کد خبر: ۱۰۲۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶

فرزند سوم رهبر كره‌شمالی محرمانه به‌عنوان عضو پارلمان انتخاب شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منابع خبری گزارش دادند که جوان‌ترین فرزند رهبر این کشور سال گذشته میلادی به‌طور محرمانه به‌عنوان یکی از اعضای پارلمان انتخاب شد تا زمینه برای انتقال قدرت فراهم شود. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نام «کیم جونگ اون»، 27 ساله در میان فهرست 687 تنی که در تاریخ هشتم ماه مارس سال 2009 میلادی برای ورود به مجمع عالی مردمی انتخاب شدند نبود ولی روزنامه «دونگ آ ایلبو» به نقل از منابع آگاه غربی نوشت که جونگ اون با نام مستعار «کیم جونگ» وارد پارلمان شده است. 

بنا بر این گزارش، جونگ اون به نشانه 16 ماه فوریه که مصادف با تولد کیم جونگ ایل است، در حوزه انتخابیه شماره 216 فعالیت می‌کند. 

این روزنامه همچنین نوشت که نام جونگ اون در میان فهرست افراد راه یافته به پارلمان نبود چرا که این مقام‌های کره‌شمالی تصمیم داشتند این مسئله محرمانه بماند. 

این منبع در ادامه اعلام کرد که مقام‌های کره‌شمالی بعد از این انتخاب تصمیم گرفتند تا با تعلیم دادن سرودی با عنوان «ردپا» در مدارس ابتدایی، نوعی نگرش عقیدتی خاص درباره جونگ اون ایجاد کنند. 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که مقام‌های کره‌شمالی شنبه‌ گذشته طی اقدامی که به اعتقاد تحلیل‌گران جدیدترین نشانه انتقال قدرت به‌شمار می‌رود، اعلام کردند که طی نشست کم‌سابقه‌ای در ماه سپتامبر رهبران جدید برای حزب حاکم انتخاب می‌کنند. 

این نشست که برای نخستین بار بعد از سال 1966 میلادی برگزار می‌شود این گمانه‌زنی را پررنگ‌ کرده است که مقام‌های پیونگ‌یانگ تصمیم دارند به‌طور عمومی کیم جونگ اون را به ‌عنوان جانشین رهبر کره‌شمالی اعلام کنند. 

کیم جونگ ایل در سال 1974 میلادی به‌عنوان جانشین «کیم ایل سونگ»، بنیانگذار کره‌شمالی انتخاب شد ولی این تصمیم به‌طور عمومی در سال 1980 میلادی اعلام شد و کیم به‌طور رسمی در سال 1994 میلادی قدرت را در دست گرفت. 

یکی از تحلیل‌گران کره‌جنوبی به نقل از آژانس جاسوسی این کشور اعلام کرده که کیم جونگ اون در سال گذشته میلادی به‌عنوان جانشین رهبر کره‌شمالی انتخاب شد ولی این تصمیم هنوز به‌طور عمومی و بین‌المللی اعلام نشده است. 

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که کیم جونگ ایل از سال 2008 میلادی از بیماری شدید جسمی رنج می‌برد و همین مسئله باعث شده است که وی زمینه انتقال قدرت به فرزند سوم خود را فراهم کند. 

تا پیش از این ماجرا کسی اجازه کوچک‌ترین اظهارنظری درباره جانشین رهبر کره‌شمالی را نداشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین