کد خبر: ۱۰۲۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
رئیس جمعیت خیریه تولدی دوباره:

300 هزار معتاد بی‌بضاعت در حال تبدیل شدن به معتادان خیابانی هستند

ظرفیت درمانی برنامه‌های اقامتی در کشور افزایش یابد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معتادان بی‌بضاعت با حذف یارانه‌های درمان توانایی پرداخت 400 هزار تومان بابت درمان ندارند و از راه خلاف این پول را به‌دست می‌آورند. 

رئیس جمعیت خیریه تولدی دوباره با اشاره به عدم توانایی پرداخت 400 هزار تومان هزینه درمان توسط معتادان بی‌بضاعت گفت: این معتادان در صورت عدم حمایت و افزایش یارانه‌های درمانشان به معتادان خیابانی و کارتن‌خواب تبدیل می‌شوند.
 
عباس دیلمی‌زاده، با اعلام اینکه مطابق با آمارهای سال 86 ،RSA (ارزیابی وضعیت اعتیاد در کشور) ،هفت درصد از جامعه معتادان، رفتارهای پرخطر دارند، تاکید کرد: معتادانی که جای اقامتی مشخصی ندارند می‌توانند برای جامعه دردسرساز شده و هزینه‌های سنگینی را به جامعه تحمیل کنند. 

رئیس جمعیت تولدی دوباره افزود: یکی از استراتژی‌هایی که در نظام بهداشتی پیشرفته طراحی شده آن است که الگوی مصرفی کم‌خطر در میان معتادان به سمت الگوهای پرخطر نرود. این در حالی است که استراتژی فوق در کلمات و جملات سیاست‌گذاری‌ها در کشور به نمایش گذاشته می‌شود اما در عمل کارها به کندی پیش می‌رود. 

دیلمی‌زاده خطاب به مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم که برای یارانه درمان معتادان بی‌بضاعت اقدامی کنند، تا این یارانه چند برابر شود. 

او ادامه داد:‌ معتادان بی‌بضاعت در حال حاضر 50 تا 100 هزار تومان برای درمان می‌پردازند، اما با حذف یارانه‌ها توانایی پرداخت 400 هزار تومان بابت درمان ندارند و به طور حتم از راه‌های خلاف چنین پولی را به‌دست می‌آورند. 

رئیس جمعیت خیریه تولدی دوباره با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت درمانی برنامه‌های اقامتی در کشور سالیانه 200 هزار نفر است، تصریح کرد: امیدواریم که تا پایان سال جاری این ظرفیت، 50 درصد افزایش یابد. 

او افزود: در حال حاضر بین 200 تا 300 هزار معتاد بی‌بضاعت در کشور وجود دارد که در برنامه‌های درمانی اقامتی شرکت کرده و به طور مستقیم تحت تاثیر اثرات منفی حذف یارانه‌ها قرار دارند که باید برای آنها اقدام عاجلی صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین