کد خبر: ۱۰۲۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹

چاه شماره ۲۴نفت‌شهر همچنان در آتش می‌سوزد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چاه شماره ۲۴ نفت شهر بامداد شنبه هشتم خرداد هنگام حفاری به علت نشت نفت و گاز فوران و دچار آتش سوزی شد و از همان زمان وزیر نفت با تعیین حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به عنوان مسئول گروه مهار چاه شماره ۲۴ نفت شهر، تلاش‌های برای مهار این چاه اغاز شد.

به گزارش سایت‌های خبری، در مهار این چاه بخش‌های مختلف صنعت نفت مرتبط با عملیات و پشتیبانی حفاری از جمله شرکت‌های ملی حفاری ایران، حفاری شمال، نفت مناطق مرکزی، مناطق نفت خیز جنوب، ایمنی و بهداشت و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران (اچ. اس. یی)، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و برخی دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه همکاری و همیاری دارند.

در چند روز اخیر سلسله عملیات حمله مستقیم به آتش چاه ۲۴ نفت شهر که از چهارشنبه ۹ تیر آغاز شد، با بهره‌گیری از دستمایه‌های علمی و تجربی در شناخت رفتار چاه سرکش همچنان ادامه دارد.

گروه‌های عملیاتی و پشتیبانی بخش‌های مختلف صنعت نفت کشور با همیاری و همکاری تنگاتنگ در تلاش هستند تا با اجرای همزمان روش های ابداعی و متداول در زمینه مهار کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز، نزدیک ترین مسیر را نهایی سازند.

نیروهای عمل کننده در سازمان‌های مهار و کنترل فوران چاه‌ها در شرکت‌های ملی حفاری ایران، حفاری شمال، مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت مناطق مرکزی با پشتیبانی دیگر بخش‌های مرتبط در شرکت ملی نفت ایران بار دیگر با پردازش تجربیات حاصل از روزهای گذشته در خصوص ویژگی‌های خاص چاه ۲۴ درصدد عملیات مسدود کردن چاه از سطح و دهانه آن هستند.

به گفته دبیر ستاد عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۲۴ نفت شهر ، تمام تمهیدات و تجهیزات لازم تدارک دیده شده و مهارگران آتش در انتظار فراهم شدن شرایط جوی و جهت باد برای شروع کار هستند تا بار دیگر حمله مستقیم به آتش برای ورود به چاه و بستن آن را اجرا کنند.

اردشیر غلامپور گفت: تداوم این عملیات برای بستن یا به اصطلاح کشتن چاه از سطح در حالی به عنوان طرح نخست هدف‌گذاری و اجرا می‌شود که همزمان برنامه حفاری‌های امدادی یا جهت دار برای ورود به جداره چاه از عمق نیز در دستور کار است و دستگاه حفاری ۱۱۲ شرکت حفاری شمال در حال حفاری انحرافی چاه شماره ۲۴ الف بوده و دستگاه ۵۷ فتح شرکت ملی حفاری ایران نیز برای شروع حفاری دومین چاه انحرافی تحت عنوان ۲۴ ب آماده شده است.

همچنین شماری از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه از عملیات مهار فوران چاه شماره ۲۴ نفت شهر در استان کرمانشاه در غرب کشور بازدید کردند.

در جریان این بازدید که استاندار کرمانشاه حضور داشت، حیدر بهمنی مدیر تیم عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۲۴ درباره فعالیت‌ها و اقدامات به عمل آمده در خصوص شتاب بخشی در مهار و اطفا حریق چاه توضیحاتی ارایه داد.

این هیأت همچنین از نزدیک موقعیت چاه و گستردگی عملیات برای مهار چاه از سطح و از عمق را از طریق حمله مستقیم به آتش و نیز حفاری چاه‌های امدادی را مورد بررسی قرار دادند.

حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در موقعیت چاه ۲۴ در حالی است که عملیات مهار چاه از سطح به عنوان اولویت برنامه‌ها از چهارشنبه گذشته در چند مرحله دنبال می‌شود.

این در حالی است که مسئولان صنعت نفت کشورمان که هنوز موفق به مهار آتش‌سوزی چاه نفت‌شهر نشده‌اند، اعلام کرده‌اند که برای مهار نشت نفت در خلیج مکزیک، آماده‌اند و در صورتی که آمریکا درخواست کمک بکند، می‌توانیم آن را مهار کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۵
0
0
واقعا ، حرفا و کارهای ما در دنیا موجب تمسخر ما شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۵
0
0
قبل از اینکه این چاه فوران کنخ آقای مهندس بهمنی (رئیس شرکت ملی حفاری) گفتند که ما می‌توانیم چاهی که در خلیج مکزیک فوران کرده را بکشیم. اما وقتی چاه نفت شهر اتش گرفت، گفت که استاندارد کشتن این چاهها 6 ماه است. (لازم به ذکر است که چاه خلیج مکزیک حداقل 500 متر زیر آب است ولی چاه نفت شهر روی سطح زمین قرار دارد و با چشم دیده می شود)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین