کد خبر: ۱۰۰۸۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۰۶

حلقه ۳۷ قیراطی رونالدو برای جورجینا؛ از سنت روم باستان تا رقابت میلیاردی ستاره‌ها

حلقه نامزدی ۳۷ قیراطی جورجینا رودریگس، در مقایسه با جواهرات چشمگیر ستارگانی، چون ویکتوریا بکام، بیانسه، آنجلینا جولی و لورن سانچز، نشان می‌دهد که در دنیای ستاره‌ها، اندازه و جلوه جواهرات گاه اهمیت بیشتری از بعد عاشقانه رابطه پیدا می‌کند.
حلقه ۳۷ قیراطی رونالدو برای جورجینا؛ از سنت روم باستان تا رقابت میلیاردی ستاره‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

حلقه الماسی که جورجینا رودریگس از کریستیانو رونالدو دریافت کرد، نه‌تنها یکی از خبرسازترین جواهرات سال شد، بلکه بحث تازه‌ای درباره تاریخچه و جایگاه حلقه‌های نامزدی در فرهنگ مدرن برانگیخت. کارشناسان جواهر ارزش این حلقه را نزدیک به ۵ میلیون دلار و وزن آن را حدود ۳۷ قیراط برآورد کرده‌اند؛ سنگی بسیار بزرگ که در سطح جهانی نادر محسوب می‌شود. شاید بعد از هشت سال زندگی مشترک و پنج فرزند، رونالدو احساس کرده باید چیزی «بزرگ» هدیه دهد. یا شاید خواسته مطمئن شود که همیشه می‌تواند جورجینا را در سکو‌های ورزشگاه پیدا کند. یا شاید هم وقتی ثروتت نزدیک یک میلیارد دلار است، همه‌چیز شبیه پول‌های بازی مونوپولی می‌شود.

تاریخچه حلقه‌های نامزدی

این روز‌ها الماس‌ها آن‌قدر بزرگ و درخشان شده‌اند که بیشتر شبیه شوخی یا جواهرات نمایشی هستند. اما چگونه به اینجا رسیدیم؟

تاریخچه حلقه‌های نامزدی بسیار قدیمی‌تر و پیچیده‌تر از آن است که تصور می‌کنیم و اساساً ریشه در عشق ندارد. طبق گزارش مؤسسه گوهرشناسی آمریکا، این سنت به روم باستان بازمی‌گردد؛ جایی که زنان رومی انگشتر‌هایی از عاج، استخوان، مس یا آهن به دست می‌کردند که بیشتر نشانه قرارداد تجاری و اطاعت بود تا عشق. این حلقه‌ها بخشی از جهیزیه محسوب می‌شد و نمادی از قدرت و مالکیت بودند. بیش از هزار سال بعد، کمپانی «دبیرز» (De Beers) در آفریقای جنوبی تبلیغ معروف خود با شعار «الماس جاودانه است» را راه‌اندازی کرد؛ کمپینی که مسیر تاریخچه حلقه‌های نامزدی را برای همیشه تغییر داد.

از آن زمان، حلقه‌های الماس محبوبیتی انفجاری در آمریکا یافتند و ستاره‌های هالیوود به بیلبورد‌های زنده برای نمایش جواهرات عظیم تبدیل شدند. تماشای حلقه‌های نامزدی سلبریتی‌ها هم به یک سرگرمی عمومی بدل شد و الهام‌بخش عروس‌های آینده بود که می‌خواستند ظاهری مشابه ستاره‌ها داشته باشند.

در دهه ۲۰۰۰، داشتن حلقه‌ای با سنگی ۱۰ تا ۱۸ قیراطی بسیار باشکوه بود. نمونه‌های به‌یادماندنی آن دوران شامل حلقه ۱۰ قیراطی ویکتوریا بکام، الماس ۱۸ قیراطی بیانسه، حلقه ۱۶ قیراطی زمردی‌شکل آنجلینا جولی و الماس سبز ۸.۵ قیراطی جنیفر لوپز بود که بازگشت او به بن افلک را به نمادی عاشقانه بدل کرد.

اما حالا وارد دوران «سنگ‌های غول‌آسا» شده‌ایم: از حلقه عظیم کندرا اسکات از زاک براون گرفته تا الماس بیش از ۳۰ قیراطی لورن سانچز از جف بزوس (به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار) و البته حلقه شهاب‌سنگ‌مانند رونالدو. امروزه، به نظر می‌رسد داستان عشق پشت حلقه‌ها زیر سایه زرق‌وبرق آنها محو شده است. در عصر یات‌های غول‌پیکر، مراسم‌های عروسی چند روزه در اروپا و کیف‌های ۱۰ میلیون دلاری، دیگر خبری از «ثروت پنهان» نیست.

حلقه جورجینا با وجود ارزش مالی حیرت‌انگیز، پرسش‌های زیادی هم برانگیخته است: آیا چنین جواهراتی واقعاً برای استفاده روزمره طراحی شده‌اند؟ بسیاری از کارشناسان معتقدند با اندازه و درخششی چنین اغراق‌آمیز، این نوع حلقه‌ها بیشتر در گاوصندوق نگهداری می‌شوند تا روی دست. این جواهر شگفت‌انگیز بیش از آن‌که داستانی عاشقانه روایت کند، نمادی از قدرت و رقابت بی‌پایان در فرهنگ سلبریتی‌هاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین