کد خبر: ۱۰۲۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲

گزارش سازمان عفو بین‌الملل و مسئولیت لیبی در قبال سرنوشت امام موسی صدر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره وضعیت حقوق بشر در لیبی، که با نام «لیبی فردا» در ماه اخیر منتشر شده است، ربودن امام موسی صدر از موارد نقض حقوق بشر و مسائل حل‌نشده‌ی حقوق بشری این کشور به شمار آمده است.

به گزارش آفتاب، به تقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در این گزارش که در تاریخ 23 ژوئن 2010 با نام Libya Of Tomorrow (ليبي فردا) منتشر شده است، مسأله ربودن امام موسی صدر از موارد حل‌نشده‌ی حقوق بشری در لیبی شمرده شده است.

در این گزارش آمده است: از دیگر موارد حل نشده‌ی ربودن، که توجه و اهتمام بین‌المللی را برانگیخته، ربودن امام موسی صدر است. روحانی شیعه لبنان که در ایران متولد شده است و با دو همراهش، شیخ محمد یعقوب و عباس بدر‌الدین در حین سفر به لیبی در سال 1978 ناپدید شدند.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: مقامات لیبی ادعا کردند که آنها دخالتی در ناپدید شدن این 3 نفر نداشته‌اند و ادعا کردند دلایلی وجود دارد که آنها لیبی را به مقصد کشوری اروپایی ترک کرده‌اند.

در ادامه گزارش «لیبی فردا» آمده است: در آگوست 2008 قاضی تحقیق لبنانی حکم جلب معمر قذافی، رهبر لیبی به همراه 6 نفر دیگر را صادر کرد و آنان را مسئول ربودن این 3 نفر معرفی کرد.

این گزارش می‌افزاید: همچنین دولت لبنان نیز از شرکت در اجلاس سران عرب که در اواخر مارس 2010 در لیبی برگزار شد، خودداری کرد. این اقدام پس از دعوت برخی سیاست‌مداران لبنانی برای تحریم این اجلاس به علت مسئولت لیبی در ربودن امام موسی صدر و دو همراهش صورت گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش درباره وضعیت کلی حقوق بشر در لیبی آمده است: حکومت لیبی به وعده‌هایی که برای پایان دادن به نقض حقوق بشر داده است، عمل نکرده و کماکان نقض حقوق بشر در این کشور ادامه دارد.

گفتنی است این گزارش 123 صفحه و شامل توضیحاتی درباره نظام سیاسی کشور لیبی و موارد مختلف نقض حقوق بشر در این کشور است و در تاریخ 23 ژوئن 2010 منتشر شده است و در وب سایت سازمان عفو بین‌الملل به آدرس www.amnesty.org قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین