کد خبر: ۱۰۱۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۴

فرانسه برای فروش ناو هلی‌کوپتربر میسترال با مسکو همکاری می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی کاخ‌الیزه سه‌شنبه به نقل از نیکلا سارکوزی اعلام کرد که به‌رغم نگرانی‌های گرجستان، پاریس برای فروش ناو هلی‌کوپتربر میسترال با مسکو همکاری می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، فرانسه در حالی بر فروش این ناوها به روسیه تاکید می‌کند که سارکوزی سه‌شنبه «میخاییل ساکاشویلی»، رئیس‌جمهوری گرجستان را حضور پذیرفت، کسی که بارها نگرانی خود را از فروش چنین ناو جنگی فرانسوی به روسیه ابراز کرده است. 

سخنگوی کاخ الیزه به نقل از سارکوزی گفت: « اگر ما از روسیه این انتظار را داریم که در کلیه زمینه‌ها از جمله در زمینه دفاعی و امنیتی خود را به‌عنوان همکار نشان دهد باید با مسکو نیز مانند یک همکار کار کنیم.» 

رئیس‌جمهوری گرجستان نیز در پایان این دیدار اعلام کرد که به اعتقاد وی، فروش میسترال یک مسأله دوجانبه است که به روسیه و فرانسه مربوط می‌شود، البته گرجستان نیز در این زمینه موضع خود را حفظ خواهد کرد. 

بنا بر این گزارش، روسیه و فرانسه در حال انجام مذاکرات برای خرید یک فروند ناو هلی‌کوپتربر مدل میسترال و دریافت فناوری ساخت آن برای تولید سه فروند دیگر در روسیه هستند. 

از نظر مشخصات فنی ناو میسترال که طول آن در حدود 200 متر است، می‌تواند  6هلی‌کوپتر، 4 قایق تندروی نفربر و یا 2 «هاورکرافت» و همچنین 450 نیرو حمل کند. 

همچنین خبرگزاری «ترندنیوز» گزارش داد که ساکاشویلی برای سفر رسمی به اسپانیا دعوت شده است. 

«گریگول واشادزه»، وزیر خارجه گرجستان پس از دیدار با «آنخل موراتیپوسلا»، وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که ساکاشویلی توسط مقام‌های رسمی اسپانیا برای سفر رسمی به این کشور دعوت شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین