کد خبر: ۱۰۱۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲

جزئیات انشعاب در جامعه وعاظ: این رفتارها روحانیت را گدا معرفی می‌کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل جامعه اسلامی وعاظ تهران جزئیاتی از انشعاب در این تشکل را بیان کرد. 

حجت الاسلام جعفر شجونی دبیرکل جامعه اسلامی وعاظ تهران، افزود: اعضای شورای مرکزی این تشکل تصمیم به عزل امیری‌فر دبیر اجرایی گرفتند و در پی این اقدام، تعدادی جوان طلبه انشعابی به نام جامعه وعاظ ولایی کشور تشکیل دادند. 

وی در بیان دلایل عزل امیری‌فر دبیر اجرایی این تشکل گفت: وی هر چه ما گفتیم مایل نیستیم جلسه و کمک‌ها دولتی باشد، توجه نمی‌کرد و اصلا معلوم نبود کمک‌های دولتی و غیردولتی را از کجا می‌آورد.
 دیگر اینکه این رفتارها روحانیت را گدا معرفی می‌کرد و هر مهمانی را که به جلسه جامعه وعاظ دعوت می‌کردند به آنان می‌گفتند برای روحانیت هدیه بیاورید. 

شجونی با اشاره به اینکه این رفتار به معنی تحقیر روحانیت بود افزود: مثلا در جلسه چند وقت گذشته که یک رئیس آموزش و پرورش را دعوت کرده بودیم وی با خودش ۲۰۰ چادر برای خانم‌های آقایان هدیه آورده بود. اگر پول این هدا یا را خودش داده بود که هزینه سنگینی به وی تحمیل شده و اگر از بیت‌المال داده باشد که این کار حرام است. 

دبیرکل جامعه اسلامی وعاظ تهران ادامه داد: به این دلایل دبیر اجرایی این تشکل را برکنار کردیم و این موجب شده تا از روی جوانی اقداماتی علیه ما همچون انشعاب تشکل انجام شود. 

وی همچنین با اشاره به جلسه هفتگی جامعه وعاظ که قرار بودن با حضور حجت ‌الاسلام رازینی معاون حقوقی وتوسعه قضائی قوه قضائیه با موضوع تشریح آخرین وضعیت جریان فتنه برگزار شود نیز گفت: حجت الاسلام رازینی به جلسه نیامدند و در این جلسه موضوع انشعاب و اقدامات دبیر اجرایی سابق مورد بحث قرار گرفت و جلسه تحت الشعاع این حاشیه ها قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه جامعه وعاظ تهران ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد و تاکنون نیز به انحراف و انشعاب کشیده نشده است گفت: این رفتار اصلا شایسته و درست نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین