کد خبر: ۱۰۴۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
رییس سازمان زندان‌های کشور:

تعداد ورودی زندان‌ها نشات گرفته از اوضاع اجتماعی است

آمار جرم و جنایت در سطح کشور زیاد است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باید در زندان‌ها نظم وانضباط، ابهت‌و اقتدار حاکم شود و این نباید به معنای خشونت تعبیر شود. 

اسماعیلی در حاشیه پنجمین گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت ادارات کل زندان‌های کشور با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری، اظهارداشت: آنچه که مقام معظم رهبری با دور اندیشی از نیاز امروز جامعه اسلامی بیان کردند باید به عنوان الگوی رفتاری و سازمانی قرار بگیرد. 

وی درباره نحوه رفتار کارکنان سازمان زندان‌ها با زندانیان گفت: رفتار کلیه کارکنان سازمان زندان‌ها نظیر زندانبان‌ها، پرسنل انتظامی، مراقبان، پاسیاران و غیره با زندانیان باید مطابق حفظ شئون و کرامت انسانی باشد. 

رییس سازمان زندان‌ها با اعلام اینکه به هیچ عنوان برخورد بد با زندانیان را نمی پذیریم، تاکید کرد: باید در زندان‌ها نظم وانضباط ،ابهت و اقتدار حاکم شود و این نباید به معنای خشونت تعبیر شود. 

اسماعیلی به بازدید بیش از 100 زندان سراسر کشور و گفتگو با زندانیان اشاره و خاطرنشان کرد: کمترین گلایه زندانیان به رفتار و تعامل خوب زندان‌بانان با آنها است و آن‌ها وضعیت زندان رضایت دارند. 

این مقام مسئول، رسیدگی به پرونده زندانیان، اعتراض به حکم صادره و...را بیشترین گلایه زندانیان عنوان کرد. 

رییس سازمان زندان‌ها با اعلام اینکه 50 درصد زندانیان کشور را زندانین مواد مخدر تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: عمده ورود موادمخدر به زندان‌های کشور از طریق بلع و انباری صورت می‌پذیرد. 

اسماعیلی ادامه داد: اگر افراد به سمت موادمخدر سوق داده نمی‌شدند، امروز در زندان‌هایمان با مشکل مواجه نبودیم.
وی تصریح کرد: باید بخشهای مختلف به ویژه دولت با تخصیص اعتبارات لازم در ایجاد فضای مناسب برای نگهداری این گروه از زندانیان، تجهیز اردوگاه‌ها و جداسازی محکومان موادمخدر از سایر زندانیان کمک کنند. 

رییس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: در صورت مساعدت بخش‌های حاکمیتی قادر هستیم، در جهت اصلاح و تربیت زندانیان قدم موثری برداشته و زمینه بازگشت آنها را به جامعه فراهم کنیم. 

اسماعیلی با اشاره به افزایش جمعیت در زندان‌های کشور، تراکم زیاد محکومان در درون زندان‌ها و کمبود فضا برای زندانیان را از مشکلات عمده درون زندان‌ها عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه ورودی زندان‌ها دست ما نیست بلکه نشات گرفته از اوضاع و احوال اجتماعی است، تصریح کرد: متاسفانه آمار جرم و جنایت در سطح کشور زیاد است که این امر نشات گرفته از قوانین می باشد به گونه ای که برای جرایم کم اهمیت مجازات حبس در نظر گرفته شده‌است. 

رییس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با اصلاح قانون، فرهنگسازی مناسب، پیشگیری از وقوع جرم بتوانیم جمعیت کیفری کشور را کاهش دهیم. 

اسماعیلی یادآور شد: در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، اشتغال برای زندانیان و نیز رعایت بهداشت در درون زندان‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. 

رییس سازمان زندان‌ها درباره انتقال بازداشتگاه کهریزک اظهارداشت: بازداشتگاه قبلی کهریزک که مورد انتقاد بود الان دیگر وجود خارجی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین