کد خبر: ۱۰۱۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶

لاریجانی: سیاست ایران مبتنی‌بر روابط نزدیک با تمام کشورهای اسلامی است

ایران هیچ‌گونه محدودیتی برای توسعه مناسبات خود با لیبی قائل نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعدمجبو»سفیر لیبی در تهران در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی بر اهمیت توسعه مناسبات دو جانبه ایران و لیبی برای کشورش تاکید کرد. 

در این دیدار سفیر لیبی، جهموری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند و موثر در منطقه و جهان اسلام دانست و با اشاره به مشترکات مختلف بین دو کشور بر تعمیق مناسبات و همکاری‌های متقابل در روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای تاکید کرد. 

وی همچنین دیدگاه دو کشور را در بسیاری از مسائل بین‌‌المللی و منطقه‌‌ای، نزدیک دانست و گشایش فصل جدیدی از مناسبات دو کشور را خواستار شد. 

در ادامه این دیدار، رییس مجلس شورای اسلامی به روند رو به گسترش مناسبات ایران و کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی مبتنی‌بر روابط نزدیک با تمام کشورهای اسلامی است و تقویت و تحکیم این مناسبات، از اولویت‌های مهم کشور ما می‌باشند. 

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مواضع و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، افزایش رایزنی‌های سیاسی، پارلمانی دو طرف را ضروری دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران، هیچ‌گونه محدودیتی برای تعمیق و توسعه مناسبات خود با لیبی قائل نیست. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز مسایل زیادی در سطح بین‌الملل در حال وقوع است که همکاری کشورهای اسلامی و مستقل، ‌می‌توانند این مسایل را در مسیر منافع امت اسلامی،‌ سوق دهد. 

لاریجانی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ناکامی‌های کشورهای غربی در منطقه اشاره کرد و افزود: سیاست‌های جنگ‌طلبانه بوش به پایان راه خود رسیده است و کارنامه عملکرد کشورهای غربی در عراق و افغانستان، بیانگر شکست این سیاست‌ها است. 

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود بر ضرورت همدلی و وحدت کشورهای اسلامی و بازیابی هویت اسلامی و استقلال خود در مقابل دشمنان اسلام تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین