کد خبر: ۱۰۴۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۱

سبحانی‌نیا: با اهداف سند چشم‌انداز فاصله داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار همت مضاعف و کارمضاعف برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز توسعه شد.

حسین سبحانی‌نیا درگفت‌و گو با خانه ملت، با اشاره به روند اجرایی سند چشم‌انداز توسعه پس از گذشت 5 سال از ابلاغ آن، گفت: در طی این سال‌ها حرکت‌های خوبی دربخش‌های مختلف علمی و صنعتی صورت گرفته؛ اما با آن چیزی که برای افق 1404 پیش‌بینی شده بود، فاصله داریم.

نماینده نیشابور درمجلس شورای اسلامی برای رفع این فاصله‌ها، پیشنهاد کرد که در سال همت مضاعف و کار مضاعف تلاش بیشتری از سوی مسئولان صورت گرفته و نقصان‌های آن جبران شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی همچنین با بالا دانستن ظرفیت کشور برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز20 ساله، تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف موانع پیش‌رو هم زیاد است که آنها نباید خللی در دست‌یابی به اهداف کلان نظام ایجاد نماید.

وی با اشاره به مانع تراشی‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی که از سوی کشورهای غربی علیه ایران صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این اقدامات غربی‌ها و علی‌الخصوص آمریکایی‌ها با نیت زمین‌گیر وتسلیم کردن جمهوری اسلامی در مسائل هسته‌ای صورت می‌گیرد.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه غربی‌ها تاکنون با وجود همه اقدامات ضد ایرانی، نتوانسته‌اند به اهداف خود دست یابند، اظهار کرد: هر چند آنها موانعی در حرکت‌های ما ایجاد کرده‌اند اما به دلیل اهمیت مسائل کلان در کشور در موضوعاتی همچون هسته‌ای، لیزر، تکنولوژی و نانوتکنولوژی ما پیشرفت‌های چشمگیری کسب کردیم.

نماینده نیشابوردرعین حال برای رفع مشکلات و وابستگی‌ها در تولید برخی کالاها در کشور خواستار تلاش مضاعف شد و بر امر خود‌کفایی در زمینه‌هایی که مشکل داریم، تاکید کرد.

وی همچنین برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه خواستار جلوگیری از خروج عقل از کشور شد و تاکید کرد: باید با تقویت بخش‌های پژوهشی در کشور و با همت مضاعف و کار مضاعف موانع پیش رو را در عرصه‌های داخلی و خارجی رفع نمائیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین