بهترین پلتفرمهای چت آنلاین برای پشتیبانی و ارتباط با مشتری
در این مطلب قصد داریم ۴ مورد از بهترین و کارآمدترین پلتفرمهای چت آنلاین را معرفی کنیم؛ ابزارهایی که نه تنها تعامل با مشتری را سادهتر میکنند، بلکه تجربه مشتری را به سطحی حرفهایتر میرسانند.
آیوکام؛ پلتفرم چت آنلاین، تماس صوتی و تصویری

آیوکام یکی از بهترین پلتفرمهای ارتباط با مشتری است که به کسبوکارها کمک میکند چت آنلاین، تماس صوتی و تصویری را همزمان ارائه دهند. بعد از نصب آیوکام بر روی سایت خود میتوانید از امکانات مختلف آن مانند داشبورد گزارشات، فضای ذخیرهسازی، دفترچه تلفن، انتقال تماسها و ... بهرهمند شوید. آیوکام به جز پلتفرم چت آنلاین، گزینه مناسبی برای برقراری تماسهای صوتی و تصویری هم به حساب میآید. در واقع آیوکام یک نرمافزار کامل برای پشتیبانی آنلاین است که میتوان آن را برای چت اینترنتی یا تماس صوتی و تصویری استفاده کرد. سایر امکانات پلتفرم آیوکام عبارتاند از:
- دفترچه تلفن: امکان ذخیره و بازیابی اطلاعات تماس
- صف انتظار: سیستم هوشمند برای مدیریت صف مشتریان در زمان مشغول بودن کارشناسان تماس
- قابلیت دایورت تماس: انتقال تماسها به شماره دلخواه در صورت عدم پاسخگویی
- انتقال گفتوگو و تماس: انتقال گفتوگو و تماس مشتریان بین کارشناسان
- داشبورد گزارشات: گزارشگیری برای مشاهده عملکرد کارشناسان مرکز تماس
- ضبط مکالمات: ضبط صوتی مکالمات برای بررسی عملکرد کارشناسان
- امکان شخصیسازی: شخصیسازی ظاهر ویجت چت آنلاین
- اشتراکگذاری صفحهنمایش: اشتراکگذاری صفحهنمایش حین تماس
- فضای ذخیرهسازی: تخصیص فضای دیسک با قابلیت ارتقا
- اتصال به خطوط تلفن: افزودن سرشمارههای خطوط اینترنتی و مخابراتی
شما میتوانید از بستههای آیوکام، به صورت ۳ماهه، ۶ماهه، ۹ماهه و یک ساله استفاده کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با فضای پلتفرم گفتگوی آنلاین و ارتباط با مشتری آیوکام و امکانات آن، یک بسته پایه ۱۴ روزه رایگان وجود دارد که میتوانید قبل از خرید سرویسهای اصلی، این بسته را تهیه کنید.
گفتینو؛ ابزار چت آنلاین برای ارتباط سریع با کاربران
گفتینو یکی دیگر از پلتفرمهای ایرانی چت آنلاین است که امکانات اولیه پشتیبانی سایت را بدون پرداخت هزینه زیادی در اختیار صاحبان کسبوکارها و تیمهای فروش قرار میدهد. سرویسهای پلتفرم گفتینو در ۳ مدل استارتاپ، حرفهای و تجاری به فروش میرسند که به ترتیب امکانات آنها بیشتر میشوند و میتوان آنها را به صورت ماهانه و سالانه تهیه کرد. همچنین یک بسته رایگان هم با امکانات محدود ارائه میشود که فقط ۱۵ روز قابل استفاده است. برخی از امکانات پلتفرم گفتینو عبارتند از:
- احراز هویت کاربران: احراز هویت کاربران در شروع گفتوگو از طریق ارسال پیامک یا روشهای دیگر
- ابزارک سفارشی: امکان شخصیسازی ابزارک از نظر گرافیک ظاهری متناسب با سایت خودتان
- ارسال صدا: امکان گفتوگو از طریق ضبط و ارسال صدا بدون نیاز به نوشتن پیام متنی
- پاسخ به هر پیام: راهنمایی بهتر مخاطب با استفاده از قابلیت reply کردن پیام
- گفتگوی داخلی: قابلیت گفتوگو در محیط داخلی سامانه
- امتیازدهی به اپراتور: امکان ارزیابی عملکرد اپراتور توسط کاربران بعد از پایان گفتوگو
- دریافت فایل خروجی از دادهها: امکان دریافت فایل خروجی از کل آرشیو گفتگوها، اطلاعات کامل کاربران و فرمهای ارسالی
رایچت؛ پلتفرم چت آنلاین و مدیریت گفتوگو با مشتری
رایچت یکی دیگر از بهترین پلتفرمهای چت آنلاین است که تا کنون بیش از ۴۰ هزار کسبوکار به آن اعتماد کردند. سرویسهای رایچت به صورت ماهانه و سالانه در ۴ مدل رشد، پریمیوم، پریمیوم پلاس و vip به فروش میرسند که به ترتیب امکانات آنها بیشتر میشوند. البته شما امکان استفاده آزمایشی از هر یک از این سرویسها را به مدت ۱۴ روز دارید. از امکانات رایچت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- پاسخهای آماده: امکان آمادهسازی پاسخها از قبل، بدون نوشتن متن جدید
- هوشمندسازی ابزارک: ارسال پیامهای هوشمند به بازدیدکنندگان سایت بر اساس رفتار کاربران
- آرشیو مکالمات: امکان مشاهده تمام مکالمات اپراتور با یک کاربر خاص یا کل کاربرها در ماههای گذشته
- گفتگوی آنلاین با چندکاربر: امکان گفتگوی اپراتور با چند کاربر به صورت همزمان
- شخصیسازی ابزارک: امکان تغییر رنگ پس زمینه، آیکون، محل نمایش و متون نمایش دادهشده در ابزارک گفتوگو متناسب با هویت سازمان
اینجانب؛ سرویس چت آنلاین برای ارتباط مستقیم با کاربران
یکی دیگر از بهترین پلتفرمهای چت آنلاین که از سال ۱۳۹۶ تا امروز همراه کسبوکارها بوده، اینجانب است. پلنهای اینجانب به صورت ماهانه، ۳ ماهه و یک ساله تحت عنوان ژنیک، درسا، پارمیدا، اطلس و دیبا به فروش میرسند. البته امکان استفاده از تمام امکانات در پلن رایگان به مدت ۱۴ روز هم وجود دارد. برخی از امکانات پلتفرم چت آنلاین اینجانب عبارتند از:
- ضبط صدا و ارسال آن: امکان ضبط صدا و ارسال آن به جای نوشتن پیام متنی
- ارسال فایل، تصویر و صدا: امکان اشتراکگذاری فایل، تصویر و صدا به صورت تکی یا گروهی
- دسترسی به تاریخچه گفتگوها: امکان مشاهده آرشیو مکالمات
- فرم تماس: دریافت اطلاعات تماس از کاربر از طریق فرم تماس
- پاسخهای آماده: امکان آمادهسازی پاسخهای آماده برای سوالات متداول کاربران
سخن پایانی
در نهایت انتخاب یک پلتفرم چت آنلاین مناسب میتواند نقطه عطفی در بهبود ارتباطات دیجیتال کسبوکار شما باشد. ابزارهایی که معرفی کردیم، هر کدام قابلیتهایی دارند که میتوانند تجربه کاربر را ارتقا دهند و بازدهی تیم پشتیبانی را چندین برابر کنند. کافی است نیازهای کسبوکار خود را بسنجید و بهترین گزینه را انتخاب کنید تا یک قدم مهم به سمت افزایش رضایت مشتری و رشد فروش بردارید.