کد خبر: ۱۰۲۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
داريوش قنبری در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب؛

طرح تحقيق‌و‌ تفحص از عملكرد وزارت خارجه به هيأت رئيسه مجلس ارائه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: قنبری از ارائه طرح تحقيق‌و‌ تفحص از عملكرد وزارت خارجه به هيأت رئيسه مجلس خبر داد.

داريوش قنبری در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب از تقاضای تعدادی از نمايندگان برای تحقيق و تفحص از عملكرد وزارت خارجه خبر داد.

عضو كميسيون اجتماعی مجلس، گفت: اين طرح به امروز به هيأت رئيسه مجلس تقديم شده است.

وی ارزيابی دقيق از ميزان خسارات وارد شده به ايران در دوران جنگ تحميلی از طرف وزارت خارجه، اقدامات وزارت خارجه برای گرفتن غرامت از طريق نهادهای بين‌اللملی، مذاكرات وزارت خارجه با مسئولان كشور عراق در خصوص پرداخت غرامت ناشی از جنگ تحميلی و مذاكرات وزارت خارجه با ساير كشورها در زمينه اخذ غرامت از عراق از محورهای اين تحقيق‌و‌‌تفحص عنوان كرد.

قنبری از 6 امضا برای اين تقاضا خبر داد و گفت: با توجه به شناسايی عراق به‌عنوان متجاوز و آغازگر جنگ تحميلی عليه كشورمان از طرف دبيركل وقت سازمان ملل متحد و لزوم پرداخت غرامت از طرف عراق به كشورمان بايد وزارت امور خارجه به عنوان متولی پيگيری منافع ملی اقدامات مفيد و مناسبی برای استيفای حقوق ملی به‌عمل آورد.

سخنگوی فراكسيون خط امام(ره) مجلس، تصريح كرد: معتقدم وزرات خارجه پس از گذشت سال‌ها از رای سازمان ملل در‌اين‌باره، در اين امر مهم اهمال می‌كند و بايد برای روشن شدن ابهامات در اين خصوص در محورهای ذكر شده تحقيق‌و‌تفحص به‌عمل آيد تا ريشه اين اهمال‌كاری‌ها مشخص شود و وزارت خارجه پاسخ‌گو باشد.

به گفته قنبری سيد فاضل موسوی نماينده خدابنده، مصطفی كواكبيان نماينده سمنان، حسين هاشميان نماينده رفسنجان، داريوش قنبری نماینده ايلام، سيد احمدرضا دستغيب نماينده شيراز و شكور اكبرنژاد نماينده تبريز امضا كنندگان اين طرح هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۷
0
0
اگر به بعضی کشورها باج ندهیم !! کی از ما تعریف کند وکی برای ما کف بزند!؟ فرامرز حسینی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین