کد خبر: ۱۰۱۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۶

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در محکومیت هتک حرمت بیوت آیات عظام منتظری و صانعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجمع مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای حمله به بیوت آیات اعظام صانعی و منتظری را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حضرت امام باقر (ع) نقل می‌کنند که رسول خدا (ص) فرمودند: مؤمن کسی است که مومنان او را بر جان و مال‌شان امین بدانند و مسلمان کسی است که مسلمانان از زبان و دستش در امان بمانند.

مجمع مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیانیه خود، نوشته است: با افسوس فراوان در شب ولادت آن امام همام و شب اول ماه رجب که ماه حرام است، شاهد بودیم که در شهر قم پایگاه علم و فقاهت و مرکز نشر احکام تشیع گروهی از متجاوزان به حقوق مردم، بیوت آیات عظام منتظری و صانعی را محاصره کرده و به آنها حمله‌ور شدند و اموال را تخریب کردند و از فحاشی و هتاکی به ساحت مرجعیت و برخی از یاران امام (ره) و خصوصا حضرت حجت الاسلام و المسلمین کروبی که به دیدار آیت‌الله صانعی رفته بودند، دریغ نکردند.

آیا شاهد نبودیم که گروهی هتاک در حضور سران نظام در کنار مرقد بنیانگزار جمهوری اسلامی با شعار‌های زننده حرمت بیت سیادت امام (ه) را بشکنند و کسی معترض آنان نشد. اگر آن روز از آن حرکت شرمآور آنان جلوگیری می‌شد کار به این هتاکی‌ها و آبروریزی‌هایی که در حوزه علمیه قم نسبت به مرجعیت صورت گرفت و دل هر مسلمان را به می‌آورد، منتهی نمی‌شد.

ملت شریف و مسلمان ایران به خوبی می‌دانند که این‌گونه رفتار‌ها نه اسلامی است و نه عقلانی. آنان به خوبی آگاهند که اسلام عزیز با این‌گونه رفتار‌های خشن و زشت مخالف است و حساب اینها از اسلام جدا می‌داند. ما امیدواریم که مسئولان بزرگ، جلوی این‌گونه حرکات خلاف شرع و قانون را بگیرند و تا دیر نشده چاره‌ای برای ایجاد اتحاد و وفاق واقعی ملت بزرگ ایران بیاندیشند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن ابراز تاسف و تاثر از هتک حرمت مرجعیت، اهانت به ساحت بزرگان و دلسوزان نظام در حوزه علمیه قم که مهد اخلاق و فضیلت و کرامت است ابراز انزجار نموده و از همه مراجع و بزرگوار و دلسوزان کشور و نظام می‌خواهد در شرایط حساس که کشور از همه سوی مورد فشار‌ها قرار دارد، در برابر این‌گونه حرکات ناشایست موضع‌گیری نماید و نگذارند که جریان فرصت‌طلب و ریاکار و فریب‌خورده وحدت جامعه و ساحت مقدس حوزه علمیه و مرجعیت را نشانه گیرند.

ما بر این باوریم که مراجع هنوز بزرگترین سرمایه ملی، پناهگاه مذهبی و اجتماعی مردم و امید مظلومان و بی‌پناهان‌اند و می‌توانند با این پشتوانه عظیم و قدرتمند در مقابل ظالمان، جائران و فرصت‌طلبان بایستند که هم حریم حوزه و فقاهت حفظ شود و هم نظام جمهوری اسلامی با پشتبانی مراجع از آسیب ها و خطر های جریانها و باند های زیاده خواه و ریا کار، از توطئه‌های اجانب و استکبار جهانی در‌امان بماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین