کد خبر: ۱۰۴۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
در تنگه مرصاد در جمع مردم استان کرمانشاه و فرماندهان انتظامی و نیروهای مسلح

لاریجانی: دسته‌بندی کشور و متهم کردن افراد کار درستی نیست

نباید برخی حرف‌هایی بزنند که باعث دسته‌بندی ملت شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار پرهیز از سیاست ورزی در مسائل مربوط به نقش آفرینان در دفاع مقدس شد و تاکید کرد: نباید برخی حرف‌هایی بزنند که باعث دسته‌بندی ملت شود و دسته‌بندی کشور و بلاوجه متهم کردن افراد و تهمت زدن کار درستی نیست. 

علی لاریجانی که به منظور گرامی‌داشت روز پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد به کرمانشاه سفر کرده است، با حضور در محل انجام این عملیات در تنگه مرصاد در جمع مردم استان کرمانشاه و فرماندهان نظامی و انتظامی و نیروهای مسلح این استان با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج)، گفت: امروز هم به جهت میلاد امام زمان و هم به خاطر گرامیداشت عملیات مرصاد اهمیت دارد.

لاریجانی با اشاره به نیمه شعبان و ولادت امام دوازدهم شیعیان، خاطر‌نشان کرد: مبنای حرکت انتظار که نقطه کمالی برای تفکر اسلامی است در توحید و ایمان نهفته است  یک انسان منتظر، یک انسان یکتاپرست و معتقد است و مکتب رهایی بخش ولی عصر جهاد و مبارزه و استکبار است.

وی هدف ظهور امام زمان (عج) را برقراری عدالت در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برای بشریت عنوان کرد و گفت: با ظهور امام زمان فضای کار‌و نشاط برای همه فراهم خواهد شد و امنیت نیز به‌طور کامل برقرار می‌شود و بشریت از پناه قیام آن حضرت تنفس می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: با ظهور امام زمان (عج) همه در فضایی توحیدی توام با آرامش و آبادانی زندگی خواهند کرد.

وی با اشاره به برخی روایات پیرامون ظهور امام زمان (عج) گفت: انتظار از بالاترین عبادات است چون مکتب انتظار سازنده و پشتوانه قوی برای مومنین است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایران در 30 سال گذشته با انواع دسایس مواجه بوده، بیان داشت: با همه فتنه‌هایی که آمریکا پیش پای ملت ایران قرار داد به خاطر مکتب انتظار و تعالیم اسلامی نتوانست کاری پیش ببرد.

وی در عین حال خاطر‌نشان کرد: انتظار به معنای خمودی نیست بلکه به معنای سازندگی و در میدان بودن است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سال‌روز عملیات غرورآفرین مرصاد که به سرکوب شدن منافقین انجامید، تاکید کرد: از بدو پیروزی انقلاب ما با رفتارهای تروریستی مواجه بودیم و همین گروه منافق که در این مکان به دام افتاد و اعضایش توسط سربازان امام زمان به هلاکت رسیدند خسارات کمی به ما وارد نکرده‌اند و با ترور افراد و شخصیت‌ها سرمایه‌های ما را گرفتند.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران این اقدام را با تحریک آمریکا عنوان کرد و گفت: جنگ ما با عراق نبود بلکه جنگ ایران با اکثر کشورهای بزرگ بود.

رئیس مجلس در ادامه این سئوال را طرح کرد که چرا غربی‌ها در مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشتباهات متعددی مرتکب می‌شوند و در ادامه در پاسخ تصریح کرد: یکی از رهبران کشورهای منطقه در ملاقاتی که با او داشتم به من گفت در زمان جنگ تحمیلی شاه قبلی اردن به من تلفن زد و گفت آماده باش ظرف دو روز آینده عملیات بزرگی انجام می‌شود که یک قادسیه خواهد بود و این نشان می‌دهد که هماهنگی‌های گسترده‌ای برای ضربه زدن به ایران صورت گرفته بود اما چیزی را که آنان محاسبه نکرده بودند؛ نکته‌ای است که همواره باعث سرفرازی ما بوده و آن در مکتب انتظار نهفته است و این خصوصیت ویژگی جهادی پیروان مکتب انتظار است.

لاریجانی تاکید کرد: عملیات مرصاد دو نکته را روشن کرد؛ یکی اینکه صدام اهل معامله برای صلح نبود بلکه اهل چنگ‌اندازی برای ضربه زدن به ایران بود. صدام به هیچ‌وجه اهل مصالحه نبود مگر به زور و این روزها هم حرف‌هایی در رابطه با پایان جنگ زده می‌شود اما با انجام عملیات مرصاد و عملیاتی که صدام در جنوب انجام داد مشخص شد که قطعنامه 598 شورای امنیت پایان جنگ نبود بلکه پایان جنگ زمانی بود که سلحشوران ایران اسلامی دوباره به جبهه‌ها آمدند و در عملیات مرصاد صدام سرکوب شد در غیر این صورت جنگ تمام نمی‌شد.

نماینده مردم قم در خانه ملت تاکید کرد: کسانی که فکر می‌کنند جنگ باید قبل از قطعنامه 598 تمام می‌شد در اشتباه هیتند و عملیات مرصاد این را نشان می‌دهد.

وی نکته دوم عملیات مرصاد را افشا شدن ماهیت منافقین دانست و گفت: منافقان دزدانی هستند که اگر به آنها مجال بدهید همیشه دنبال ضربه زدن هستند و در عملیات مرصاد دیدید با چه سبک سری و خشونتی وارد شدند و این خصوصیت نفاق است البته آنان خود را برای ملت ایران شناسا کردند.

لاریجانی با تحقیر اقدام منافقین در عملیات مرصاد این اقدام را عملیاتی ناشیانه توصیف کرد و یادآور شد: از لحاظ نظامی کار بسیار بچه‌گانه‌ای انجام شد که یک عده با تانک و نفربر وارد جاده‌ها شدند تا به اصطلاح خود را به تهران برسانند اما این را محاسبه نکرده بودند که اگر امام فرمان بدهد همه وارد می‌شوند و همین‌گونه شد که کارشان در گردنه مرصاد یک‌سره شد

وی خطاب به مردم کرمانشاه گفت: شما امروز نیز در مصاف با آمریکا هستید و باید مجددا عهد ببندید که پاسدار میثاق امام زمان (عج) باشید و خود را همواره آماده نگه دارید و این آمادگی بازدارنده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر ما آماده باشیم آنها جرئت جسارت نخواهند داشت امروز حرف زیاد می‌زنند و در بحث هسته‌ای سنگ‌اندازی می‌کنند و یا اخیرا قطعنامه صادر کرده‌اند. ما به آنها می‌گوییم هر چه می‌خواهید قطعنامه صادر کنید اما اراده ملت ایران قوی‌تر خواهد شد.

رئیس قوه مقننه گفت: آنها خواهند دید که ملت ایران با استواری جلوی زیاده خواهی‌شان را خواهد گرفت.

وی با اشاره به مسائل اخیر لبنان اقدامات صورت گرفته علیه حزب‌الله لبنان را کارهای کودکانه برای منحرف کردن افکار عمومی عنوان کرد و گفت: چشم‌های بیداری رفتار آنان را رصد می‌کند‌‌.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سیاست‌های آمریکا نیز افزود: اوباما باید بفهمد که نمی‌تواند در یک زمان دو جور رفتار کند و ملت ایران دست آنها را خوانده است چرا که ملت ایران یک ملت یکدست و شجاع و جهادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی، گفت: فرهنگ جهاد یک فرهنگ پرمعنویت است باید توجه کرد که در جبهه‌ها دنیاطلبی نبود و این میراث گرانقدر باید محترم شمرده شود و مبادا مسائل مهم 6سال دفاع مقدس دستخوش سیاست‌ورزی شود.

وی ادامه داد: امروز نباید به خاطر مسائل سیاسی دستاوردهای مهم و آن فرهنگ جهادی تحت‌الشعاع قرار گیرد چرا که در جنگ همه مشارکت داشتند و امام نیز پس از پایان جنگ مهر تایید به اخلاص رزمندگان زد.

لاریجانی با انتقاد از فضای سیاسی کشور گفت: چیزی که می‌تواند موتور محرک ملت ایران باشد وحدت کلمه در بین ملت است و مناقشات خرد نباید تبدیل به کدورت شده و ملت دسته‌بندی شود چرا که ما امروز به وحدت نیاز داریم و وحدت کلمه ماندگاری جمهوری اسلامی ایران را تضمین می‌کند.

رئیس قوه مقننه گفت: نباید برخی حرف‌هایی بزنند که باعث دسته‌بندی ملت شود چرا که برخی در کشور هستند که دنبال عمیق کردن مشاجرات هستند تا عده‌ای را دلسرد کنند در حالی‌که دسته‌بندی کشور و بلاوجه متهم کردن افراد و تهمت زدن کار درستی نیست و امروز باید بر اساس اصول انقلاب وحدت را شکل دهیم.

وی با بیان اینکه اگر وحدت باشد نباید هیچ ترسی از حنجره درشت غربی‌ها داشت، تاکید کرد: اگر نگرانی هست باید از تفرقه در کشور باشد.

لاریجانی افزود: همواره ولایت فقیه سکان دار وحدت در کشور بوده و همه باید بدانند راه رهبری اختلاف‌افکنی نیست و اختلاف‌افکنان مطرود خواهند شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 5 مرداد ماه روز ملی کرمانشاه این روز را یک سرمایه ملی برای کشور دانست و گفت: همه ملت باید قدردان مجاهدان و مردم کرمانشاه باشد واستان کرمانشاه به خود ببالد که چنین دستاوردی در تاریخ دارد.

وی با اشاره به مسائل توسعه نیافتگی کرمانشاه نیز گفت: کرمانشاه ظرفیت‌های عظیمی دارد و باید از بن بست توسعه نیافتگی خارج شود‌.

لاریجانی سرمایه‌گذاری در خطوط مواصلاتی و توسعه صنعتی کرمانشاه را ضروری عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات گرد‌و غبار در استان‌های غربی کشور از جمله کرمانشاهع گفت: ما این موضوع را به دقت دنبال می‌کنیم و در سفری که به عراق داشتم به صورت مفصل با مقامات این کشور صحبت کردیم این مشکل باید به صورت ریشه‌ای حل شود اما شما بدانید این موضوع دغدغه کل کشور است و به‌زودی در مذاکرات جدیدی با مقامات عراق این موضوع را در میان خواهم گذاشت. 

در زمان سخنان لاریجانی پیرامون موضوع وحدت که به انتقاد از تفرقه افکنی در کشور پرداخته شده بود به یک‌باره میکروفن لاریجانی قطع شد و بعد از سپری شدن دقایقی و وصل مجدد میکروفن لاریجانی با خنده گفت: گویا عده‌ای می‌خواستند با قطع برق باعث شوند که من راجع به وحدت کمتر حرف بزنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین