کد خبر: ۱۰۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶

دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی: باید فاتحه پزشکی را خواند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدمهدی قیامت در رابطه با مصوبه روز گذشته مجلس مبنی بر تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی توسط وزارت بهداشت افزود: تاکنون نه دولت و نه سازمان نظام‌پزشکی برای تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی نگاه کارشناسانه و دقیقی نداشته و در طول تاریخ پزشکی کشور تعرفه واقعی تعیین نشده است.

به گزارش آفتاب به نقل از خبر آنلاین وی ادامه داد: دولت وظیفه داشته طبق برنامه چهارم توسعه تعرفه درمانی را واقعی تعیین کند اما به دلیل اینکه راحت‌تر از پزشکان سوبسید می‌گیرد آن را اعلام نکرد و در مقابل فشار را پزشکان متحمل شدند. قیامت تصریح کرد: تعیین تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی همانند سایر سندیکاها بهتر بود توسط سازمان نظام پزشکی اعلام می‌شد چرا که ارتباط بهتری با انجمن‌های پزشکی داشته است.

وی با بیان اینکه چنانچه تعرفه‌ها واقعی دیده شود پیشرفت کمی و کیفی نظام سلامت حتمی است، گفت: در غیر این صورت آشفته بازار زیرمیزی‌ها، پرداخت 70 درصدی هزینه‌ها از جیب مردم ادامه می‌یابد و وضعیت خانواده‌های بیمارانی که به دلیل هزینه‌های کمرشکن درمانی زندگی سختی را می‌گذرانند بدتر می‌شود.

دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی پیگیر این مصوبه است و با کمیسیون تلفیق مجلس رایزنی می‌کند تا تعیین تعرفه‌ها به دست وزارت بهداشت تصویب نشود. وی دلیل مطرح شدن چنین موضوعی را تمرکززدایی و بزرگ کردن دولت دانست و گفت: دولت می‌‌خواهد در همه اجزای کشور کنترل داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین