شروین تبریزی در گفتوگو با ایسنا، درباره نحوه برخورد با مزاحمان اورژانس گفت: در گذشته وقتی سازمان اورژانس مزاحم تلفنی داشت، رئیس اداره حقوقی سازمان باید برای هر شماره تلفن مزاحم به دادسرا مراجعه کرده و شکایت میکرد یعنی برای هر مزاحم باید زمان خاصی میگذاشت و جداگانه شکایت میکرد تا حکم دریافت کند که با توجه به بالا بودن آمار مزاحمان، این کار بسیار زمانبر بود.
وی افزود:، اما پس از مذاکرات و هماهنگیهای گسترده میان مدیریت حقوقی این سازمان و مقامات قضایی، سازوکار جدیدی برای برخورد با مزاحمان تماسهای اورژانس ۱۱۵ به تصویب رسیده است. یعنی کارگروهی در سازمان اورژانس تشکیل میشود و اگر اعضای این کارگروه به نتیجه برسند که شمارهای مزاحم اورژانس و روند خدمات رسانی است؛ مستقیما برای برخورد با آن عمل میکنند.
سخنگوی سازمان اورژانس استان تهران ادامه داد: مطابق این دستورالعمل، بعد از اخطار کتبی به فرد مزاحم برای اولین بار خط مزاحم به مدت یک هفته قطع میشود؛ در صورت تکرار، این مدت به سه ماه افزایش مییابد و در مرحله سوم، امتیاز خط بهطور کامل سلب و منصوبات تلفن ثابت به صورت کامل جمع آوری خواهد شد.
شروین گفت: از آنجایی که مزاحمان اورژانس باعث ایجاد اخلال در روند امدادرسانی و درمان فوری بیماران میشوند، برخورد با مزاحمان بسیار اهمیت دارد و از به هدر رفتن زمان و هزینه جلوگیری میشود.