کد خبر: ۱۰۲۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸

پذیرش دانشجویان فنی‌و حرفه‌ای در دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به مصوبه توقف پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای از احتمال پذیرش دانشجویان کاردانی پیوسته (فنی و حرفه‌ای) در دانشگاه آزاد و موسسات غیرانتفاعی در صورت ابلاغ رسمی مصوبه به سازمان سنجش خبر داد. 

محمد حسین سرورالدین، افزود: مصوبه دولت درخصوص عدم پذیرش دانشجو در آموزشکده های فنی‌و‌حرفه‌ای هنوز رسما از سوی وزارت علوم به ما ابلاغ نشده است و فعلا اعلام نشده که در آزمونی که پیش رو داریم پذیرش باید به چه نحوی باشد.

وی اظهار داشت: البته پیش از این موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد نسبت به پذیرش دانشجو کاردانی پیوسته اعلام آمادگی کرده بودند و با ابلاغ این مصوبه احتمال دارد داوطلبان این آزمون در دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی پذیرفته شوند.

رئیس سازمان سنجش آموز کشور گفت: آموزش و پرورش قبل از ابلاغ مصوبه دولت نسبت به پذیرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌‌ای اعلام آمادگی کرده بود اما باید دید با ابلاغ این مصوبه، تکلیف آموزش و پرورش برای ظرفیت در آموزشکده‌های فنی‌و‌‌حرفه‌ای چه خواهد بود.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش از سازمان سنجش درخواست پذیرش دانشجوی کاردانی فنی‌و‌حرفه‌‌ای کرد ما نیز اجرا می‌کنیم.

شورای عالی اداری در یکصد‌و سی‌و هفتمین جلسه خود به استناد مواد 151 برنامه سوم و 55 برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ‌ایران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت کار و امور اجتماعی، ‌وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و به منظور یک‌پارچه‌سازی مدیریت آموزش‌های مهارتی فنی‌و‌حرفه‌ای متناسب با نیاز‌های شغلی کشور و افزایش مهارت و توانمندی جوانان کشور تشکیل سازمان ملی مهارت را به تصویب رساند.

بر اساس مصوبه دولت، "دانشگاه جامع علمی‌ـ‌کاربردی" و "آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش" با کلیه وظایف، ‌اختیارات،‌ امکانات و منابع انسانی به‌ترتیب از وزارت علوم،‌ تحقیقات‌و فناوری و وزارت آموزش و پرورش منتزع و در "سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور" ادغام می‌شوند و سازمان مذکور با تغییر عنوان به سازمان ملی مهارت به وزارت کار و امور اجتماعی وابسته می‌‌ماند.

هم‌اکنون 303 مرکز آموزش علمی-کاربردی دولتی و 337 مرکز غیردولتی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی-کاربردی در سطح کشور وجود دارد و تعداد آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای تابعه وزارت آموزش و پرورش نیز 144 واحد است.

با ابلاغ مصوبه دولت مبنی‌بر ادغام دانشگاه جامع علمی ‌کاربردی، آموزشکده‌های فنی-حرفه‌ای و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تشکیل سازمان ملی مهارت، پذیرش دانشجوی جدید در دوره‌های علمی‌ـ کاربردی و آموزشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای از سال 1389 متوقف شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین