کد خبر: ۱۰۴۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴

وزیر خارجه صدام اوباما را ریاکار شمرد و ایران را آغازگر جنگ

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه انگلیسی در مصاحبه‌ای با طارق عزیز، وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر عراق در دوران صدام، نوشت: مردی که زمانی یکی از مقامات ارشد رژیم صدام حسین بود از آمریکا خواست که حضورش در عراق را گسترش دهد. 

روزنامه گاردین به نقل از طارق عزیز، که مقامش به عنوان وزیر امور خارجه صدام از او در رژیم دیکتاتوری بعث یک چهره بین‌المللی ساخته بود، می‌نویسد: امیدم به اوباما از بین رفته است. فکر می کردم اوباما برخی از اشتباهات بوش را جبران کند. اما او یک ریاکار است و نباید عراق را در این وضعیت رها کرده آن را به گرگ‌های در کمین بسپارد. 

طارق عزیز با انتقاد از طرح عقب نشینی نیروهای آمریکا از عراق گفت: هم آمریکا و هم انگلیس کشور را به مانند یک خرابه رها کرده‌اند در حالی که موظف هستند پیش از خروج از توانمندی عراق برای بازگشت به شرایط عادی اطمینان حاصل کنند.

گاردین به نقل از طارق عزیز اضافه می‌کند: ما همگی قربانیان آمریکا و انگلیس هستیم. آن‌ها کشور ما را به طرق مختلف نابود کردند. اما هر کس اشتباهی مرتکب می‌شود لازم است درصدد جبران آن باشد.

عزیز که چند ماه پیش توسط آمریکا به مقامات عراق تحویل داده شد از محکوم کردن رییس سابقش که در دسامبر 2006 اعدام شد خودداری کرد. او در ادامه افزود: اگر من اکنون از افسوس‌های خود سخن بگویم، به من به مانند یک فرصت‌طلب نگریسته می‌شود.

طارق عزیز به جرم جنایت علیه بشریت به 15 سال زندان محکوم شده است. 

عزیز در این مصاحبه بیان داشت: صدام ترجیح می داد جهان را در خصوص سلاح‌های کشتار جمعی عراق در ابهام قرار دهد. اما هدف تنها حفظ موضع منطقه‌ای عراق بود نه وارد کردن کشور به جنگ با آمریکا و انگلیس.

وزیر خارجه حکومت صدام با وقاحت تمام از ایران به عنوان آغاز‌گر جنگ یاد می‌کند و می‌گوید: «ایران 8 سال جنگ را به ما تحمیل کرد و ما این حق را داشتیم که آن‌ها را از این امر بازداریم. صدام مرد مغروری بود. او باید از شان عراق دفاع می‌کرد و نشان می‌داد که نه اشتباه می‌کند و نه ضعیف است. حالا ایران در حال ساخت بمب اتمی است. همه این مسأله را می‌دانند اما هیچ‌کس کاری نمی‌کند. چرا؟»!!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین