کد خبر: ۱۰۲۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶
در خطبه‌های نماز جمعه شمیرانات

دعاگو: شعورگرایان صادق در زندان خودسری‌ها و کج‌روی‌ها، دلتنگ و نگران هستند

یکی از اسف‌بارترین آسیب‌های اجتماعی امروز، شعار در مقابل شعور و توجیه‌گری در مقابل سازندگی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه شمیرانات بازسازی وحدت ملی، آفرینش خودکفایی و افزایش قدرت اعتمادآفرینی را نیازملی و خواست ملت ایران نامید وتأکید کرد: در این شرایط آشفته و حساس که دشمنان مرزناشناس جمهوری اسلامی در ربایش حقوق ملی و منافع و مصالح بین‌المللی ملت ایران در مسابقه‌ای ننگ و هماهنگ قرار دارند، بزرگ‌ترین نیاز ایران اسلامی در وحدت و امنیت ملی تا تولید کالاهای موردنیاز ملت در حد خودکفایی و افزایش صادرات ایران اسلامی است.

 حجت‌الاسلام دعاگو در خطبه‌های نماز جمعه شمیرانات ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران وفادار امام خمینی(ره) اظهار داشت: تقوا، کنترل گرایش‌ها و گریزش‌ها با خردورزی در چارچوب اوامر آفریدگار هستی است. تقوا براساس منطق قرآن، معیار و عیار ارزش‌شناسی، بستر هدایت‌آفرینی و بزرگترین توصیه پیامبر خدا(ص) و علی مرتضی(ع) در همه عرصه‌های زندگی است. 

وی با بیان اینکه متقی دین‌شناس هوشمند، دین‌باور خردمند و آرمان‌شناس خداسپاس است ادامه داد: کسانی‌که حرام و حلال و مکروه و مستحب خدا را در موضوعات تعیین و تبیین‌شده می‌شناسند، به دین‌باوری آراسته می‌شوند، مغز و قلب خویش را به گوهر دین‌شناسی نورانی می‌سازند، برای اجرای دستورات خدا به مصداق‌یابی و تشخیص موضوعات خارجی می‌پردازند و با خردورزی و کنترل خردمندانه گرایش‌ها، گریزش‌ها، گویش‌‌ها، منش‌ها، کنش‌ها و واکنش‌ها در چارچوب اوامر آفریدگار‌ هستی قرار می‌گیرند، به تقوا متصف می‌شوند و در قامت زیبای متقین می‌درخشند. 

خطیب جمعه شمیرانات، شعار، رفتار و کردار بی‌بهره از خردورزی و آلوده به احساس و خودنمایی را محصول خردستیزی نادانان و شرآفرینی مغرضان دانست وگفت: کسانی‌که بی‌هیچ تأمل و تعقلی گفته‌ها، شعارها و رفتارهای نسنجیده و به معصیت‌آلوده را سازماندهی می‌کنند، از عرصه‌های تقواگرایی فاصله می‌گیرند، در دام فریب‌های شیطانی گرفتار می‌گردند و در قامت شیطان‌منشان فریبکار و حق‌ستیزان غدّار، خودنمایی می‌کنند. کسانی‌که از موهبت شعور برای شعارسنجی، شعارگزینی و تکیه بر شعارهای محوری بهره نمی‌گیرند و به پیروی کورکورانه از شعارسازان می‌پردازند، آشفته‌فکران نادان و احساس‌گرایان کم‌دانند. 

دعاگو، جمهوری اسلامی را عرصه خردورزی، منطق‌گرایی و بستر راستین پویایی و رشد و شکوفایی توصیف نمود و گفت: نظام جمهوری اسلامی در توصیف قانون اساسی، بستر تکامل انسانی، عرصه ارزش‌آفرینی و تخلق به اخلاق خدایی است. یکی از اسف‌بارترین آسیب‌های اجتماعی امروز، خودنمایی ریاکاری در مقابل صداقت و پاکدامنی، شعار در مقابل شعور وتوجیه‌گری در مقابل کار و تلاش و سازندگی است. شعارگرایان ریاکار از خردورزی بهره اندکی دارند، شعورگرایان صادق در زندان خودسری‌ها و کج‌روی‌ها دلتنگ و نگرانند و از آسیب شعارگرایان، امان و امنیت و آسایش و راحت ندارند. 

خطیب جمعه شمیرانات خطبه دوم را به تحلیل تحولات سیاسی روز تحت عنوان نگرشی تحلیلی به هفتمین قطعنامه هسته‌ای اختصاص داد و تاکید کرد: طبق معاهده منع تولید و گسترش سلاح‌های هسته‌ای، فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی، حق مسلم همه اعضای «ان‌پی‌تی» است. شورای امنیت سازمان ملل از طریق آژانس‌بین‌المللی انرژی هسته‌ای، موظف به کنترل فعالیت‌های هسته‌ای و جلوگیری از تولید و گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. باید فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای مورد حمایت آژانس قرار گیرد و کشورهای عضو به کمک‌های فنی و تبادل انرژی در چارچوب مقررات آژانس بپردازند. 

وی جمهوری اسلامی را از وفادارترین کشورها به معاهدات بین‌المللی و آفرینش صلح و ثبات در جامعه جهانی نامید و تصریح کرد: کنترل‌های سخت‌گیرانه آژانس، بازرسی‌های ناگهانی و گسترده از تأسیسات هسته‌ای و اماکن بهره‌بری احتمالی براساس گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نشان داد که جمهوری اسلامی به فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز می‌پردازد و حق مسلم ملت ایران را در تأمین انرژی هسته‌ای پیگیری می‌کند. قطعنامه‌های هفتگانه شورای امنیت، فشارهای سیاسی، اقتصادی، تهدیدات نظامی و جنگ‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی از آغاز آگاهی آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی هیچ دلیل معقول و منطقی نداشت. 

دعاگو‌ اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل را شرآفرینان برمبنای بدگمانی و جنگ‌افروزان حق‌ستیز جامعه‌جهانی توصیف کرد و گفت: بی‌هیچ دلیلی نگرانی و بدگمانی را مبنای برخوردهای سیاسی و صدور قطعنامه‌های هسته‌ای قرار دادند و برای اقداماتشان هیچ مبنایی جز نگرانی‌های خیالی ندارند. در شرایطی که کنترل‌ها و بازرسی‌ها در سایت‌های هسته‌ای بی‌هیچ مانعی انجام می‌شود و جمهوری اسلامی برای اعتمادآفرینی از شفاف‌سازی و تداوم مذاکرات هسته‌ای در چارچوب معاهدات ان‌پی‌تی استقبال می‌کند، بدگمانی و ادعای نگرانی جز بهانه برخورد غیرمنطقی با ایران اسلامی نیست.
وی افزود: استکبار و ارتجاع جهانی نگران کندشدن ابزار تهدید هسته‌ای در برابر ایران و جهان اسلام هستند، انرژی هسته‌ای را در انحصار بلامنازع خود می‌خواهند، کشورهای اسلامی و غیرمتعهدها را بعنوان خریداران تسلیم در برابر سیاست‌های فرهنگی و اقتصادی خود می‌خواهند، اقتدار، اعتبار، بی‌نیازی و سرافرازی کشورهای اسلامی را نمی‌پسندند، از نگرانی بی‌مبنا، بهانه مخالفت و عداوت می‌سازند، جنگ‌های سیاسی تبلیغاتی و تحریم‌های اقتصادی را هماهنگ می‌کنند و تسلیم ایران در برابر زورگویی و امتیازطلبی غیرقانونی را در صحنه‌های خیال‌پردازی خود جستجو و آرزو می‌کنند. 

دعاگو، قطعنامه‌های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی را نمایش نگرانی، صدور احکام غیرقانونی و غرض‌ورزی‌های سیاسی براساس تصورات ذهنی دانست و تاکید کرد : صدور قطعنامه‌های 1969 (2006م)، 1737 (2006م)، 1747 (2007م)، 1803 (2008م)، 1835 (2008‌م) و 1887 (2009) به تأمین اهداف سیاسی استکبار و ارتجاع جهانی نیانجامید و فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران با قدرت و سرعت پیش‌بینی‌شده در مسیر تأمین انرژی هسته‌ای و نقش‌آفرینی در نیازهای پزشکی و صنعتی به حرکت برنامه‌ریزی‌شده خود ادامه داد. 

امام جمعه شمیرانات دلایل شورای امنیت برای صدور قطعنامه هفتم را شفاف‌ترین نماد بی‌اعتباری نظام استکباری و ناهمسویی مصوبات شورای امنیت با قوانین بین‌المللی دانست و اظهار داشت: در قطعنامه هفتم شورای امنیت، جمهوری اسلامی بدلیل عدم تعلیق کامل و مداوم فعالیت‌های هسته‌ای، از سرنگرفتن همکاری با آژانس براساس پروتکل الحاقی، همکاری نکردن با آژانس برای حل مسایل باقیمانده، نادیده‌گرفتن دیگر فعالیت‌های درخواست شده از سوی شورای حکام، پیروی نکردن از مفاد قطعنامه‌های 1696، 1747، 1803 برای اعتمادسازی، ساخت تأسیسات غنی‌سازی در قم و اطلاع دیرهنگام به شورای امنیت، ساخت و ساز احتمالی تأسیسات هسته‌ای اعلام نشده، غنی‌سازی تا 20 درصد بدون اطلاع آژانس و مخالفت با حق راستی‌آزمایی آژانس، محکوم گردید و همین دلایل به صدور قطعنامه هفتم انجامید. 

وی دلایل شورای امنیت برای صدور قطعنامه را غیرمنطقی و زورگویی تبعیض‌آمیز سیاسی دانست و تاکید کرد: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای براساس معاهده ان‌پی‌تی، حق مسلم جمهوری اسلامی است، پذیرش، تصویب و یا رد پروتکل الحاقی، حق مسلم کشورهاست و انصراف جمهوری از همکاری‌های داوطلبانه در قالب پروتکل الحاقی، اقدامی قانونی و سازگار با معاهده ان‌پی‌تی است. ساخت تأسیسات هسته‌ای در قم، استفاده قانونی از حق ملت ایران برای تولید انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است. غنی‌سازی 20 درصدی نیاز واقعی راکتور هسته‌ای تهران و نیاز واقعی ملت ایران برای فعال‌سازی عرصه‌ پزشکی هسته‌ای است. 

امام جمعه شمیرانات ادعای نیاز به اعتمادسازی پس از بازرسی‌ها و کنترل‌های دقیق، گسترده و خسته‌کننده را پروژه ماندگارسازی توطئه هسته‌ای علیه ایران اسلامی دانست و خاطر‌نشان کرد: در شرایطی که آژانس از همه اختیارات قانونی خود برای کنترل فعالیت‌های هسته‌ای ایران بهره‌برداری کرده و هیچ نشانی از انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای ندیده ‌است، پیشنهاد روش‌های توطئه‌آمیز و فرصت‌سوز برای اعتمادسازی، نماد توطئه‌گری و اعتمادسوزی در فضای ایران اسلامی است. همه اقشار ایرانی ادعای نگرانی و نیاز به اعتمادسازی در پرونده هسته‌ای ایران را دشمنی استکبارجهانی با جهان اسلام و ایران اسلامی می‌دانند و نگرانی جامعه جهانی را ادعای بی‌مبنای توطئه‌گران می‌شناسند. 

دعاگو جمهوری اسلامی را از کشورهای خودکفا در فن‌آوری پیچیده نظامی، برخوردار از قدرت دفاع موشکی استثنائی و بی‌نیاز از خریدهای تسلیحاتی توصیف کرد و ادامه داد: قطعنامه هفتم در اوج توطئه‌های سیاسی و هسته‌ای برای شکستن اقتدار و اعتبار جمهوری اسلامی سازماندهی شد. ممنوعیت فروش سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین به جمهوری اسلامی و بازرسی و توقیف کشتی‌ها و هواپیماهای حامل سلاح‌ها و کالاهای ممنوعه از مهمترین بندهای این قطعنامه هسته‌ای است. از کشورها اتلاف وقت و هزینه برای بازرسی‌های بی‌حاصل طلب می‌کنند و کشوری را که در فن‌آوری تولید سلاح‌های پیچیده نظامی دارای قدرت رقابت بین‌المللی است به تحریم فروش سلاح تهدید می‌کنند. 

وی بازسازی وحدت ملی، آفرینش خودکفایی و افزایش قدرت اعتمادآفرینی را نیازملی و خواست ملت ایران نامید وتأکید کرد: در این شرایط آشفته و حساس که دشمنان مرزناشناس جمهوری اسلامی در ربایش حقوق ملی و منافع و مصالح بین‌المللی ملت ایران در مسابقه‌ای ننگ و هماهنگ قرار دارند، بزرگترین نیاز ایران اسلامی در وحدت و امنیت ملی تا تولید کالاهای موردنیاز ملت در حد خودکفایی و افزایش صادرات ایران اسلامی است. باید بودجه‌هایی که در تبلیغات سیاسی، جنگ و جدال‌های داخلی و پرداخت‌های خارج از موازین قانونی هزینه می‌شود، در ساخت پالایشگاه‌ها، افزایش تولید فرآورده‌های نفتی در مقیاس نیاز و صادرات موردنیاز هزینه گردد. 

دعاگو در پایان تأکید کردند: باید با سرمایه‌گذاری ملی و توجه به نیاز ملت در سال همت و کار مضاعف، زمینهای بایر با سدسازی و تأمین آب کشاورزی به زمین‌های سرسبز و آباد تبدیل شوند، با گسترش باغداری، دامداری، دام‌پروری، پرورش ماهی و تولید استاندارد موادغذایی، نیازهای داخلی و صادراتی تأمین شود، سیاست‌مداران از زیاده‌گویی و سخنان نسنجیده سیاسی خودداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین