کد خبر: ۱۰۴۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۷
قنبری، سخنگوی فراكسيون خط امام ( ره) مجلس در گفت‌و گو با آفتاب:

روابط دولت‌و مجلس بحرانی‌تر از آن است که با نشست مشترک به جایی برسد

دولت گوش شنوایی برای شنیدن اظهارات نمایندگان مردم ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب - سرویس سیاسی: داریوش قنبری در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب در خصوص نشست آینده دولت و مجلس که در ماه رمضان برگزار خواهد شد، گفت: یکی از موضوعاتی که قطعا در این جلسه قرار است به آن پرداخته شود تعامل مجلس و دولت است که من معتقدم روابط مجلس و دولت بحرانی تر از آن است که با یک جلسه هم اندیشی و هم نشینی مشکلات آن حل شود.

وی با بیان این‌که از این جلسات تا کنون زیاد برگزار شده، گفت: در این جلسات نمایندگان فرصت کافی برای صحبت ندارند اگر هم صحبتی شود این اظهارات کامل شنیده نمی‌شود.

سخنگوی فراکسیون خط اما(ره) گفت: در این جلسات تعدادی نماینده انتخاب می‌شوند که بخش ناچیزی از سخنان آنان مربوط به روابط دولت و مجلس است، اگر هم مسائل به خوبی بیان شود گوش شنوایی از سوی دولت نیست.

قنبری تصریح کرد: معتقدم این مجلس نیست که به جلسه هم‌اندیشی با دولت نیازمند است اگر قرار باشد مجلس، دولت را با خواهش و التماس راضی کند تا وظایفش را انجام دهد آن روز روز مرگ مجلس است و این نشانه ضعف است.

وی یادآور شد: دولت باید وظیفه قانونی خود را انجام دهد مجلس هم صرفا با نظارت بدون مماشت است که می‌تواند جایگاه واقعی خود را به‌دست آورد.

نماینده ایلام گفت: متاسفانه هم اکنون مجلس به‌جای استفاده از ابزار نظارت به نظاره‌گر بودن اتفاقات اخیر تبدیل شده است. البته این به خاطر مماشات خود نمایندگان با بی قانونی‌های دولت است که باعث زیاده خواهی دولت شده‌اند.

وی افزود: مجلس نیازمند استفاده مناسب از اهرم‌های نظارتی خود است تا از این طریق تعامل منطقی بین دو قوه برقرار شود و هر دو قوه به جایگاه واقعی خود بازگردند.

قنبری خاطرنشان کرد: دولت بعضا به کارهایی می‌پردازد که در حوزه قانون‌گذاری است این قبیل کارها مانع تعامل بین دو قوه خواهد بود.

وی گفت: تعامل منطقی داشتن صرفا با توجه به قوانین امکان‌پذیر است. متاسفانه در برخی از این جلسات این دولت است که به‌جای آن‌که گوش شنوایی برای اظهارات نمایندگان مردم باشد خود در مقام مدعی قرار می‌گیرد و به نوعی زبان‌درازی هم دارد.

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) افزود: این جلسات به جایی نمی‌رسد و بی‌فایده است و چیزی جز اتلاف وقت نیست بهتر است مجلس برای به تمکین واداشتن دولت از طریق این جلسات، ابزار نظارتی خود را تقویت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین