کد خبر: ۱۰۳۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳

نحوه اشغال مسجد‌الاقصی توسط اسرائیل، شبیه‌سازی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که حکام عرب همچنان در رویای سازش با اسرائیل به‌سر می‌برند، ارتش اسرائیل با هدف اشغال مسجدالاقصی بی‌سر‌و صدا به تمرینات ویژه خود با شبیه‌سازی شیوه یورش به نخستین قبله مسلمانان ادامه می‌دهد. 

نشریه "کل العرب" از تمرینات ویژه پلیس اسرائیل در منطقه "اللد" در مناطق اشغالی با هدف سیطره بر مسجدالاقصی برای تحقق آنچه رویاهای صهیونیست‌ها در جای‌گزین کردن هیکل ادعایی در مکان نخستین قبله مسلمانان پرده برداشت.

این نشریه که در الناصره واقع در خط سبز(مناطق اشغالی 1948) واقع است، نوشته است: این تمرینات نظامی در منطقه اللد در اطراف ماکتی از مسجدالاقصی برگزار می‌شود و پلیس رژیم اسرائیل تعداد زیادی خودروهای زرهی و اتوبوس و کامیون را مورد استفاده قرار می‌دهد.

از سوی دیگر سخنگوی پلیس اسرائیل، تحرکات گسترده برای یورش به مسجدالاقصی را به زعم خود تمرینات عادی برای یگان‌های ویژه پلیس دانست.

اما "یوسف شداد" سردبیر نشریه کل العرب در گفت‌و گو با الجزیره، یورش اسرائیلی‌ها به مسجدالاقصی در قدس را به‌ویژه با توجه به سیطره راست‌گرایان بر دولت برای عملی شدن رویاهای آنها مبنی بر ساخت هیکل ادعایی به جای مسجدالاقصی را بعید ندانست.

وی افزود: درخواست افراط‌گرایان اسرائیلی برای تخریب مسجدالاقصی در برهه اخیر افزایش یافته است.

شداد هشدار داد اقدام اسرائیل در یورش به داخل مسجدالاقصی می‌تواند منجر به شعله‌ور شدن آتش جنگ جدیدی در منطقه و انتفاضه سوم ملت فلسطین شود.

به گفته وی، برخی از اعضای پارلمان اسرائیل(کنیست) از مکان تمرینات پلیس این رژیم بازدید کرده‌اند و پس از بازگشت درباره آنچه رخ می‌دهد، ابراز تردید کرده‌اند.

از سوی دیگر موسسه اوقاف و میراث الاقصی در بیانیه‌ای، صحت خبر نشریه کل العرب را تایید و اعلام کرد شماری زیادی از نظامیان اسرائیل تمرینات گسترده‌ای را برگزار می‌کند که به نظر می‌رسد آماده شدن برای حوادث بزرگی است که در مسجدالاقصی رخ خواهد داد.

موسسه الاقصی برای اطمینان یافتن از این خبر تعدادی عکس گرفته است که استقرار تعداد زیادی از نظامیان ارتش و پلیس اسرائیل و همچنین خودروهای یگان‌های ویژه را در منطقه‌ای که شبیه اردوگاه است، تایید می‌کند که اقدام به ساخت ماکت‌هایی از قبه الصخره و مسجدالاقصی در کنار ماکت هیکل ادعایی کرده اند و هزاران پلیس اسرائیلی هم میان ماکت‌ها قرار گرفته‌اند.

بر اساس بیانیه الاقصی، به نظر می‌رسد تمرینات نظامیان اسرائیلی‌ها، شامل تمرین سناریو وقوع حوادث بزرگ در مسجدالاقصی باشد؛ به‌طوری که یورش گسترده با هزاران نیرو با پرتاب بمب‌های مختلف و جلوگیری از واکنش فلسطینی‌ها تمرین شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین