کد خبر: ۱۰۱۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳

مهمانپرست: حاميان بيانيه شورای حقوق بشر علیه ایران، تنها اقليتی از خانواده بزرگ ملل متحد بوده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بيانيه تعدادی از كشورهای عضو شورای حقوق بشر عليه كشورمان گفت: حاميان بيانيه تنها اقليتی از خانواده بزرگ ملل متحد بوده‌اند. 

رامين مهمان‌پرست با اشاره به بيانيه جمعی از كشورهای عضو شورای حقوق بشر و صدور قطعنامه غيراجماعی و غيرمنطقی 1929 شورای امنيت عليه كشورمان تاكيد كرد: استفاده ابزاری از ساز و كارهای بين‌المللی و رفتار دوگانه غرب درخصوص موضوع حقوق بشر، اعتبار سازمان‌های بين‌المللی را هدف قرار داده و از اين رو اقدامات آنها باعث نگرانی كشورهای مستقل شده و با مخالفت آنها روبرو شده است. 

وی افزود:‌ در شرايطی كه هفته قبل شورای حقوق بشر در يک جلسه اضطراری به دليل گستردگی جنايات اسرائيل در حمله به ناوگان آزادی قصد داشت، طی قطعنامه‌ای رژيم صهيونيستی را محكوم نمايد، كشورهای غربی به اين قطعنامه رای منفی و ممتنع دادند. از سوي ديگر در جلسه اخير شورای حقوق بشر تلاش كردند با طرح موضوع ايران در يک جلسه نامربوط كاري اين شورا، افكار عمومی در خصوص رژيم صهيونيستی را منحرف نموده و بدين ترتيب فشار بين‌المللی بر اين رژيم را كاهش دهند. 

مهما‌ن‌پرست ادامه داد: رويكرد كشورهای غربی در شورای حقوق بشر جهت صدور قطعنامه عليه كشورمان مورد اعتراض عميق كشورهای عضو اين شورا از جمله مصر به نمايندگی از جنبش عدم تعهد، پاكستان به نمايندگی از كشورهای اسلامی و نيجريه به نمايندگی از كشورهای آفريقايی قرارگرفت و كشورهای غربی پس از اين ناكامی مجبور شدند به صدور يک بيانيه اكتفا كنند. حاميان بيانيه نيز تنها اقليتی از خانواده بزرگ ملل متحد بوده‌اند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پايان تصريح كرد: تداوم رفتار دوگانه غرب به كارآمدی و اعتبار سازمان‌های بين‌المللی آسيب جدی خواهد رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین