کد خبر: ۱۰۲۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳

کارگردانان پشت صحنه تجمع مقابل مجلس، خود را بر اساس فرمایشات رهبری تصحیح کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسدالله بادامچیان، در پاسخ به سوالی در مورد آثار سوء اختلافات بین دولت ومجلس در پی تجمع چند روز پیش، اظهار داشت: اختلافی نمی‌یابم و این مسائل طبیعی است. البته این موضوع مربوط به دولت نیست، بلکه مربوط به دوستان آن است. 

وی افزود: اشتباه تجمع کنندگان چند روز پیش مقابل مجلس این بود که اشتباها تصور می‌کردند مجلس می‌خواهد در دو مصوبه مورد مناقشه، برای دانشگاه آزاد کاری کند، در حالی که مجلس شریک دولت است و برای یک دانشگاه کار نمی‌کند.

بادامچیان خاطرنشان کرد: مصوبه اول در این رابطه، لایحه حمایت از موسسات آموزشی غیر دولتی و پیشنهاد شده در سال 87 است که مربوط به جریانات اخیر نیست. دانشگاه ازاد هم یکی از این صدها موسسه است و اگر اصراری وجود داشت، این امکان وجود داشت که هنگام بررسی آن در کمیسیون آموزش تبصره‌ای قید می شد که به دلیل تمکن مالی دانشگاه آزاد این حمایت صورت نمی‌گیرد و لذا این موضوع نیازی به دعوا نداشت. 

وی ادامه داد: طرح بعدی هم در پی فتوای تاریخی مقام معظم رهبری بود که فرموده بودند، کسانی که تصرف مالکانه به اموال دارند، می‌توانند آنها را وقف کنند و مجلس همان فتوا را تبدیل به قانون کرد. دوستان معترض اگر روی دانشگاه آزاد حساسیت زیادی داشتند، می‌توانستند تبصره‌ای را اضافه کنند که دانشگاه آزاد‌مستثنی شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: متاسفانه کاری که جلوی مجلس انجام شد، همان مساله‌ای بود که روز بعد مقام معظم رهبری به آن تذکر جدی و صریح دادند. البته هرکس حق اظهار نظر و تجمع دارد، اما اینکه تصاویری نصب شود و شعارهایی داده شود که به یک قوه کشور که به فرموده امام(ره) در راس امور است، توهین و جسارت شود و کیف انگلیسی هم آورده شود، مطمئنا مورد قبول هیچ‌کس نیست. 

بادامچیان گفت: بچه‌های بسیجی دانشگاه ها افراد مخلصی هستند، اما کارگردانان پشت صحنه تجمع خودشان را بر اساس فرمایشات رهبری تصحیح کنند، زیرا آهنگ همه باید آهنگ ولایت باشد و ایشان هم تاکید دارند که هم اکنون وحدت باید حفظ شود. 

وی در پایان با تاکید بر اینکه مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جای خود محفوظ است، توصیه‌کرد: رسانه‌ها با توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب، دنبال تقویت وحدت بروند و اگر دوستان بحث‌هایی را ادامه دهند، ما آنها را کش ندهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین