کد خبر: ۱۰۳۶۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۸

نهاوندیان: با اسامی غیردولتی شكل مدیریت دولتی تداوم نیابد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی ایران در مورد واگذاری سهام ایران‌خودرو واكنش نشان داد و با انتقال سربسته در این مورد هشدار داد كه با اسامی غیردولتی، شكل مدیریت دولتی تداوم پیدا نكند.

محمد نهاوندیان، در مورد واگذاری سهام ایران‌خودرو كه به تعاونی كاركنان آن رسیده است، عنوان كرد: نكته‌ای كه ما همیشه بر آن تاكید داشتیم این است كه هدف اصلی افزایش بهره‌وری كه ما در سیاست‌های اصل 44 دنبال آن هستیم با تصحیح مدیریت صورت می‌گیرد نه با انتقال مالكیت. این خیلی مهم نیست كه چه كسی مالک است، بلكه مهم این است كه چه كسی مدیریت می‌كند. آیا مدیریت با منطق اقتصادی و منطق رقابتی صورت می‌گیرد یا با مكانیسم اداری و دولتی؟

وی تصریح كرد: بنابراین همیشه باید مراقب باشیم كه با اسامی غیردولتی همان شكل مدیریت دولتی تداوم پیدا نكند.

نهاوندیان متذكر شد: اگر دقت شود این مفهوم در قانون اصل 44 هم تصریح شده كه در بحث سهام عدالت به هیچ‌وجه نباید به گونه‌ای وضعیت شود كه مدیریت قبلی به شكل وكالتی یا به هر صورت دیگری تداوم یابد.

وی پس از این به صورت مشخص‌ در مورد واگذاری سهام ایران‌خودرو، گفت: اگر قانون‌گذار به این نكته توجه كرده است، دیگر این مهم نیست كه آیا از اسم تعاونی یا از اسم موسسه عمومی غیردولتی یا حتی اسم موسسه خصوصی كه مالكان آن تحت مدیریت دولتی باشند استفاده كنیم یا نكنیم. به هر حال حاصل تغییری نمی‌كند.

با وجود این رییس اتاق بازرگانی ایران در مورد این واگذاری، خاطرنشان كرد: در مورد تعاونی خاص كه این سهم را خریده است، حتما رییس اتاق تعاون باید نظر بدهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین