوز خورشید روشنگریش را تابان می‌بینیم، بی‌هراس از زورمداران، با تاسی از شهدای انقلاب آنچنان تلاش و مجاهدت خواهیم کرد تا جانمان نیز در این مسیر فدا گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین