کد خبر: ۱۰۱۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
بروز اختلال در سامانه تلفنی

سامانه پاسخ‌گویی 118 مرکز خدمات مخابراتی تهران، دچار اختلال شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تماس با سامانه پاسخ‌گویی 118 مرکز خدمات مخابراتی تهران از صبح امروز شنبه تقریبا غیرممکن است و در صورت شماره‌گیری این سامانه پیغام "مشترک گرامی، کلیه مسیرها به سمت مشترک موردنظر در حال حاضر اشغال می‌باشد؛ لطفا بعدا شمار‌ه‌گیری فرمایید" شنیده می‌شود. 

این اختلال و ترافیک خطی در حالی است که روزانه نزدیک به یک میلیون تماس با سامانه تلفنی 118 تهران صورت می‌گیرد.

عباس ابوالقاسمی آزاد مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران، بروز این اختلال را بار ترافیک خطی در اولین روز هفته عنوان کرد و گفت: زمان پیک ترافیک تماس با سامانه 118 از ساعت 10 صبح تا یک بعدازظهر است که شدت این ترافیک در روزهای اوایل هفته افزایش می‌یابد و اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: عملکرد مشترکان در ساعت، روز و فصل در هر سال متفاوت است و نمی‌توان آن را به طور دقیق پیش‌بینی کرد اما آمار نشان می‌دهد که ترافیک خطوط 118 در روز شنبه در اوج قرار دارد و به اواسط هفته که می‌رسد کاهش پیدا می‌کند. 
همچنین بار ترافیک این شبکه در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته نیز افزایش می‌یابد.

ابوالقاسمی آزاد با بیان اینکه میزان تماس مشترکان با سامانه 118 در فصل تابستان 5/1 برابر دیگر فصلها است اضافه کرد: شرکت خدمات مخابراتی 118 با جابجا کردن اپراتورها در ساعات پیک ترافیک تمام تلاش خود را برای کاهش بار ترافیک و تنظیم پاسخ‌گویی به کار می‌بندد اما کاهش اشغالی خطوط و ترافیک خطی مستلزم همکاری مردم با این سامانه نیز است.

وی به مشترکان توصیه کرد که حداقل در زمان پیک ترافیک از برقراری تماس غیرضرور با 118 خودداری کنند و تماس‌های غیر ضروری خود را به ساعات دیگری موکول کنند. همچنین شماره تلفن‌هایی را که روزانه به آن نیاز دارند یادداشت کنند تا مجبور نشوند برای دریافت این شماره‌ها هرروز با 118 تماس بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین