این تحقیق که به مدت ۳۲ سال انجام شد، نشان داد افرادی که حداقل ۵ بار در هفته حدود ۳۰ گرم آجیل مصرف میکنند، کمتر در معرض خطر بیماریهای قلبی و سکته مغزی قرار دارند.
دکتر امیلی ریچاردز، سرپرست این تحقیق، گفت: «آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر، و آنتیاکسیدانها است که به کاهش کلسترول بد و بهبود سلامت رگهای خونی کمک میکند.»
وی افزود: «حتی مصرف آجیل به مقدار کم، مثلاً هفتهای دو بار، میتواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت قلب داشته باشد.»
کارشناسان توصیه میکنند آجیل را به جای میانوعدههای ناسالم مصرف کنید و از آجیلهای بدون نمک و شکر اضافه استفاده کنید.