کد خبر: ۱۰۲۱۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۶
در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان

تابش: مسئولان قانونمندی، تحول‌گرایی و مردمی بودن را سرلوحه اقدامات خود قراردهند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: نماینده مردم اردکان، در جلسه شورای اداری این شهرستان جدیت کامل مسئولان در جهت خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان را وظیفه‌ای دانست که باید خالصانه و بی‌منت ادا شود. 

به گزارش آفتاب، وی با تبریک میلاد امام علی(ع)به مدیران جامعه توصیه نمود تا تا به مشی و روش آن بزرگوار در ایفای مسئولیت ها ی خود نسبت به مردم تاسی کنند. 

محمدرضا تابش در این جلسه با گرامیداشت سالروز شهادت شهدای هفتم تیر از مقام علمی و مدیریتی شهید دکتر بهشتی تجلیل نمود و او را از نحله روشنفکران دینی برشمرد که نقش بی بدیلی در شکل گیری انقلاب و استقرار نهادهای قانونی پس از پیروزی انقلاب ایفا نمود. 

وی با تاکید بر حفظ شان و اختیارات مسئولان در رد‌ه‌های مختلف افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید با شناسایی امکانات و برنامه‌ریزى مطلوب و استفاده از تمامى ظرفیت‌ها و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم و دخیل نمودن آنها در تصمیم‌گیری‌ها وظایف قانونی خود را عملی و مسئولیت خدمت‌گذاری خویش نسبت به مردم را ادا نمایند و در همه حال قانونمندی، تحول گرایی و مردمی بودن را سرلوحه اقدامات خود قراردهند. 

منتخب مردم اردکان در خانه ملت با اشاره به اقدامات زیربنایی انجام گرفته و فراهم آوردن زیرساختهای مورد نیاز در چند سال اخیر تلاش برای استقرار توسعه متوازن و پایدار در شهرستان را مورد تاکید قرار داد. 

وی تصریح کرد: تاکنون پروژه های مهمی در سطح شهرستان راه اندازی شده و خوشبختانه طبق برنامه زمانبندی و در یک سال آینده سه واحد بزرگ فولاد،چند واحد کاشی،شیشه،فرآوری روناس، اکسید اورانیوم و . . . راه اندازی می شود که می‌تواند نقش به سزایی در اقتصاد شهرستان، استان و کشور داشته باشد و لازم است مسئولان نیزمتناسب با سرعت این تحولات و چشم انداز آن برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند. 

تابش تعامل و هماهنگی با مسئولان ارشد کشور و استان را زمینه ساز اجرای چنین پروژه های مهم و تحول زا دانست و از حمایتهای مدیران مختلف در سطح دولت جهت مرتفع شدن مشکلات و استاندار یزد جهت قول تامین آب مجتمع های فولاد اردکان قدردانی نمود. 

وی همچنین با اشاره به جهت‌گیری سفرهای دور سوم هیات دولت که با رویکردی فرهنگی در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد مسئولان استان پروژه‌هایی را پیش‌بینی کنند که در تقویت بنیان‌های فرهنگی استان موثر باشد.
 
محمدرضا تابش همچنین از زحمات "عباس‌علی روستایی" فرماندار سابق این شهرستان تجلیل و وی را فردی متعهد،موقعیت شناس و با اخلاص دانست و با اهدای لوح و از زحمات وی تقدیر نمود. در ادامه فرماندار و هر یک از مدیران شهرستان مسائل و مشکلات حوزه مسئولیت خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید. 

این نماینده مجلس همچنین با حضور در جشن ولادت حضرت علی(ع) که در محله کوشکنو برگزار شد در سخنانی با تبریک ولادت حضرت علی (ع) به تشریح شمه ای از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و بر لزوم شناساندن افکار و سجایای ائمه اطهار بخصوص امام علی(ع) به نسل جوان جهت الگوپذیری جوانان از منش و رفتار آن بزرگان تاکید نمود. 

محمدرضا تابش با بیان اینکه مردم این خطه در سایه تعالیم اسلام و معاشرت و تاثیر پذیری از علمایی همچون مرحوم آیت‌ا.. خاتمی دارای صفات برجسته اخلاقی، تعهد دینی و روحیه انقلابی والایی هستند افزود: تقدیم شهدای زیادی که از این محله تقدیم انقلاب شده عملاً پایبندی مردم را به انقلاب گرانسنگ اسلامی نشان می دهد و ادای دین به این مردم ،تلاش همه جانبه مسئولان برای رفع نیازها و مشکلات آنها و فراهم نمودن زمینه رشد و تعالی جوانان این منطقه در عین حفظ حرمت و کرامت آنهاست. 

منتخب مردم اردکان در خانه ملت با اشاره به اقدامات خوب و زیربنایی که از بدو انقلاب توسط دولتهای مختلف و از جمله دولت فعلی انجام گرفته ،این اقدامات را مهم اما ناکافی دانست و تصریح کرد: هنوز نتوانسته ایم متناسب با کار سترگ مردم و نقش آفرینی آنها در روند پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه های طراحی شده توسط بدخواهان نظام؛ موجبات رضایتمندی کامل آنها را فراهم آوریم و لازم است با تاسی به روش و منش والای حضرت علی(ع) در گسترش عدل و ریشه کن نمودن فقر و تبعیض بکوشیم و در جهت رسیدن به نظامی که مورد رضایت آن حضرت بود گام برداریم.

وی جامعه طراز حضرت علی (ع) را جامعه‌ای دانست که براساس ارزش‌های والای الهی، اخلاقی و عقلانی اداره می‌شود، انسان عزیز و محترم است و مخالف در آن حق اظهار‌نظر و بیان دیدگاه‌ها و آراء خود را دارد. 

تابش تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا در سایه همدلی و هماهنگی و تلاش و برنامه‌ریزی و کار صادقانه و بی‌منت، ارزش‌های مورد نظر امام علی(ع) را که مردم برای دست‌یابی به آنها انقلاب کردند در جامعه پیاده و زمینه تحقق آنها را فراهم نمائیم.

سپس نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح مدرسه فوتبال شهرستان اردکان حضور یافت و در سخنانی گفت: با به‌کارگیری شیوه‌های صحیح علمی و مدیریتی و برنامه‌ریزی اصولی می‌توان فرایند کشف، پرورش و به‌کارگیری استعدادها را بخوبی در جهت بالندگی و شکوفایی ورزش کشور هدایت کرد. 

محمدرضا تابش در مراسم افتتاح مدرسه فوتبال شهرستان اردکان افزود: امروزه ورزش به اشکال گوناگون در سطح جهان نمود پیدا کرده و بسیاری از افراد جامعه چه به‌صورت قهرمانی و یا در بخش همگانی آن فعال هستند که این امر کمک شاياني به ايجاد و تقويت سلامت جسمانی و روانی در یک جامعه می‌کند. 

نماینده مردم اردکان ادامه داد: سرمایه‌گذاری در امر ورزش را نباید هزینه تلقی کرد بلکه الگوسازی جهت بنیان نهادن جامعه‌ای سالم، توانمند، خلاق و توسعه‌گرا نتیجه توجه به این امر مهم است. 

وی ورزش را عاملی جهت تقویت اراده و روحيه شجاعت و از خود گذشتگی دانست و تصریح کرد: متاسفانه امروزه برخی رفتارهای نامناسب بخصوص در فوتبال که جذابیت بیشتری برای جامعه دارد باعث خدشه‌دار شدن اصل و هویت ورزش شده که این امر در جامعه اسلامی، ایرانی ما با داشتن فرهنگ غنی قابل توجیه نیست و باید چاره‌جویی شود. 

محمدرضا تابش در بخش دیگری از سخنانش راه‌اندازی این مدرسه فوتبال را جهت شناسایی استعدادهای نونهالان و پرورش آنها را امری پسندیده و در عین حال ضروری دانست و افزود: باید سایر رشته‌های ورزشی نیز در سطح شهرستان به این امر مبادرت کنند و در این کار نیز باید ضمن اموزش اصول فنی ورزش، تعلیم آموزه‌های دینی و تقویت روحیه ملی و فرهنگ اصیل ایرانی برای نوآموزان مورد توجه جدی قرار گیرد تا ورزشکارانی قهرمان؛ متدین؛ با اخلاق و وطن پرست داشته باشیم. 

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه سفر خود، از اداره دارایی شهرستان اردکان بازدید کرد و گفت: تکلیف قانونی مشخص شده در برنامه چهارم توسعه کل کشور بر تامین هزینه‌های جاری کشور از محل درآمدهای غبرنفتی که عمدتاً از محل وصول مالیات‌ها می‌باشد تاکید داشت که این امر در پایان این برنامه به‌طور کامل محقق نگردید و به رقم 77 درصد رسید. 

محمدرضا تابش در بازدید از اداره دارایی شهرستان اردکان با بیان این مطلب افزود: در برنامه پنجم نیز پیش‌بینی شده تا نسبت درآمدهای مالیاتی به تولید ناخالص داخلی در پایان برنامه به 10 درصد برسد که این مقدار اکنون 7/6 درصد می‌باشد.این درحالیست که نرخ رشد مالیاتی باید صفر باشد تا فشار مستقیمی به مالیات دهندگان وارد نگردد. 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: باید بر روی پایه‌های مالیاتی و افزایش کارایی و بهره‌وری نظام مالیاتی اقدامات موثرتری صورت گیرد تا این اهداف محقق گردد. 

نماینده مردم اردکان همچنین با تاکید بر اینکه نفت سرمایه بین نسلی است و باید عایدات آن صرف سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون شود تصریح کرد: با ادامه روند کنونی تا چند سال آینده میزان مصرف این فراورده در کشور برابر با میزان استخراج آن خواهد شد و در این صورت هیچ درآمدی را عاید ما نخواهد کرد. اینجاست که نقش درآمدهای مالیاتی در پوشش هزینه‌های جاری بعنوان یک منبع قابل اعتماد و قابل برنامه ریزی مشخص خواهد شد به همین دلیل بسیار ضروری است که ضمن توجه به این موضوع اهمیت نقش مالیات در توسعه کشور برای مردم به طور دقیق تبیین گردد. 

تابش همچنین با تاکید بر توجه به حفظ قدرت خرید مردم و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری گفت: ماليات‌ها بايد بتواند، روند سرمايه‌گذاری در اقتصاد را اصلاح كند و نباید به گونه‌ای عمل شود که به عنوان یک عامل بازدارنده در روند سرمایه‌گذاری‌ها بدل شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین