کد خبر: ۱۰۲۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
قنبری، در میان جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های ایلام:

جریانی مشکوک می‌خواهد با نمایش‌های مضحک، حمله به بزرگان نظام را مردمی جلوه دهد

با بستن همه راه‌های اصلاح، وضعیت کشور را به طرف حرکت‌های رادیکال سوق می‌دهند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)، از برخی حرکت‌های مشکوک در کشور سخن گفت که با بستن راه‌های اصلاح، کشور را به سمت رادیکالیزم می‌‌برند. 

داریوش قنبری نماینده ایلام در مجلس هشتم شورای اسلامی، در میان جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های ایلام، فاصله وضعیت موجود در کشور را تا وضع ایده آل، زیاد دانست و تصریح کرد: جریانی مشکوک در کشور تلاش دارد به وسیله یک‌سری نمایش‌های مضحک، حمله به دگراندیشان و اهانت به بزرگان و سابقون نظام را حرکت‌های اصیل مردمی جلوه دهد و این کارهای ناشایست را به نام مردم ثبت کند. در حالی که دوران این گونه حرکت‌ها به‌سر آمده و با تغییراتی که در روش‌های ارتباطات و اطلاع‌رسانی به‌وجود آمده است، مردم به‌سرعت از همه چیز آگاه می‌شوند. طبیعتا مردم به‌راحتی تشخیص می‌دهند که کدام حرکت مردمی است و کدام حرکت نمایشی است. 

این نماینده اصلاح طلب، جو موجود در مجلس را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: مشکل بتوان مجلس را نه در عمل که حتی در فکر و عقیده نیز مستقل نامید. 

وی در تشریح جزئیات این مساله یادآور شد: در حالی‌که حتی یک دیدار ساده میان اعضای فراکسیون اقلیت با خانواده زندانیان حوادث پس از انتخابات را برنمی‌تابیدند، تنها برای فشار به مجلس و خدشه وارد کردن به استقلال آن اجازه دادند عده قلیلی به نام دانشجو و با ظاهر کاملاً متفاوت با دانشجو، جلوی مجلس تجمع کنند. 

قنبری در ادامه با انتقاد از کسانی که وی آنان را صحنه گردانان اصلی این تجمع قلمداد می‌کرد، اهمال نیروهای حراست مجلس در هنگام برگزاری این تجمع غیر قانونی را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: با هر‌گونه حرکت این چنینی بدون مجوز از جانب هر‌کس که مقابل مجلس شکل بگیرد، قطعا برخورد می‌شد. ما به این نیروها گفتیم که برخورد و بازداشت پیشکش، تنها از چند نفر از این به اصطلاح دانشجویان، خیلی محترمانه خواهش کنید که کارت دانشجویی خود را نشان دهند و چهره اینها را با کارت‌هاشان مطابقت دهید تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد. اما متاسفانه این کار را هم انجام ندادند. 

قنبری تنها راه برون‌رفت از وضعیت اجتماعی نامطلوب فعلی را به‌دست آوردن دل‌های مردم دانست و ادامه داد: اما متاسفانه عده‌ای خاص، با توسل به شیوه‌هایی گام‌های کوچکی هم که در این رابطه برداشته می‌شود را بی‌اثر می‌کنند. آنها بدین وسیله هزینه‌های سنگینی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمیل می‌کنند. 

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کسانی‌که به تعبیر وی هرگونه حرکت اصلاحی را پروژه می‌پندارند و با تنگ‌نظری آن را تخطئه می‌کنند، افزود: متاسفانه این افراد نه تاریخ ایران را می‌شناسند و نه جامعه شناسی مردم ایران را می‌دانند. به همین دلیل است که با بستن همه راه‌های اصلاح، وضعیت کشور را به طرف حرکت‌های رادیکال سوق می‌دهند. 

قنبری افزود: این افراد نمی‌دانند که با جلوگیری نسیم، زمینه‌ساز آمدن طوفان می‌شوند. از دل چنین طوفانی نیز قطعا چیزی که به نفع ملت و نظام باشد، بیرون نخواهد آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین