کد خبر: ۱۰۰۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۱
در واکنش به اعتراض‌ها و حملات به وی؛

علی مطهری: یک باند قدرت‌پرست برآن بوده است که افراد صالحی را به‌صرف انتقاد کردن، از صحنه انقلاب خارج کند

اگر بصیرت آن چیزی است که امثال رسایی و روانبخش و کوچک‌زاده دارند، من از نظر بصیرت کور مادرزاد به دنیا آمده‌ام
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مطهری نسبت به برخی انتقادها و برخی برداشت‌ها از یادداشت قبلی اش درباره ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی واکنش نشان داد.

در این یادداشت اختصاصی که برای "تابناک" ارسال شده، مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی علاوه بر واکنش به انتقادها و اعتراض‌ها، توضیحاتی نیز درباره یادداشت پیشین خود داده است.

متن کامل یادداشت ارسالی ایشان بدون هیچ گونه تغییری به شرح زیر است:

نظر به اینکه برخی افراد از روی حسن نیت و برخی از روی شیطنت، قسمت پایانی یادداشت مورخ 15/3/89 اینجانب در پایگاه اطلاع‌رسانی "تابناک" را تعریض به مقام معظم رهبری تلقی نمودند لازم است توضیحی ارائه کنم.

در پایان آن یادداشت آمده بود: «آقایانی که اصرار به شبیه سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند آیا صحیح می دانند که آنها و دار و دسته شان را به سپاه عمر سعد و ابن زیاد تشبیه کنیم که در روز عاشورا با ایجاد سر و صدا اجازه نمی‌دادند نوه پیامبر(ص) سخن بگوید؟».

منظور من از کلمه «آقایان» کسانی است که در یک سال گذشته از اصل کلی بیان شده توسط رهبر گرانقدر انقلاب سوء استفاده کرده و می کنند و با فرصت طلبی و تطبیق آن اصل کلی بر مصادیق دلخواه خود، در صدد حذف همه رقبا و مخالفان خود از صحنه انقلاب هستند. آن اصل کلی مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی این است: همان طور که در صدر اسلام افرادی مانند طلحه و زبیر با سوابق درخشان خدمت به اسلام، از صراط مستقیم خارج شدند و رو در روی امام بر حق قرار گرفتند امروز نیز امکان چنین چیزی وجود دارد. این مطلب را شهید آیت‌الله مطهری به بیان دیگری چهل سال پیش در کتاب جاذبه و دافعه علی علیه السلام ذکر کرده‌اند و آن این است که یکی از مشخصات شیعه اصول گرایی آن است و صحابی پیغمبر بودن، ملاک بر حق بودن نیست. شخصیت ها را باید با حق ارزیابی کرد و شناخت نه حق را با شخصیت‌ها. و اساسا این منطق بیش از هزار سال در بحث معروف «عدالت صحابه» در کلام شیعه بیان شده است.

این اصل کلی حرف درستی است و کسی نمی تواند منکر آن باشد و البته صرف مطرح شدن بحث توسط ایشان در این زمان نشان می‌دهد که برای آن در زمان ما مصداق یا مصداق‌هایی وجود دارد. اما شاهد بوده‌ایم که در یک سال گذشته یک باند قدرت‌پرست با تمسک به این اصل کلی بر آن بوده است که افراد صالحی را که نقش موثری در فتنه اخیر نداشته‌اند به صرف اینکه منتقد آنها بوده‌اند از صحنه انقلاب خارج کند و البته به خاطر آگاهی بخشی و روشنگری های امثال این بنده هنوز نتوانسته است و به فضل الهی نخواهد توانست. به تعبیر استاد مطهری انقلاب فرزند‌خور نیست، غفلت ماست که باعث می‌شود انقلابیون راستین به حاشیه رانده شوند. پس روشن است که مقصود تعریض به رهبری نبوده است.

این گروه که در صدد مصادره انقلاب برای خود و حذف فرزندان راستین انقلاب اسلامی است و میانگین سنی آنها هم از 30 سال تجاوز نمی‌کند باید آرزوی قطع پیوند میان ما خانواده شهید آیت‌الله مطهری با رهبر انقلاب را به گور ببرد. رهبر عزیز انقلاب، ما را از دوران کودکی می‌شناسند و یک بار جمله‌ای به این مضمون فرمودند که «یکی از بخت های آقای مطهری این است که فرزندان ایشان در جمع‌آوری و حفظ اصالت و نشر آثار ایشان این قدر جدی هستند».

گرچه سخن من اساسا متوجه ایشان نبود اما این کاسه‌های داغ‌تر از آش باید بدانند که خود رهبر گرانق‌درمان از انتقاد استقبال می‌کنند و از افراد متملق و چاپلوس بیزارند و افراد حر و آزاده را قدر می‌شناسند. گواه آن، گذشته از سیره و رفتار ایشان در جلسات خصوصی، برخوردی است که در سال گذشته با یک دانشجوی منتقد داشتند. این همان سیره مولای ایشان امیرالمومنین علی علیه السلام است که خطاب به مردم می‌فرماید: وظیفه شماست که از من در خفا و آشکار انتقاد کنید.

در اینجا ذکر چند نکته دیگر در مورد یادداشت اخیر لازم است:

1. آنچه در حرم امام رخ داد قطعا ضد انقلاب را خوشحال کرد و از جمله سازمان منافقین با خوشحالی وصف ناشدنی این اتفاق را «نشان دهندۀ اختلاف عمیق میان باندهای حکومتی» خواند. کسانی که خود را «بصیر» می‌نامند چگونه همراه با دشمن ترین دشمنان انقلاب چنین به وجد آمده و این بار شادی دشمن را دلیل نادرستی عمل خود نمی‌دانند؟

2. من با حجة الاسلام سید حسن خمینی در گرایشات سیاسی و فکری اختلافات بسیاری دارم ولی در عین حال با برخوردی که با او صورت گرفت سخت مخالفم. اینکه جمعیتی از نیروهای حزب‌الله به عملکرد سید حسن به دلیل اموری مانند شرکت در محافل خصوصی سران معترضان اعتراض داشته باشند طبیعی و به حق است اما اگر بنا بود این اعتراض به طور طبیعی صورت گیرد، با توجه به حرمت مکان و حضور 200خبرنگار خارجی، این عمل حداکثر در دو سه دقیقه در ابتدا یا انتهای صحبت تمام می‌شد و یا با نمایش پلاکارد انجام می‌گردید.

اما این که اعتراض به نحو «رو کم کنی» انجام شود و آنقدر اعتراض را ادامه دهند تا سخنران تریبون را ترک کند و بعد سوت و کف بزنند و سپس پیامک پیروزی برای هم بفرستند، این قطعا برنامه‌ریزی شده است. یک حزب‌اللهی واقعی عاشق امام حداکثر به چند شعار قناعت می‌کند و قطعا به مستأصل کردن نوه امام در مقابل صدها خبرنگار خارجی و در جایی که روح امام حاضر است راضی نمی‌شود مخصوصا با توجه به اینکه این اولین اعتراضی بود که در یک جمع عمومی نسبت به نوه امام(ره) صورت می‌گرفت. البته سخنران قبلی هم از چند راه به افزایش التهاب کمک کرد.

3. دم خروس میزان اطاعت از رهبری را در همین یکی دو روز می‌توان در برخی رسانه‌هایی که خود را «رسانه‌های افشاگر فتنه» می‌نامند دید. هنوز 48 ساعت از توصیه اکید رهبر بزرگوار بر رعایت اخلاق و انصاف در برخورد با منتقدان نگذشته بود که به جای نقد سخن، صدها ناسزا و تمسخر را نثار منتقدان کردند. این رسانه‌های بصیر! که اخیرا جایزه هم گرفتند سزاوار بود جایزه آنها به جای «جایزه به افشاگران فتنه»، «جایزۀ مرگ اخلاق در رسانه» نام می‌گرفت.

آری، اگر بصیرت آن چیزی است که امثال آیات الهی چون حضرات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، امینی، استادی، مظاهری و ری شهری ندارند ولی امثال رسایی و روانبخش و کوچک‌زاده دارند من از نظر بصیرت کور مادرزاد به دنیا آمده‌ام و شفا یافتنی هم نیستم و مرگ را بر چنین بصیرتی ترجیح می‌دهم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۷
0
0
علی جان خیلی مردی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین