کد خبر: ۱۰۳۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۰

درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران در مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد

3 شرط ضروری برای مذاکره با کنگره آمریکا
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس 3 شرط را برای مذاکره مجلس ایران و کنگره آمریکا ضروری خواند و طرح درخواست مذاکره از سوی آمریکا را فریب‌کارانه، خباثت‌آلود و نشات گرفته از فشار افکار عمومی جهان دانست.
پرویز سروری، با اعلام این خبر، تاکید کرد که درخواست کنگره آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران از طریق سفیر سوئیس چندی است که ارائه شده است و بر خلاف برخی اظهار‌نظرها حتما در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته سروری این موضوع هفته جاری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نکته قابل تامل در این درخواست آمریکایی‌ها این است که آنها به شکل خباثت‌آلودی از موضوعات سوء استفاده می‌کنند و با در پیش گرفتن منطق دوگانه و تحریم سعی در فریب افکار عمومی جهان دارند که این حرکت غلطی است.

نماینده تهران با بیان اینکه تلاش آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران به منظور اقناع افکار عمومی جهان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب زیر این دست‌کش مخملین دستان آهنین سختی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اگر قرار باشد مذاکره بین کنگره آمریکا و جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد باید نکاتی رعایت شود، گفت: مذاکره باید برای تعیین نقطه برون رفت از وضعیت فعلی باشد، زمانبندی آن به صورت مشخص تعیین شود و طبق قواعد پذیرفته شده بین‌المللی صورت گیرد.

سروری ادامه داد: اینکه آمریکایی‌ها بر طبل تحریم بکوبند و با وجود بیانیه تهران به منظور مبادله اورانیوم غنی‌سازی شده در خاک ترکیه قطعنامه علیه ایران صادر کنند، سیاست دوگانه و فریب‌کارانه آنها را در قبال جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد.

نماینده تهران یادآور شد: اگر آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره هستند باید راه برون‌رفت از وضعیت فعلی را در پیش گرفته و برای تبدیل تقابل هسته‌ای به تعامل هسته‌ای بهترین راه را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه به نظر بنده آمریکایی‌ها در این مورد صادق نیستند، خاطر نشان کرد: این درخواست آمریکایی‌ها برای مذاکره نشات گرفته از فشار افکار عمومی جهان و جامعه بین‌المللی است که آنها برای خروج از زیر این فشار ژست مذاکره به خود گرفته‌اند. 

روز یکشنبه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از درخواست مذاکره کنگره آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از طریق سفیر سوئیس خبر داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین