کد خبر: ۱۰۰۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲

247 نماینده با امضای بیانیه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) حمایت كردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 247 نماینده با امضای بیانیه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) حمایت كردند.

 در این بیانیه آمده است: جمعه 14 خرداد 1389 فرصت دیگری پیش آورد تا ملت ایران با امام و راه نورانی او تجدید پیمان كنند. حضور باشكوه مردم از سراسر كشور پیرامون مرقد مطهر امام راحل و برپایی نماز جمعه‌ای افتخارآفرین به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوه‌ی روشنی از عظمت انقلاب اسلامی بود. مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه با بیان دقیق شاخص‌های راه امام، محك و میزانی مطمئن و معتبر به دست دادند تا چراغ راه امروز و فردای جویندگان و پویندگان راه امام(ره) باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایشان خطر كسانی را كه با ادعای پیروی از راه امام(ره) و با تمسک به آشنایی خود با امام، افكار و عقاید خود را به امام راحل نسبت می‌دهند، گوشزد فرموده و هشدار داده‌اند اگر روشی منطقی و عقل‌پسند برای دستیابی به راه و روش و اندیشه‌ها و آرمان‌های امام (ره) وجود نداشته باشد هركس می‌تواند كج‌راهه و بیراهه‌ای را كه در پیش گرفته راه امام(ره) بنامد و موجب انحراف شود. 
رهبری در خطبه‌ی اول نماز جمعه 14 خرداد 89 بر لزوم توجه به جامعیت سخنان امام تاكید كردند و بعضی مدعیان را از حذف بخش‌هایی از دیدگاه‌ها و نادیده گرفتن جنبه‌هایی از سیره‌ی امام (ره) كه مورد علاقه‌ی دشمنان انقلاب اسلامی نیست برحذر داشته و جاذبه و دافعه امام راحل را یادآور شدند.

نمایندگان مجلس هم‌چنین در این بیانیه آورده‌اند: رهبری دفاع امام از ملت مظلوم فلسطین را نمونه‌ای روشن از حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی آن بزرگوار دانسته و كشتار بی‌رحمانه و ددمنشانه‌ی سربازان صهیونیست را در حمله‌ی وحشیانه به كشتی‌های حامل امدادگران و محاصره شدگان مظلوم غزه گواه روشنی بر طبیعت ظالم و انسان‌ستیز اسراییل معرفی كردند. ایشان با تبیین ابعاد این حمله، جهانیان را به ادامه‌ی ارسال كاروان‌های دیگری به دنبال كاروان آزادی برای شكست محاصره‌ی غزه دعوت كردند و صحت اعتقاد امام راحل بر لزوم حذف رژیم غاصب و جعلی اسراییل از منطقه را یادآور شدند.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است: مقام معظم رهبری با اشاره به حوادث سال 88 و مواضع نادرست و انحرافی بعضی اشخاص به روشنی نادرستی انتساب آن افراد و مواضع را به آن بزرگوار تبیین كردند و كسانی را كه با رفتار و گفتار خود این مدعیان را تایید می‌كنند یا در مقابل این انحرافات سكوت می‌كنند سرزنش كردند و به صراحت اعلام كردند كه میزان حال فعلی افراد است و اگر حال فعلی بعضی افراد نقطه‌ی مقابل وضعیت گذشته آنان باشد آن گذشته در مقایسه با حال فعلی آنان كارایی ندارد.

رهبری با یادآوری سیره و سنت امام راحل همگان را در اظهارنظر نسبت به دیگران به رعایت حق و عدل و انصاف فراخواندند و از زیاده‌روی و افراط در خصومت پرهیز دادند.

نمایندگان مجلس در این بیانیه نوشته‌اند: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی كه امضاكننده این بیانیه هستیم ضمن تشكر از مردم آگاه و باایمان و انقلابی كشورمان كه در همه‌ی شهرها و از جمله در تهران وفاداری خود را نسبت به امام عزیز به اثبات رساندند اعلام می‌كنیم كه همه باید سخنان رهبری را فصل‌الخطاب بدانند و با عمل به رهنمودهای ایشان و توسل به حبل‌المتین ولایت، وحدت جامعه اسلامی را حفظ و استحكام بخشند.

در پایان این بیانیه آمده است: از خداوند كریم برای روح ملكوتی امام بزرگوار علو درجات و برای مقام معظم رهبری دوام، سلامت و طول عمر و برای ملت ایران در پیروی از راه امام و شناخت دقیق شاخص‌های آن راه، طلب توفیق روزافزون می‌كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۶
0
0
از هتک حرمت تولیت مرقد امام چطور؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین