کد خبر: ۱۰۱۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳

سلب امتياز تلفن همراه در صورت نپرداختن بدهي !

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  اپراتورهای تلفن همراه كشور با همكاری بانك‌ها، نسبت به فراهم‌سازی امكاناتی درباره پرداخت غیرحضوری صورتحساب‌های تلفن همراه از طریق خودپرداز، تلفن بانك، اینترنت، پیام كوتاه، پایانه فروش و پروتكل وب در سطح كشور اقدام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا با این روش‌ها دیگر لازم نیست مشتركان وقت خود را در ترافیك و یا صف طولانی شعب بانك‌ها صرف كنند بلكه در هر ساعت از شبانه روز در منزل یا در محل كار و در هر مكان دیگر، حتی خارج از محل سكونت خود می‌‎‎‎توانند قبض تلفن همراه خود را پرداخت كنند.

اما لازم است مشتركان به نكاتی توجه داشته باشند، طبق آنچه كه شركت ارتباطات سیار ایران اعلام كرده است: در صورت عدم پرداخت به‌موقع صورتحساب دوره‌‎‎ای، اخطار قطع بدهی ظرف 10 تا 15 روز پس از مهلت پرداخت مندرج در صورتحساب به صورت پیامک ارسال شده و پس از 72 ساعت از ارسال این پیامک مشترك مشمول قطع یک طرفه خواهد شد.

هم‌چنین به همراه قطع یکطرفه نیز پیامکی ارسال می‌‎‎‎شود مبنی بر اینکه ظرف 10 روز آینده تلفن همراهتان قطع کامل خواهد شد.

چنانچه به علت عدم پرداخت بدهی ظرف مدت 2 ماه از تاریخ قطع بدهی، مشترک موجبات وصل مجدد آن را فراهم نیاورد با اخطار کتبی یک‌ماهه نسبت به سلب امتیاز تلفن همراه قطع شده اقدام خواهد شد.

در صورتی که بدهی مورد نظر مازاد بر ودیعه باشد نیز نسبت به قطع سایر امکانات مخابراتی و توقیف سایر ودایع مشترک متناسب با میزان بدهی و نیز درصورتی که مبلغ بدهی مازاد بر ودیعه از طریق فوق امکان‌پذیر نباشد، وصول مبلغ بدهی از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌شود.

چنانچه مشترک یا وکیل قانونی به پرداخت دیون خود اقدام کند و تقاضای برقراری مجدد تلفن همراه سلب امتیاز شده را داشته باشد، در صورتی که شماره مشترک به کسی واگذار نشده باشد با دریافت هزینه دائری مجدد در اولویت واگذاری قرار خواهد گرفت.

مشتركان به خاطر داشته باشند كه...

از تحویل گوشی و سیم‌کارت خود به دفاتر یا مبادی غیر مجاز و افراد ناشناس در داخل و خارج کشور خودداری كنند و چنانچه در شبكه مناسبی قرار نگرفته باشند و امکان تماس میسر نمی‌شود، می‌توان از SMS جهت انتقال اطلاعات استفاده كنید، اگر 2 یا 3 بار Pin code اشتباه وارد شود، سیم‌كارت قفل می‌شود این عملكرد به‌خاطر جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از سیم‌كارت و گوشی است.

جهت شكایت از مزاحمت تلفنی هم باید مالك یا وكیل قانونی با در دست داشتن اصل مدارك (شناسنامه تلفن همراه، كارت شناسایی معتبر و وكالت‌نامه محضری) به یكی از ادارات مناطق مشتركین مراجعه كند.

*مدت مكالمه را در ساعات پرترافیک كاهش دهید

اگر پیامک دریافت نمی‌شود، ممکن است به عواملی مانند پر شدن حافظه گوشی و سیم‌كارت، ویروسی شدن آن، ارسال SMS به تلفن ثابت و ترافیك بالای شبكه مرتبط باشد؛ باید برای افزایش ضریب تماس‌های موفق و كاهش ترافیك شبكه، سعی شود مدت مكالمه را در ساعات پر ترافیک شبکه كاهش داد؛ امکان پرداخت الکترونیک قبوض از طریق اینترنت، ‎‎‎ ATM و سایر روش‌های غیرحضوری میسر است.

اكنون خدماتی نظیر کشف مزاحمت تلفنی، دایری و پاسخگویی سرویس E-CARE (خدمات غیرحضوری)، تعویض سیم‌کارت بدون هزینه (به‌علت پرشدن کانتر)، ارائه کدهای محرمانه، قطع مفقودی برای بستگان درجه یک، تنظیم گوشی و بررسی مشکلات سرویس ویژه، تنظیم سند المثنی، قطع سرویس GPRS، وصل بدهی مراجعه به مراکز، پاسخگویی به مشکلات صورتحساب، ارائه ریزمکالمات، بررسی شارژینگ مشترکین خطوط اعتباری، تقسیط بدهی و بررسی و تعویض کارت شارژهای مخدوشی از ادارات هشتگانه مشترکین تلفن همراه به مراکز تلفن ثابت استان تهران محول شد و در ادارات مشترکین تلفن همراه ارائه نخواهد شد.

هم‌چنین ریز مكالمات تلفن فقط به مالك یا وكیل قانونی آن شماره و با در دست داشتن اصل مدارك (شامل: شناسنامه تلفن همراه، كارت شناسایی معتبر و وكالت نامه محضری) با حضور در ادارات مناطق مشترکین میسر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۵
0
1
اول قرار بود سهام بدهند ، حالا مي خواهند تلفنمان را هم قطع كنند ؟!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین