کد خبر: ۱۰۱۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۷

رئیس سازمان انرژی اتمی: گروه وین درباره بیانیه تهران سئوال مطرح کرده‌اند

سئوالات را بررسی خواهیم کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که روسیه، فرانسه آمریکا در 3نامه جداگانه به جای پاسخ قطعی به بیانیه تهران، سئوالاتی را درباره این بیانیه و شیوه مورد پذیرش تهران برای مبادله سوخت هسته‌ای مطرح کرده‌اند. 

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحویل نامه‌ سه کشور آمریکا، روسیه و فرانسه در پاسخ به نامه‌ ایران به گروه وین درباره‌ مبادله‌ سوخت هسته‌ای طبق بیانیه تهران اعلام کرد که این نامه ساعت یک بعد از ظهر امروز چهارشنبه به وقت تهران تحویل ایران شد و هر سه کشور آمریکا، روسیه و فرانسه به طور جداگانه نظرات خود را ارائه کردند.

به گفته وی سه کشور در نامه‌های خود سئوالاتی را در ارتباط با بیانیه‌ مشترک ایران، ترکیه و برزیل مطرح کردند.

صالحی گفت: ما این سئوالات را بررسی خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تلاش هم‌زمان آمریکا و همپیمانانش در نیویورک برای تصویب قطعنامه‌ دیگر علیه ایران خاطر نشان کرد: پاسخ گروه وین درباره نامه‌ تبادل سوخت با اقدامی که در نیویورک انجام می‌دهند در تعارض است.

به گفته وی جزییات اظهار‌نظر 3 کشور آمریکا، روسیه، فرانسه در قالب نامه به‌زودی منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: اما اعلام نظر ایران منوط به بررسی کامل این پاسخ است. 

بیانیه تهران در برگیرنده انتقال 1200 کیلوگرم اورانیوم کم غنی شده ایران به ترکیه برای تامین سوخت راکتور تحقیقاتی هسته‌ای تهران است که در صورت تکرار بدعهدی غرب، این محموله به ایران بازگشت داده خواهد شد.

نامه سه کشور گروه وین در این باره را یوکیو آمانو مدیر کل اژانس بین المللی انرژی اتمی ظهر امروز به علی‌اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس تحویل داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین