کد خبر: ۱۰۳۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹
عضو کمیسیون فرهنگی:

نگاه افراطی برخی اصولگرایان موجب انشعاب داخلی شده است

اختلاف میان اصولگرایان گاهی بیش از اختلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با پذیرش انشعاب میان اصولگرایان، تاکید کرد که آینده از آن جریان اعتدال خواهد بود. 

سید جلال یحیی‌زاده نماینده تفت‌ومیبد، یادآور شد: در یک سال گذشته و پس از انتخابات 88 به وضوح چندین بار مشاهده شد که دشمن چه دسیسه‌هایی علیه نظام طراحی کرده و چه نقشه‌هایی را در سر می‌پروراند. از همین‌رو می‌بایست اصولگرایان منسجم می‌شدند و بر وحدت تکیه می‌کردند. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در یک سال گذشته چنین چیزی اتفاق نیفتاد، خاطر نشان کرد: این در حالی است که در میان اصولگرایان گاهی اوقات اختلاف بسیار بیشتر از اختلافات موجود میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است. 

به گفته وی، بی‌توجهی به مسائل و منافع ملی یکی ازدلایل ایجاد اختلاف است. چنانچه در یک تشکیلات افراد کورکورانه عمل نکنند و نقدهایی نیز به عملکرد خودشان داشته باشند، امر مثبتی است. اما چنانچه این نقدها خارج از چارچوب تشکیلات باشد و اختلاف‌نظرها تنها با هدف بر هم ریختن انسجام یک تشکیلات باشد، پسندیده نیست. 

یحیی‌زاده در عین حال یادآور شد: بسیاری از اختلافات که گاهی در رسانه‌ها مطرح‌ها می‌شود در آن حد وجود ندارد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه وحدت بر محور فرمایشات رهبری باید صورت گیرد، تاکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین موردی که موجب انشعاب در میان اصولگرایان شده است، نگاه افراطی برخی از آنان به مسائل است. 

این نماینده مجلس، معتقد است هنگامی که افراد به صورت افراطی معتقد به نقد دولت باشند و یا عده‌ای نیز هیچ نقدی را به دولت برنتابند، موجب می‌شود انشعاب در میان اصولگرایان گسترده شود. 

به گفته یحیی‌زاده، چنانچه خردورزی سرلوحه کار افراد قرار گیرد، آینده از آن جریان اعتدال است. اصولگرایی نیز بدون اعتدال معنایی ندارد. چرا که در افراد نگاه‌های تند و افراطی وجود نخواهد داشت. چنانچه رویکرد افراطی از جریان اصولگرایی حذف شود، می‌توان وحدت را در این جریان پایدار نگاه داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین