کد خبر: ۱۰۱۱۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۷

درآمد نجومی صداوسیما از کافا/ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان؛ بیشتر از قهرمان تورنمنت!

صدا و سیما با پخش مسابقات تورنمنت کافا و حضور تیم ملی فوتبال ایران توانست درآمدی سرسام‌آور کسب کند؛ رقمی که طبق محاسبات تعرفه تبلیغات سال ۱۴۰۴، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
درآمد نجومی صداوسیما از کافا/ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان؛ بیشتر از قهرمان تورنمنت!
آفتاب‌‌نیوز :

در جریان پخش بازی‌های تیم ملی ایران در تورنمنت کافا، صدا و سیما توانست از طریق تبلیغات به درآمدی بسیار بالا دست پیدا کند. به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه فرهیختگان، تنها در جریان بازی ایران و تاجیکستان، تلویزیون ۲۸ تبلیغ زیرنویس به مدت ۵۵۰ ثانیه روی آنتن برد که درآمد حاصل از آن حدود ۳۱۸ میلیارد تومان بر اساس تعرفه سال ۱۴۰۴ برآورد شده است.

با توجه به افزایش نرخ تعرفه تبلیغات در تلویزیون به دلیل تورم، رقم واقعی درآمد صداوسیما بسیار بالاتر از ارقام اعلام‌شده رسمی سال ۱۴۰۲ است. مجموع درآمد این سازمان از سه بازی تیم ملی تا پیش از فینال، حتی با لحاظ تخفیف‌های احتمالی تا ۹۰ درصد، به بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان می‌رسد که این مبلغ تنها گوشه‌ای از سود نهایی است.

در بازی نخست ایران مقابل افغانستان، با توجه به ترکیب دوم تیم و اهمیت کمتر مسابقه، تلویزیون حدود ۱۶ دقیقه تبلیغات پخش کرد که بر اساس تعرفه‌های به‌روز، درآمدی بالغ بر ۵۳.۷ میلیارد تومان برای صدا و سیما به همراه داشت. در بازی دوم مقابل هند، تلویزیون بیش از ۱۷ دقیقه تبلیغات زیرنویس و آگهی پخش کرد که درآمد آن بیش از ۶۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

بازی ایران و تاجیکستان با وجود تساوی تلخ برای ایران، بهترین فرصت درآمدزایی صدا و سیما بود؛ تبلیغات بیش از ۲۰ دقیقه‌ای در این بازی باعث شد صداوسیما بیش از ۷۱ میلیارد تومان درآمد داشته باشد. این رقم حتی پس از در نظر گرفتن تخفیف‌های تبلیغاتی، یک مبلغ چشمگیر است.

با اضافه شدن بازی فینال احتمالی مقابل ازبکستان و تخمین حداقل درآمد مشابه بازی تاجیکستان، کل درآمد صداوسیما از پخش مسابقات کافا به رقمی بین ۲۵۰ میلیارد تومان (با تخفیف) تا ۲.۵ هزار میلیارد تومان (بدون تخفیف) می‌رسد؛ مبلغی که حتی از جایزه نقدی قهرمانی این تورنمنت هم فراتر است.

در نهایت، هرچند تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها دستاورد‌های ورزشی بزرگی نداشت، اما تلویزیون با تکیه بر تبلیغات گسترده توانست سودی قابل توجه و بی‌سابقه کسب کند. حالا این سوال مطرح است که صدا و سیما چگونه این درآمد‌ها را مدیریت کرده و چقدر از آن به توسعه ورزش و حمایت از تیم ملی بازگشته است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین