کد خبر: ۱۰۳۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳

به‌دنبال حادثه تروریستی؛ حسینعلی شهریاری از نمایندگی مردم زاهدان در مجلس استعفا کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم زاهدان در مجلس در پی وقوع حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان استعفای خود از سمت نمایندگی مردم زاهدان در مجلس را اعلام کرد. 

متن استعفانامه شهریاری به شرح زیر است: جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی احتراما اینجانب دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس به اطلاع می‌رساند با توجه به پیگیری‌های فراوان اینجانب متاسفانه مسئولان نتوانستند حداقل وظیفه خود را که همانا حفظ امنیت جان و مال مردم است را تامین نمایند.

از طرفی خواسته‌های فراوان و به حق مردمی از اینجانب جهت پیگیری برای تامین امنیت و احقاق حقوق شهروندی استعفای خود را در تاریخ 25 تیرماه 89 اعلام می دارم. امیدوارم مسئولان چاره‌ای بیندیشند که از این پس شاهد پرپر شدن عزیزان‌مان در این استان نباشیم. 

به گزارش آفتاب، حسينعلی شهرياری دیروز بعد از انفجاره‌های زاهدان نیز گفته بود که اين انفجارها قابل پيش‌بينی بود؛ بنده بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام كه عوامل بازمانده از جريانات وهابيت و ريگی وجود دارند و می‌خواهند اقدامی انجام دهند تا بگويند كه هنوز حضور دارند. 

شهرياری عنوان كرد: واقعا اين انفجارها قابل پيش‌بينی بود؛ بنده بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام كه عوامل بازمانده از جريانات وهابيت و ريگی وجود دارند و می‌خواهند اقدامی انجام دهند تا بگويند كه هنوز حضور دارند.

رئيس كميسيون بهداشت مجلس در بخش ديگري از اين گفت‌و گو متذكر شد بارها اين تذكر را به مسؤلان امنيتی استان زاهدان داده‌ام و حتی قبل از تعطيلات عيد نوروز كتبا طی نامه‌ای به مسؤلان يادآوری كردم كه بايد مراقبت‌های امنيتی را در استان سيستان و بلوچستان گسترش دهند. 

دیگر نماینده‌ مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان این که عملیات تروریستی اخیر مسجد زاهدان منشا بیرونی داشته، گفت: این عملیات با هدف ایجاد تفرقه بین قومیت‌ها و مذاهب شکل گرفته چرا که آمریکا و اسراییل می‌خواهند که در مناطق مرزی ایجاد ناامنی کنند و از این ناامنی استفاده کنند اما تاکنون نتوانسته‌اند به هدف‌شان برسند.

پیمان فروزش با ابراز تاسف و محکوم کردن کشته و زخمی شدن جمعی از مردم زاهدان در عملیات تروریستی روز گذشته، اظهار کرد: متاسفانه این مردم زاهدان هستند که به خاطر نیات شوم تروریست‌ها برای ایجاد تفرقه هزینه پرداخت می‌کنند.

وی هم‌چنین تامین امنیت استان از سوی مسوولان امنیتی ـ انتظامی و برخورد جدی با عاملان این عملیات را خواستار شد.

عباسعلی نورا ـ نماینده‌ی زابل در مجلس ـ نیز در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به پذیرش مسوولیت انفجار مسجد زاهدان از سوی گروهک تروریستی جندالله، گفت: تناقضی در اعلام محل انفجار، از سوی رسانه‌ها اتفاق افتاده است. برخی رسانه‌ها انفجار مسجد علی‌بن ابیطالب را که ماه‌ها قبل از سوی گروهک جندالله اعلام شده بود با انفجار مسجد زاهدان اشتباه گرفتند به همین دلیل نوعی ابهام در انفجار مسجد زاهدان و پذیرش آن از سوی گروهک جندالله به اذهان خطور کرد.

وی با تاکید بر این که مسوولیت انفجار مسجد زاهدان نیز از سوی گروهک تروریستی جندالله پذیرفته شده است، با انتقاد از وضعیت امنیتی شهر زاهدان، رسیدگی فوری و جدی مسوولان به این امر را خواستار شد.

نماینده‌ی مردم زابل و زهک در خانه‌ی ملت، با تاکید بر این که مردم ما را به چشم مسوولان تامین امنیت استان می‌پندارند، از آن چه آن را فقدان مدیریت مقتدر و یکپارچه در استان می‌خواند و هم‌چنین ادغام معاونت سیاسی و امنیتی استان در هم به شدت انتقاد کرد.

او گفت: متاسفانه برخی مسوولان اجرایی استان خانواده‌های‌شان را در تهران ساکن کرده‌اند و در هنگام انفجار مسجد زاهدان هیچ‌یک از مسوولان اجرایی داخل استان نبودند.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان از قصدش برای استعفا از نمایندگی مجلس خبر داد و افزود: در اعتراض به عملکرد مدیریت استان به همراه شهریاری ـ نماینده مردم زاهدان در مجلس ـ قصد استعفا از نمایندگی مجلس را داریم؛ البته بنده قبل از استعفا با رییس مجلس درباره‌ی این موضوع مشورت خواهم کرد.

وی در ادامه به سوالش از وزیر کشور اشاره و تاکید کرد: قطعا در صورت به نتیجه نرسیدن سوال از وزیر کشور، استعفایم را تقدیم رییس مجلس شورای اسلامی می‌کنم. در بخشی از نامه سوال از وزیر کشور نوشته‌ام «آقای وزیر قلم از بیان شرایطی که بر مردم استان می‌گذرد، عاجز است. کار ما شده تشییع و کار یزیدیان، سر بریدن. مظلومیت نیز حدی دارد، کاسه صبر ما لبریز شده است. آیا با گریستن بر مردم ولایی، مشکل حل می‌شود؟ آلام این دردها را مرهمی نیست و تسلی دادن بازماندگان برای ما تکراری شده است.»

این سه نماینده مجلس در عین حال تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان را خواستار شدند و تاکید کردند که در صورت تامین نشدن امنیت از سمت نمایندگی استعفا می‌دهند.

هم‌چنین نامه استعفای شهریاری به دفتر رییس مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

دو انفجار پنجشنبه شب مقابل مسجد جامع زاهدان روی داد که بر اثر آن 328 نفر از هموطنانمان شهید و مجروح شدند. 

انفجار اول در محل ورودی مسجد و انفجار دوم نیز هنگام خدمت رسانی بـه مجروحـان در خیابـان آزادی جنب مسجد جامع شهر زاهدان اتفاق افتاد.

شامگاه پنجشنبه مراسم دعای کمیل به مناسبت میلاد امام حسین (ع) در مسجد جامع زاهدان برپا بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۵
0
0
اینها که تا چند ساعت پیش می‌گفتند در رابطه با قضییه امیری بوده حالا بحث جندالله شد؟ بابا دیشب کارشناس محترم می‌گفت ......
ناشناس
|
Austria
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۵
0
0
چرا فرافکنی میکنید .اگر شما بدرستی عدالت گستری میکردید چه معنا داشت این که عامل بیرونی بوده یا درونی. خود مردم این دیدگاه رو حدس میزدند. شما ها تا حالابا زندگی وسختی های مردم بلوچستان را از نزدیک لمس کردید؟ انسانهای معتقد وپاکی که اگر مسیر زندگیشان بهبود یابد، نیروهای پر انرژی وتوانا برای کشورمان ایران زمین هستند.

درود بر مردم بلوچ! امیدوارم راه‌هایی که برای احقاق حق خود انتخاب می‌کنند خارج از خشونت و مدنی گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
1
1
بنام خدا

مفتخريم كه چنين نمايندگان متعهد در مجلس حضور دارند وبه رسالت و وظيفه ملي و ديني خود آگاهند انشا الله با بصيرت و شجاعت قاطعانه در صحن علني مجلس طرح و تصميم قانونمند و پيگيرانه اتخاذ و جوامع جهاني را از جنايت‌هاي تروريستي با رنگ ولعاب ديني آگاه نموده و تفهيم نمايند كه تا زماني كه فرقه گرايي و دين سازي به اين رويه ادامه داشته باشد خاورميانه وبه تبع آن جهان امنيت نخواهد داشت.

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین