کد خبر: ۱۰۲۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵

مديرعامل پيش‌بينی سازمان هواشناسی: توصيه‌ای برای تعطيلی نداشته‌ايم

دمای ‌هوای كشور بالاتر از حد معمول نيست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجود اعلام دو رور تعطیلی از سوی دولت به بهانه گرمای بیش از حد هوا، مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای کشور گفت: دمای هواي تهران تا چند روز آينده حدود 41 درجه پيش‌بينی می‌شود كه اين دمای هوا در اين موقوع سال فراوان ديده می‌شود و شرايط دمای هوای تهران در حال حاضر خيلی بالا نيست. 

وی خاطر نشان کرد که این سازمان هیچ توصیه‌ای برای تعطیلی نداشته است. 

پرویز رضازاده گفت: گرمای هوا بخش‌های نیمه شمالی کشور را درگیر کرده است و نیمه جنوبی در شرایط معمول به سر می‌برد و دمای هوا بالاتر از میانگین نیست. 

وی ادامه داد: دمای هوای تهران تا چند روز آینده حدود 41 درجه پیش‌بینی می‌شود که این دمای هوا در این موقوع سال فراوان دیده می‌شود. از 10 تیر تا 10 مرداد تهران دمای هوای 42 درجه را نیز زیاد تجربه کرده است و حتی می‌توان گفت در طی 50 تا 60 سال گذشته حدود هفت بار تهران دمای 43 درجه نیز داشته است، بنابراین شرایط دمای هوای تهران در حال حاضر خیلی بالا نیست.

مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای کشور تصریح کرد: آنچه باعث شده دمای هوای نیمه شمالی کشور از حالت معمول خارج شود این است که طی یک هفته تا 10 روز گذشته گرمای هوا به طور پیوسته تداوم داشته و این شرایط خاصی را ایجاد کرده است. اگر روز به روز بخواهیم وضعیت دما را مد نظر داشته باشیم، دمای هوا در نیم کره شمالی حاد نبوده و بالاتر از رکورد نیست.

رضازاده در پاسخ به این سئوال که پس به چه دلیل روز یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شده است،‌ گفت: هیات دولت در رابطه با تعطیلی تصمیم ‌گیری کرده است و هواشناسی هیچ‌گونه توصیه‌ای در این زمینه نداشته است و من حدس می‌زنم تداوم گرما در یک هفته گذشته باعث شده است که برق مصرفی افزایش پیدا کند و کنترل مصرف برق بدون قطعی مشکل شود، زیرا جمعیت تهران بالا است و گرمای هوا تاثیر فراوانی روی مصرف برق دارد. 

وی در رابطه با گرم‌ترین مراکز استان طی 10 روز گذشته گفت: اهواز، قم، یزد، سمنان، خرم‌آباد، تهران، شیراز، سنندج، اصفهان، قزوین، اراک و مشهد گرم‌ترین مراکز استان در طی 10 روز گذشته بوده است.

مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای کشور گفت: دمای هوای دیروز اهواز 46 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است که نسبت به میانگین ده روز گذشته 5/1درجه کاهش داشته است.

رضازاده اظهار کرد: از روز سه‌شنبه روند کاهشی در دمای هوای کشور آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان هفته دمای هوای کشور به طور میانگین در حدود سه تا چهار درجه کاهش داشته باشد.

گفتنی است که مجلس شورای اسلامی، با وجود اعلام این تعطیلی از سوی دولت، فردا جلسه خود را تشکیل خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
0
0
شما چکاره اید که نظر بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
0
0
دلیل تعطیلی تداوم دمای بالا نه صرفا" رکورد زنی دمایی اعلام شد.
تعطیلی هم به علت رفع مشکل نیروگاه ها و پست های انتقال می باشد تا افزایش بار موجب مخارج میلیاردی نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
0
0
ایا19 تعطیل است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین