کد خبر: ۱۰۴۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹

جديدترين آمار تعداد سهامداران بورس تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جدیدترین آمار تعداد سهامداران بورس تهران نشان می دهد كه تا تاریخ 31 تیر ماه سه میلیون و 262 هزار و 886 نفر در بورس سهامدارند كه این میزان در فروردین ماه سه میلیون و 239 هزار و 871 نفر،در اردیبهشت ماه سه میلیون و 248 هزارو 35 نفر و در خرداد ماه 3 میلیون و 261 هزار و 614 نفر بود كه روند افزایشی تعداد سهامداران به دلیل رونق بازار سهام از ابتدای سال، افزایش قیمت‌های جهانی و ركود بازارهای رقیب بوده است كه در نهایت رغبت افراد به سرمایه گذاری در بورس را موجب شده است.

به گزارش ایسنا وضعیت تمركز سهامداران در 38 صنعت بورس نشان می‌دهد كه همچنان سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در شركت‌های سرمایه‌گذاری علاقه نشان می دهند به طوری كه این گروه با 13 شركت زیر مجموعه خود توانسته است نیم میلیون سهامدار را به خود جذب كند و از این نظر در صدر جدول قرار گیرد به طوری كه این گروه در حال حاضر 561 هزار و 651 سهامدار دارد.

پس از شركت‌های سرمایه‌گذاری، گروه خودرو و ساخت قطعات با 31 شركت از دیگر صنایع مورد توجه سهامداران است زیرا این گروه نیز توانسته است با جذب 438 هزار و 893 سهامدار، رتبه دوم جدول را به خود اختصاص دهد. كه البته واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا در تیر ماه باعث افزایش استقبال بیش از پیش سهامداران به این صنعت و افزایش قیمت آنها شد.

انبوه سازی املاك و مستغلات صنعت بعدی است كه با 12 شركت 273 هزار و 324 نفر را در خود جای داده و رتبه سوم را كسب كرده است؛ در این میان صنعت سیمان با 239 هزار و 969 سهامدار، استخراج كانه‌های فلزی با 224 هزار و 178 سهامدار، محصولات غذایی و آشامیدنی با 175 هزار و 849 نفر، محصولات شیمیایی با 155 هزار و 895 نفر، بانك‌ها و موسسات اعتباری با 153 هزار و 872 نفر، فرآورده‌های نفتی با 140 هزار نفر و فلزات اساسی با 132 هزار و 32 نفر 10 صنعتی هستند كه بیشترین تعداد سهامدار را به خود اختصاص دادند.

صنعت مخابرات نیز از نظر تعداد سهامدار و جایگاه بیست و سوم را به خود اختصاص داده و توانسته است 14 هزار و 90 نفر را به خود جذب كند.

بر اساس این گزارش، شركت‌های چند رشته‌ای صنعتی، محصولات كانی و غیر فلزی، محصولات دارویی، كاشی و سرامیك ماشین آلات و تجهیزات،سایر واسطه گری های مالی، ساخت محصولات فلزی، قند و شكر، ماشین آلات دستگاه‌های برقی ساخت رادیو و تلویزیون، لاستیك و پلاستیك، پیمانكاری صنعتی، مخابرات،خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل و انبارداری، انتشار وچاپ، منسوجات، محصولات كاغذی، بیمه و صندوق بازنشستگی، استخراج نفت و گاز، رایانه، وسایل اندازه گیری پزشكی، دباغی، و محصولات چوبی به ترتیب دررتبه‌های بعدی از نظر تعداد سهامدار قرار دارند.

به گزارش ایسنا در این میان صنایع استخراج ذغال سنگ با 608 نفر، استخراج سایر معادن با 390 نفر، مبلمان با 307 نفر و صنعت كشاورزی و دامپروری با 73 سهامدار با كمترین تعداد سهامدار درانتهای جدول جای گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سهراب عبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید؛

بنده تعداد سهامدارن شرکتهای بورسی رو برا چند سال متوالی (تعداد سهامداران در پایان سال) لازم دارم از کجا میتونم پیدا کنم ؟؟

با تشکر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین