کد خبر: ۱۰۰۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۷

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در محکومیت هتک حریم امام خمینی (ره) و یادگار ایشان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجمع مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت امام خمینی و یادگار ایشان را محکوم کرده است.
 
متن کامل این بیانیه در پی می‌آید.

بسم الله الرحمن الرحیم 

واتقوا فتنه لا تصبن الذین ظلموا منکم خاصه 

چهاردهم و پانزدهم خرداد یادآور طلوع و غروب خورشید درخشانی است که به حیات معاصر اسلام و ایران روشنی بخشید و فصلی تازه را در دفتر تاریخ بلند این مرز و بوم رقم زد. ملت قدرشناس ایران سال‌هاست که در حیات و حضور خمینی کبیر (قدس سره) با همراهی و پشتیبانی و جانفشانی با فرمان او و در غیاب او با استواری بر آرمان‌ها و تکریم یادگاران او قدردان آن بزرگمرد بوده و حرمت او را پاس داشته‌اند. 

بزرگداشت سالگرد وفات آن امام راحل در روز چهاردهم خرداد ماه سال هزار و سیصد و هشتاد و نه صحنه بهت‌آور و دردناکی را پیش‌روی مردم سوگوار قرار داد. هر چند خشونت و پرده‌دری و فتنه‌انگیزی متاسفانه سابقه‌ای تلخ در سال‌های اخیر از خود بر جای گذاشته است، به تدریج دامنه آن گسترده‌تر می‌شود و حریم‌های محترم را مخدوش می‌کند. دیروز در حسینیه جماران، پایگاه نور‌افشانی آن رهبر فقید، و در شب عاشورای حسینی، سخنرانی فرزند معنوی امام و محبوب‌ترین رئیس جمهور ایران بر هم زده می‌شود و امروز در سالگرد وفات امام راحل و در کنار مضجع او سخنرانی فرزند گرامی ایشان، حجت الاسلام‌و المسلمین حاج سید حسن خمینی قطع گردیده و نیمه تمام گذاشته می‌شود. رفتار معدود افراد تحریک شده و بی‌خبر که هرگز از امام خمینی و انقلاب ایشان چیزی نمی‌دانند و در سن و سالی نیستند که از حقایق تاریخ انقلاب اطلاعی داشته باشند قابل فهم است. چرا که آنان بنیانگذار این نهضت را از طریق معرفی مشوش و تیره و تار دستگاه‌های رسمی تبلیغاتی می‌شناسند. تعجب و دریغ از سکوت حاضرانی است که موج هوچی‌گری و غوغا‌سالاری و فتنه‌انگیزی را می‌بینند و واکنشی نشان نمی‌دهند. این موج امروز به حریم امام رسیده است و به اشکال کوناگون مدتی است آرمان‌ها و اندیشه های او را نیز در بر گرفته است و بیش از همه گرامی‌ترین یادگار او جمهوری اسلامی را نیز تهدید می‌کند. همه باید به هوش باشیم که روند تدریجی مصادره و تحریف نهضت امام خمینی (ره) به بیراهه و کژراهه خواهد انجامید. هر چند مهمترین نگرانی و دل مشغولی امروز یاران امام و انقلاب مخاطراتی است که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، از یاد نمی‌بریم که احترام و کرامت افراد در خاندان و متعاقبان آنان پاس داشته می‌شود. 

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم نمودن هتک حریم امام راحل و اهل بیت محترم آن حضرت، نسبت به تعرض گسترده به یاران و همراهان آن امام بزرگوار و همراهان و اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان هشدار می‌دهد. از یاد نبریم که نهضت گرامی پیامبر خاتم صلی‌الله علیه و‌آله و سلم را چگونه به بیراهه کشاندند و با یاران و اهل بیت او چه کردند و با گذشت نیم قرن کار به جایی رسید که فرزند گرامی او حسین ابن‌علی را به اسم حمایت از دین و با شعار تقریب به خداوند مظلومانه به شهادت رساندند.
 فانا لله و انا الیه راجعون. 

امیدواریم با هوشیاری ملت رشید ایران و اقدام به موقع یاران امام و انقلاب از این پس شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
والسلام علیکم و علی جمیع اخواننا المومنین
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین