کد خبر: ۱۰۲۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۵

وزیر نفت: اگر پیمانکاری نمی‌تواند در 35ماه پروژه را تحویل دهد، می‌تواند قبول نکنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر نفت گفت: اگر در گذشته مسئول بودم اجازه نمی‌دادم پیمانکاران پروژه‌های پارس جنوبی را در دوره زمانی 70 و 80 ماه تحویل بدهند. 

مسعود میرکاظمی، درباره شرایط اخیر عقد قرارداد در پروژه‌های باقی مانده از پارس جنوبی با تاکید بر این‌که اگر در اجرای این پروژه‌ها تاخیر بیفتد جریمه 50 میلیون دلاری اعمال خواهد شد، اظهارداشت: پیمانکاران طرف قرارداد همچنین این فرصت را دارند که اگر پروژه‌ها را نیز زودتر تحویل بدهند 50میلیون دلار پاداش بگیرند. 

وی در پاسخ به این سئوال که این شرایط به نظر سخت و امکان‌پذیر نمی‌رسد، تصریح کرد: اگر پیمانکاری نمی‌تواند در 35ماه پروژه را تحویل دهد، می‌تواند قبول نکنند زیرا بازار رقابتی است. 

وزیر نفت در پاسخ به سئوال دیگری مبنی‌بر این‌که برخی پیمانکاران عنوان می‌کنند که این شرایط نسبت به فازهای قبلی ناعادلانه است و چگونه در گذشته چنینی جریمه‌هایی وجود نداشته، خاطرنشان کرد: هنگام عقد آن پروژه‌ها من مسئول نبودم. اگر بودم، حتما قرارداد را طوری می‌بستم که تاخیری به‌وجود نیاید. 

وی ادامه داد: یعنی شما می‌پذیرید که پروژه‌های عمرانی70 یا 80 ماه طول بکشد؟ درحالی که سابقه این‌گونه بوده است. 

میرکاظمی تاکید کرد: من این سابقه را برای اجرای پروژه‌های نفت و گاز قبول ندارم. 

وزیر نفت در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت نفت برای اجرای این تصمیم مصمم است و چه ضمانت اجرایی وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: این کار منطقی است که براساس بررسی‌ها 35 ماه زمان برای اجرا به‌دست آمده است. 

میرکاظمی همچنین درباره آخرین تصمیم‌ها برای قیمت حامل‌های انرژی بعد از آزادسازی یارانه‌ها گفت: تا به امروز تصمیمی راجع به قیمت‌ها در کارگروه گرفته نشده است. باید قیمت هرکدام از حامل‌های انرژی شامل برق، نفت سفید، نفت کوره بررسی و سپس برای تعیین نرخ‌ها تصمیم‌گیری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۳
0
0
این آقا اگر می دانست که مراحل انجام این فازها چگونه می باشد به خود اجازه نمی داد که چنین حرفهایی را بزند. اگر پیمانکاران ایشان چنین توانی دارند فازه های قبلی را در زمان 70 ماه پیش بینی شده تحویل دهند 35 ما پیشکششان.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین