کد خبر: ۱۰۴۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲

آمریکا: ایران قبول کند تا زن محکوم به سنگسار به برزیل پناهنده شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اگر برزیل تمایل به پذیرش این زن را دارد؛ امیدواریم ایران این موضوع را اقدام بشردوستانه بداند. 

آمریکا از ایران خواست پیشنهاد برزیل برای اعطای پناهندگی به زن ایرانی محکوم به سنگسار را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز دوشنبه گفت: اگر برزیل تمایل به پذیرش این زن را دارد، امیدواریم ایران این موضوع را اقدام بشردوستانه بداند.

وی ادامه داد: امیدواریم ایران پیشنهاد برزیل را بپذیرد و تمایل خود را برای حل این مسأله، اظهار کند. در همین زمینه می‌خواهیم که ببینیم گردشگران ما نیز در اقدام بشردوستانه‌ای به سرزمین خود بازگردند. 

3 تبعه آمریکایی حدود یک سال پیش از این هنگامی که در مناطق شمالی عراق بودند به اتهام ورود غیرمجاز به ایران توسط نیروهای مرزبانی ایران بازداشت شدند ولی پس از آن وزیر اطلاعات کشورمان گفت که اتهام آنها جاسوسی است.

"لولا دا سیلوا" رئیس‌جمهور برزیل روز شنبه گذشته گفته بود: به دوستم احمدی‌نژاد، رهبر و دولت ایران می‌گویم و از آنها می‌خواهم که به برزیل اجازه بدهند به این زن، پناهندگی بدهد.

به گزارش عصر ایران، وی اضافه کرده بود: من به قوانین داخلی ایران احترام می‌گذارم اما اگر دوستی من با رئیس‌جمهور و ملت ایران معنی‌دار باشد و اگر این زن باعث ناراحتی و ناخرسندی شده است ما می‌توانیم میزبان این فرد در برزیل باشیم.

سکینه محمدی آشتیانی 43 ساله در 15 ماه می 2006 به جرم رابطه غیرمشروع، به سنگسار محکوم شد. این حکم در سال 2007 نیز در دادگاه عالی ایران تایید شد.

رامین مهمان‌پرست وزیر امور خارجه نیز در این خصوص گفت: با شناختی که از آقای داسیلوا داریم ایشان شخصیت انسانی و عاطفی دارند و احتمالا اطلاعات کافی درباره این پرونده به دست ایشان نرسیده است چرا که پرونده مورد‌نظر بر اساس جرایم مسلم است.
 
کاری که می‌شود کرد این است که ایشان را در جریان پرونده گذاشت تا مسأله روشن شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین