کد خبر: ۱۰۲۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹
در دیدار با وزیر اقتصاد

محمدرضا تابش، خواستار توجه بیشتر بانک‌های عامل در خصوص تسریع در پرداخت تسهیلات به کشاورزان آسیب دیده شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در دیدار محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون تلفیق مجلس با وزیر اقتصاد و امور دارایی مسائل و موضوعات مبتلا به اقتصاد کشور و مواد اقتصادی لایحه برنامه پنجم توسعه، همچنین مسائل و مشکلات حوزه کاری آن وزارتخانه در استان یزد مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. 

به گزارش آفتاب، محمدرضا تابش در این دیدار ضمن تاکید بر مدیریت مناسب در ارائه تسهیلات به بخش‌های مختلف، خواستار توجه بیشتر بانک‌های عامل در خصوص تسریع در پرداخت تسهیلات به کشاورزان آسیب دیده و استم‌هال وام‌های آنان بابت جبران خسارات وارده ازخشکسالی‌های اخیر شد.

وی همچنین بر پرداخت تعهدات بانک‌ها نسبت به تسهیلات مورد نیاز بنگاه‌های زودبازده و صاحبان صنایع تاکید نمود. 

نایب رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی جامع و کامل درخصوص اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی به نحوی که صنعت از اجرای این قانون کمترین لطمه را ببیند تاکید کرد و ادامه داد: باید با تدوین راهبرد مشخص و سیاست‌گذاری مناسب نسبت به ارائه تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی در کوتاهترین زمان اقدام نمود و نگذاشت برخی مشکلات اداری و عدم وجود نقدینگی صنعت و تولید را در تنگنا قرار دهد. 

عضو کمیسیون برنامه،بودجه مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت رکود تورمی، رعایت حال صاحبان صنایع و اصناف را یک ضرورت اساسی در حال حاضر دانست و تصریح کرد: باید نهایت کمک به آنها صورت گیرد تا ارائه خدمات آنها و تولید دچار اختلال نگردد. 

نماینده مردم اردکان همچنین کمبود نیروی انسانی و فرسودگی اکثر ساختمان‌های ادارات وابسته به آن وزارتخانه در سطح استان یزد را از جمله مشکلات موجود برشمرد و خواستار پیگیری و لحاظ نمودن آن در برنامه‌ها جهت رفع آن شد. 

وزیر اقتصاد نیز در این دیدار گفت: در برنامه پنجم توسعه کشور بر بهره وری نظام مالیاتی، جلوگیری از فرارمالیاتی و شناسایی مودیان جدید تاکید گردیده است و سعی بر این است تا مالیات حقوق بگیران و اصناف افزایش چندانی نداشته باشد.

وی ادامه داد: تدوین نظام جامع مالیاتی و قوانین متناسب با مقتضیات جهانی و کشور امری لازم و ضروری است. 

حسینی افزود: با هماهنگی کامل وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ،بانکهای عامل آمادگی مقابله با هرگونه تحریم اعمال شده را دارند. 

وزیر اقتصاد همچنین قول پیگیری موارد مطروحه از طریق بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها را داد و مقرر گردید برای پیگیری موارد و رفع برخی از مشکلات واحدهای مستقر در استان یزد، جلسه‌ای در هفته آینده با استاندار یزد تشکیل و در این خصوص بحث و تصمیم‌گیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین