کد خبر: ۱۰۱۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴

لاریجانی: هرکس به مراجع بی‌حرمتی کند بی‌منزلتی و بی‌ارزشی خود را نشان داده است

نباید از ان پی تی خارج شویم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید از ان پی تی خارج شویم، گفت: عکس‌العمل غربی‌ها نباید ما را عصبانی کند و منجر به خروج ما از ان پی تی شود.

علی لاریجانی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح خروج از ان پی تی گفت: ان پی تی پروتکل خوبی است به شرط آنکه به درستی اجرا شود.

وی ادامه داد:‌ آژانس انرژی اتمی با فعالیت‌های غربی‌ها در حال تضعیف است و ما دو راه پیش رو داریم یا در آن بمانیم و آن را تقویت کنیم یا با خروج از آن و" ان پی تی" ضربه آخر را برای نابودی آن وارد کنیم.

لاریجانی افزود: من معتقدم ما نباید از این دو خارج شویم بلکه باید با تقویت آنها زمینه اجرای مناسب قوانین را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه تهران و تشدید تحریم‌ها گفت: بیانیه تهران فقط منحصر به تبادل نبود بلکه شامل منظومه‌ای می‌شد که حتی به تحریم‌های قبلی نیز نظر داشت و اگر این بیانیه به طور کامل اجرا شود نتایج خوبی را دارد.

وی اظهار داشت: ما از ابتدا به ترکیه و برزیل گفتیم که به غربی‌ها اعتماد نداریم ولی آنها به ما گفتند که خودشان نامه دادند که با این توافقنامه موافقت می‌کند اما دیدید که سرانجام بی‌اخلاقی کردند و قطعنامه چهارم را نیز تصویب کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه این توافقنامه اجرا شود بسیار مفید خواهد بود و حتی با وجود تصویب تحریم دلیلی نمی‌بینم که آن را از دستور کار خارج کنیم.

علی لاریجانی در پاسخ به سئوالی مبنی‌بر تمهیدات مجلس برای جلوگیری از حرمت شکنی مراجع گفت:‌ نظام ما بر اساس اصول اسلامی سامان یافته که مراجع تقلید پشتیبان اصلی آن هستند و هیچ‌کس در این شکی ندارد.

وی افزود: قدر و منزلت مراجع برای همه آشکار است و اگر کسی بی‌راهه رود و حرمت آنها را رعایت نکند بی‌منزلتی و بی‌ارزشی خود را نشان داده است وگرنه تمام نظام از رهبری تا سران قوا مراجع را جزو اصول نظام می‌دانند.

علی لاریجانی در پاسخ سئوال یکی از خبرنگاران در رابطه با قطعنامه جدید اتحادیه اروپا گفت: البته من متن کامل آن را ندیده‌ام و تنها آنچه که در خبرها آمده است را مطالعه کرده‌ام و همان طور که می‌دانید نکات اصلی آن در رابطه با مسایل تشدید تحریم‌های مالی و حمله به کشتی‌ها بود.

وی اظهار داشت: اروپا باید بداند که اگر این کار را بکند اولاً نمی‌تواند هیچ تاثیری در مواضع هسته‌ای ایران داشته باشد و اقدامات آنها مقابله به مثل خواهد شد. طبیعی است که اگر سنگی بیندازند در چشمان آنها خاکی نیز پاشیده خواهد شد.

لاریجانی در رابطه با تلاش مجلس برای بازگرداندن فضای آرام و سالم به محیط سیاسی کشور گفت: یک جامعه وقتی در مسیر توسعه قرار می‌گیرد که فضایی آرام بر آن حاکم باشد تا همه بتوانند با همدلی کارها را انجام دهند و کشور را در مسیر اهداف قرار دهند.

وی با تاکید بر نقش تمامی اقشار جامعه برای آرام سازی فضا گفت: بعضی از ناآراستگی‌های بعد از انتخابات به این دلیل بود که عده‌ای نمی خواستند چارچوب انتخابات را بپذیرند و باید گفت کار آنها هم غلط بوده است و آنها خود شروع کننده بعضی مسائل بودند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به فضای مطلوب همه باید به قانون بازگردند و به خارج شوندگان از آن باید نهیب زد.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: من برجسته امور خرد را کار درستی می‌دانم و معتقدم خرد جمعی کشور باید بر روی مسائل کلی و اصلی نظام تمرکز کند نه حاشیه‌های روزمره.

علی لاریجانی با اشاره به درخواستهای علما مبنی بر پیگیری مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر ارض واسعی است که شامل موارد مختلفی از انتقاد به دولت تا جلوگیری از غیبت و تهمت و دیگر نابسامانی‌های اجتماعی می‌شود که باید همه آنها را در قالب قانون انجام داد.

وی افزود: همه باید در قالب قانون عمل کنند تا عده‌ای نتوانند با سوء استفاده خود جامعه را از مسیر صحیح خارج کنند و باید توجه کرد که اگر امر به معروف در جامعه انجام نشود قطعاً جامه به بیراهه خواهد رفت.

رئیس محلس شورای اسلامی در خصوص هدف دیدارهای امروز خود را مراجع تقلید گفت: بنده به طور مستمر را مراجع دیدار دارم و در این سفر نیز گزارشی از کارهای تقنینی، طرح‌های جدید و برنامه‌ پنجم توسعه را به ایشان ارایه دادم و خود فرصت خوبی بود تا از نظرات ایشان نیز آگاه شوم.

وی نگاه علما به مجلس را خوب ارزیابی کرد و گفت: رویکرد مجلس در آرام نگه داشتن فضای اداره کشور مورد پسند علما است.

لاریجانی در خصوص توصیه‌های مراجع نیز گفت: این بزرگواران در زمینه توسعه متوازن بخشهای مختلف، عمران و آبادانی شهرها و رفع مشکل معیشتی مردم توصیه‌هایی داشتند که در انجام وظایف حتماً به آنها توجه خواهیم کرد.

علی لاریجانی با مناسب ارزیابی کردن پیشرفت طرح‌های عمرانی استان گفت: در گذشته وضعیت شهر گره خورده بود اما الان مسئولین مختلف استانی با هم همدل هستند و در راستای آبادانی استان کوشش می‌کنند.

وی در خصوص اقدامات خود نیز گفت: در تونل غدیر که در خیابان عمار یاسر ساخته شد در برهه‌ای از زمان کار گره خورده بود که خود من تا آنجا که می‌توانستم کمک کردم که مشکل حل شود

وی با اشاره به پروژه آبرسانی قم گفت: تاخیر پیش آمده در انجام پروژه به دلیل خراب شدن وسیله‌ای بود که تونل را در کوه‌ها می‌ کند و هم اکنون آن قطعه تهیه شده است و کار در حال پیشرفت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی طرح حرم تا حرم را یکی دیگر از مشکلات مردم دانست و گفت: قرار گرفتن بسیاری از خانه‌ها در مسیر این خیابان موجب نارضایتی مردم شده بود که با تمهیداتی که اندیشیده شد این مشکلات رفع شد و خیابان در حال ساخته شدن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین