کد خبر: ۱۰۳۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۴

فاطمه آجرلو: پالیزدار مریض و دروغگو است؛ این بحث‌ها به آقای احمدی‌نژاد نمی‌چسبد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فاطمه آجرلو مسؤول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی است.

نام آجرلو زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که عباس پالیزدار از امضای وی زیر احکامش در کمیته تحقیق و تفحص مجلس خبر داد. همکاری نزدیک پالیزدار و آجرلو در مجلس به حدی بود که عده‌ای آنها را قوم و خویش نامیدند که با تکذیب طرفین مواجه شد.
فاطمه آجرلو که پالیزدار مدعی است به واسطه وی بعضی از مباحث مربوط به مفاسد اقتصادی مسؤولان را به احمدی‌نژاد می‌رسانده است و وی هم در مجامع مختلف آنها را بازگو می‌کرده، به عنوان وزیر پیشنهادی رفاه از طرف دولت نهم به مجلس معرفی شد که مورد اقبال نمایندگان قرار نگرفت. این روزها زمزمه‌هایی مبنی‌بر ریاست وی بر سازمان میراث فرهنگی و استانداری استان جدید البرز شنیده می‌شود که هنوز قطعی نشده است. 

وی در گفت‌و گو با همشری، گفت: ما گزارش لازم درباره پرونده تحقیق و تفحص از قوه قضائیه را نوشتیم و تقدیم مجلس کردیم. این گزارش تبعات و مشکلات زیادی را برای نماینده‌ها ایجاد کرد و بحث‌های حاشیه‌ای به وجود آورد. با تغییر مدیریت دستگاه قضائی و آمدن آیت‌الله لاریجانی، ایشان پیگیر شدند که گزارش پرونده‌هایی که در جریان تحقیق و تفحص قرار داشتند در چه وضعیتی است.

آجرلو با بیان اینکه نمایندگانی از مجلس هم در کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی حضور دارند و به این پرونده‌ها رسیدگی می‌شود. در حال حاضر مجلس و قوه قضائیه اهتمام و جدیت بسیار ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی دارند، اظهار کرد: پرونده‌هایی در خصوص زمین‌خواری و افرادی که تسهیلات کلان از بانک‌ها گرفته‌ و بازپرداخت نداشته‌اند در قوه قضائیه در حال پیگیری هستند.

مسؤول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج، افزود: عباس پالیزدار از اول متهم نبود و این پرونده‌سازی و جریان‌سازی برای اتهام زدن به کلیت جریان تحقیق و تفحص بود. در این خصوص پرونده‌سازی شد وگرنه در اصل پرونده‌ای وجود نداشت. در اولین مصاحبه‌های من نیز آمده که ایشان به عنوان کارشناس مدت‌ها در جلسه مشغول بود و در این مورد نیز وی به عنوان کارشناس پرونده‌ها کار می‌کرد.
وی هرگز به عنوان دبیر تحقیق و تفحص مطرح نبود؛ چراکه تحقیق و تفحص از قوه قضائیه شامل کمیته‌های مختلف بود. بالطبع کمیته‌ای هم در سازمان بازرسی کل کشور فعالیت داشت و پالیزدار در این کمیته به عنوان دبیر و دبیرکل تحقیق و تفحص معرفی شده بود.

این نماینده مچلس شورای اسلامی، گفت: پالیزدار از طرف مجلس حکمی به عنوان دبیر نداشت و تنها یک حکم داخلی بود که در آن تقسیم کارهای داخلی کمیته مشخص شده بود و این حکم را بنده به عنوان دبیر آن کمیته به عنوان انضباط‌بخشی به امور برای ایشان صادر کردم. 
ما در حال حاضر پیگیر اصل مفاسد اقتصادی هستیم. آقای پالیزدار برای من عددی نیست. ایشان دبیر تحقیق و تفحص نبود. ما یک کمیته فرعی از مجموع ۱۲ کمیته‌ای که در مجلس بود تنها ایشان را به عنوان دبیر برای انضباط‌بخشی بر امور داخلی یک کمیته منصوب کردیم.
اینکه ایشان هیچ آشنایی‌ای با خانواده من نداشت. برادر من فرمانده سپاه در ناحیه کرج بود و هزاران نیرو زیر دستش بود که هر کدام از این نیروها می‌توانند ادعای این را داشته باشند که با خانواده ما آشنا هستند. پالیزدار جانباز و رزمنده بود و من به احترام این پیشینه به وی اعتماد کردم اما او از اعتماد بنده سوءاستفاده کرد. 

آجرلو، با بیان اینکه به نظر من پالیزدار دچار توهم شده و دروغ‌هایی که می‌گوید باورش شده است. اینها همه دروغ هستند، توضیح داد: من بعد از سخنرانی ایشان متوجه شدم که آنجا سخنرانی کرده است و در جریان نبودم. مگر من خودم لال بودم که پالیزدار از طرف کمیته برود و سخنرانی کند. 
اینکه آقای پالیزدار مدعی است که جلسات مختلفی را با آقای احمدی‌نژاد داشته است و اطلاعات برخی از پرونده‌هایی را که رئیس‌جمهور درباره مفاسد اقتصادی از آنها بارها سخن گفته ایشان داده است و از سوی دیگر بعضی این تحلیل را مطرح می‌کنند که بنده با آقای احمدی‌نژاد قول و قرارهایی گذاشته بودید تا با طرح تحقیق و تفحص از دستگاه قضائی به یک سری اطلاعات خاص دست پیدا کنیم و این اطلاعات را در اختیار رئیس‌جمهور قرار بدهیم تا ایشان از آنها استفاده کند را قبول ندارم. اینها همه دروغ هستند.
پالیزدار آن‌چنان دچار توهم شده است که باورکردنی نیست. یکی از دروغ‌هایش همین است. از سوی دیگر این بحث‌ها به آقای احمدی‌نژاد نمی‌چسبد. 
اگر حکمی صادر شده است من بی‌خبرم و اگر هم درباره این موضوع با فردی صحبت شده باشد، با من نشده است و اصلا از این جریان خبری ندارم. اما در این خصوص شک نداشته باشید که وقتی فردی تحت تاثیر دیگران یک بار دروغ بگوید برای بار دوم و سوم هم دروغ خواهد گفت. من قطعا مطمئنم که پالیزدار مریض است، دچار توهم شده و دروغ می‌گوید و همه این حرف‌ها ساخته و پرداخته ذهن و تخیلات شخصی خودش است. او دچار حمله‌های عصبی است. 

وی در ادامه گفت: آقای احمدی‌نژاد نیازی برای گرفتن اطلاعات از شخصی که خیانت در امانت کرد، ندارد. تمامی سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی در اختیار رئیس‌جمهور است و این عین حماقت است که گفته شود اطلاعات و اسامی و پرونده‌های بسیاری را در اختیار رئیس جمهور قرار داده‌ام. اصلا یک پرسش مطرح است که پالیزدار اطلاعات این پرونده‌ها را از کجا آورده است، در تمامی این ۱۲۴ پرونده‌ای که از سازمان بازرسی گرفته‌ایم خبری از زمین‌خواری نبوده است. پالیزدار دروغ می‌گوید و عین پرونده‌ها، هم در سازمان بازرسی و هم در مجلس است.

وی تصریح کرد: پالیزدار کار را خراب کرد. اگر قرار بود به پرونده‌ها رسیدگی شود با اقدامات او و تکان خوردن شاخک‌های مفسدان کار خراب شد و خیلی‌ها حساس شدند و اسناد را نابود کردند. وقتی قرار بر این بود که مفاسد اقتصادی دنبال شود آیا با هوچی‌گری و سخنگرانی و مصاحبه و به دانشگاه رفتن کاری از پیش می‌رفت. آیا من، آقای کامران، توکلی و نادران سخنرانی بلد نبودیم یا اسنادی را که به مراتب پیچیده‌تر از این قضایا بود در اختیار نداشتیم که بخواهیم بحث را به رسانه‌ها بکشانیم. ما برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد میدان شده‌ایم، هزینه‌اش را هم پرداخت کرده‌ایم و هنوز هم ایستاده‌ایم و پرونده مفاسد را دنبال می‌کنیم ولی سخنرانی‌ها و اظهارات پالیزدار روند پیگیری را کند کرد و ما را به دردسر انداخت. 
پالیزدار چه مسؤولیتی در کمیته داشت که پیش آقای شاهرودی رفت. وقتی نماینده مجلس هست، پالیزدار به چه حقی پیش رئیس قوه قضائیه می‌رود. ایشان دبیر کمیته نبود و تنها دبیر یک کمیته فرعی برای انضباط‌بخشی به امور داخلی بود. 
ایشان در کمیته کاره‌ای نبود که بخواهد این طرف و آن طرف برود. مگر پالیزدار حکمی از مجلس گرفته بود. رئیس کمیته تحقیق و تفحص از این جلساتی که پالیزدار ادعا می‌کند، برگزار نکرد. ما از زد و بندهای پشت پرده این آقا خبر نداریم و تنها خدا می‌داند در پس پرده چه اتفاقی افتاده. فقط این را می‌دانم که یکی از آقایان چندین بار به من زنگ زد و خواست که اسم او را از لیست تحقیق و تفحص بیرون بیاورم. گفتم مدارکی دال بر اینکه خلاف واقع اسم شما در گزارش قید شده باشد بیاورید و ما هم اسم شما را حتما حذف می‌کنیم که ناگهان این آقا از دهانش پرید که من درباره این موضوع با آقای پالیزدار هم صحبت کرده‌ام. من با ایشان شدیدا برخورد کردم که چرا با پالیزدار که کاره‌ای نیست صحبت کرده است. پالیزدار دبیر یک کمیته است و معنای حقیقی دبیر یعنی میرزابنویس؛ یعنی فردی که مسئول و تنظیم‌کننده گزارش‌هاست. دبیر در این کمیته یعنی نظم دادن به امور داخلی و به طور کلی می‌توان گفت پالیزدار نقش تایپیست کمیته را برعهده داشت.
پالیزدار کاره‌ای نبود که بخواهد مشاور حقوقی داشته باشد. این کسی را که بازداشت شده بود خود ما به او معرفی کردیم؛ برای اینکه گزارش‌های حقوقی نیاز به حقوقدان داشت تا نظر حقوقی خود را درباره پرونده‌ها بدهد. واقعا می‌خواستیم ببینیم در قوه قضائیه چه گذشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۵
0
0
ظاهرا این خانم هم با خانم ...نسبتی داره؛ نوع صحبت و نحوه گزینش کلماتشون که یکیه!
ولی جالب بود در نوع خودش!
ببین چه کسایی دارن از دروغگویی دیگران شکایت می کنن.
هر وقت دیدید کسی اینجوری دیگران رو به توهم، دروغگویی، مریضی، و ابتلا به حمله های عصبی متهم می کنه، بدونین ریگی به کفششه و میخواد زمینه سازی کنه. ملت که دور از جون، احمق نیستن!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین