کد خبر: ۱۰۳۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸

آموزش التزام به ولايت‌فقيه و آداب پوشش و حجاب به فرهنگيان

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه از برگزاری طرح بصیرت فرهنگیان با همکاری 13 نهاد حوزوی و بیش از 13 هزار استاد حوزه و دانشگاه در سراسر خبر داد و افزود: محور آموزش‌های این دوره شامل تربیت قرآنی و راه‌کارهای آن، حکومت مهدوی و وظایف منتظران، آشنایی با فرق، ادیان و مذاهب، فرهنگ و آداب پوشش و عفاف و حجاب، پرسش‌ها و پاسخ‌‌های اعتقادی، تربیت سیاسی و التزام به ولایت فقیه است.


حجت‌الاسلام علی ذوعلم دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، با اشاره به برگزاری طرح بصیرت فرهنگیان با عنوان «از بعثت تا ظهور» که از 27 رجب مبعث حضرت رسول اکرم(ص) تا نیمه شعبان، ولادت حضرت مهدی(عج) در سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: برگزاری دوره‌های بصیرت فرهنگیان، اقدامی است مهم که با توجه به نقش تربیتی فرهنگیان و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در ضرورت و تعمیق بصیرت جامعه، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: در این طرح کارگاه‌‌ها، همایش‌‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای فرهنگیان با استفاده از اساتید و نخبگان حوزوی پیش‌بینی و به مرحله اجرا در آمده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش وپرورش هدف از اجرای این طرح را افزایش بصیرت و مهارت معلمان و مربیان در دستیابی عمیق‌تر به مبانی و ارزش‌‌های تربیت دینی و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان خواند و افزود: این دوره در 6 عنوان برگزار می‌شود که شامل تربیت قرآنی و راه‌کارهای آن، حکومت مهدوی و وظایف منتظران، آشنایی با فرق، ادیان و مذاهب، فرهنگ و آداب پوشش و عفاف و حجاب، پرسش‌ها و پاسخ‌های اعتقادی، تربیت سیاسی و التزام به ولایت فقیه است.

وی در معرفی مجریان این طرح که از دو مجموعه حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش هستند، گفت: در حوزه علمیه، معاونت تبلیغ حوزه‌‌های علمیه، حوزه‌های علمیه استان‌‌های خراسان و اصفهان، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز تبلیغی و فرهنگی آینده‌سازان، بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه دخیل هستند که در مجموع 13 هزار استاد حوزوی در این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: در حال حاضر در همه بخش‌های آموزش و پرورش و همه موسسات و مراکز حوزوی در سراسر کشور کارگروه‌‌ها و کمیته‌‌های همکاری آموزش و پرورش تعریف شده و وجود دارد، در ادارات کل آموزش و پرورش‌ها کمیته همکاری‌‌ها شکل گرفته است. 

ذو علم ادامه داد: مسئولیت این کمیته‌‌ها برعهده نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان است و مدیران کل آموزش و پرورش به عنوان نایب رئیس این کمیته‌‌ها حضور فعال دارند خوشبختانه هم در استان‌ها و همه مناطق و شهرستان‌ها این کمیته‌ها شکل گرفته و کار به گونه‌ای کاملاً غیر متمرکز و خودجوش انجام می‌شود. در این طرح نیز این کمیته‌ها نقش ناظر و محوری را ایفا می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین