کد خبر: ۱۰۰۸۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹

علی عسگری: روحیات قانون‌گریزی احمدی‌نژاد با یک نوع باندگرایی افراطی از نوع حمایت از آقای مشایی همراه شده است

عوامل افراطی را برای حرمت‌شکنی حریم امام ساماندهی کرده بودند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره‌های شاخص اصولگرایان منتقد دولت به ذکر خاطرات خود از جلسات حامیان محمود احمدی‌نژاد پرداخت. 

علی عسگری در تحلیل خود از سخنان اخیر مشایی مبنی بر اینکه برخی از اصولگرایان از ابتدا هم با رئیس‌جمهور مخالف بودند و به دنبال شکست وی می‌باشند، اظهار داشت: شیوه موضع‌گیری آقای مشایی از نوع مدیریت شوک بوده و بیشتر به مظلوم‌نمایی شبیه است. 

وی با اشاره به وقایع تاریخی روی کار آمدن احمدی‌نژاد در انتخابات نهم ریاست‌جمهوری و سابقه آشنایی با وی تصریح کرد: بنده آقای احمدی‌نژاد را از زمانی که ایشان استاندار دولت آقای هاشمی در اردبیل بودند و بعضا در جلسات دفتر روحانیت مبارز شرکت می‌کردند می‌شناسم و ایشان گاهی نیز در جلسات شورای هماهنگی نیروهای انقلاب که با محوریت آقای ناطق‌نوری تشکیل می‌گردید و در مورد انتخابات شوراها دوم، مجلس هفتم و ریاست‌جمهوری نهم در آن تصمیم‌گیری می‌شد در مشهد شرکت می‌کردند. 

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد آن زمان از اعضای فعال جمعیت ایثارگران محسوب می‌شدند ادامه داد: از همان سال‌های گذشته شناختی که من از آقای احمدی‌نژاد و دوستان ایثارگران دانستم این بود که آنها از یک نوع تفوق‌طلبی خاصی برخوردار بودند و رفتارشان با دیگر مجموعه‌ها و حتی شخص آقای ناطق‌نوری و نحوه تصمیم‌گیری ایشان بسیار منقبضانه بود. 

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه این گروه به توسعه و بسط اصولگرایی معتقد نبودند و تلاش می‌کردند چهره ارزشمند آقای ناطق‌نوری را وجهه مصالحه کارهای خود قرار دهند تصریح کرد: زمانی که برای نهایی شدن کاندیداهای اصولگرایان در مجلس هفتم از طرف فراکسیون اصولگرایان و با پیگیری آقای باهنر جلسه‌ای در مجلس برگزار شد و در آن جلسه این آقایان گوشه‌ای از پرده افراطی‌گری خود را کنار زدند و به آقای ناطق در این مجمع بی‌احترامی کردند. 

عسگری ادامه داد: در آن روز تلاش کردم وقتی بگیرم و در دفاع از اقای ناطق صحبت کنم و بگویم که آقایان روحانیت را وجه مصالحه کارهای خود قرار ندهند و بی‌احترامی زمانی به آقای هاشمی و امروز هم به آقای ناطق‌نوری سرانجام خوشی نخواهد داشت که آقای ناطق اصرار داشتند که بنده صحبت نکنم که من در عین حال به ایشان گفتم که آقای ناطق که از ابتدای انقلاب محور کارهای تشکیلاتی ما بودند به دورخیز رفتار آقایان توجه کنند. 

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: پس از آن جلسه آیت‌الله مهدوی‌کنی چون اختلاف بین اصولگرایان پیش آمده بود از باب نصیحت جریان اصولگرا را به وحدت دعوت کردند و گفتند که این نصیحت پدر پیر خود را بشنوید و همدلی و وحدت را حفظ کنید ولی این آقایان چون فرمایشات آیت‌الله مهدوی کنی را به خود گرفتند و نصیحت بردار هم نبودند در نتیجه به واکنش و مقابله با این سخنان پرداختند. 

مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جریان این واکنش‌ها یکی از حامیان آقای احمدی‌نژاد به بنده گفت شما که با این پدربزرگ‌ها و ریش‌سفیدان جریان اصولگرا ارتباط دارید به ایشان (مهدوی‌کنی) بفرمایید دوران پدربزرگی سال‌ها است که سپری شده است. 

عسگری ادامه داد: بنده به عنوان کسی که در جریان اصولگرایی دلسوزانه پای آرمان‌های امام و شاخص‌های انقلاب ایستاده بودیم با این حرکات آقای احمدی‌نژاد و حامیانشان به شدت مخالف بودیم و تصمیم گرفتیم با آنها همراهی نکنیم. 

وی با بیان اینکه ما معتقد بودیم از موضع اصولگرایی ابتدا باید از آقای هاشمی و ناطق‌نوری حمایت کرد و سپس از آقایان ولایتی، لاریجانی و قالیباف خاطرنشان کرد: براساس این اعتقاد ما ریاست‌جمهوری این افراد در دوره نهم را به ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد ترجیح می‌دادیم و در انتخابات دهم ریاست‌جمهوری هم نگاه‌ها این بود که کسی باید رئیس‌جمهور شود که امتیازات آقای احمدی‌نژاد همراه با جهت‌گیری‌های ارزشی و ولایت‌مدارانه داشته باشد ولی ضعف‌های ایشان را نداشته باشد و بر این اساس از آقای رضایی حمایت کردیم. 

وی با بیان این اعتقاد که براساس شناختی که از آقای احمدی‌نژاد داریم ایشان را دارای روحیه عجول بودن و قانون‌گریز می‌دانیم ادامه داد: این روحیات ایشان با یک نوع باندگرایی افراطی از نوع حمایت از آقای مشایی همراه شده است که متاسفانه این روحیات کشور را آسیب‌پذیر کرده است. 

عسگری با اشاره به اتفاقات حاشیه‌ای مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در حرم مطهر ایشان و با بیان این اعتقاد که مجموعه اهانت‌کنندگان به سیدحسن خمینی از روزهای پیش از سراسر کشور سازماندهی شده بود و خاطرنشان کرد: بر این اساس عوامل افراطی را برای حرمت‌شکنی حریم امام ساماندهی کرده بودند و این رفتارها بسیار ناپسند بود. 

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه البته ما در مقابل این رفتارها از موضع اصولگرایی صبور هستیم، تصریح کرد: زمان بسیاری از مسائل را حل خواهد کرد و عوامل افراطی و پشت پرده‌های حامی آنها به نحوی در افکار عمومی شناسایی خواهند شد و معتقدیم که جریان اصولگرایی جریان انصاف و هم‌افزایی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب است و باید عنوان‌گرایی از نوع عدالت سیاسی را سرلوحه کارهای خود قرار دهد. 

عسگری در عین حال گفت: ما امروز بر این اعتقاد هستیم که باید به عنوان منتقدین آقای احمدی‌نژاد حرف‌های خود را با حفظ احترام و رعایت اصول و ضوابط اعتقادی و اخلاقی مطرح کنیم و امروز اصولگرایان منتقد جمع وسیعی از نخبگان و چهره‌های شاخص این جریان را تشکیل می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین