کد خبر: ۱۰۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۴

محموله زیمنس در مسیر نیروگاه اتمی بوشهر متوقف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در شماره جدید خود به نقل از مقامات پلیس گمرک آلمان از توقیف شش محموله شرکت زیمنس در سال جاری میلادی به مقصد ایران خبر داد .

به گزارش خبرگزاری فرانسه آخرین محموله در فرودگاه فرانکفورت و در ماه ژوئن توقیف شده است.

بنا به گفته پلیس گمرک آلمان این محموله ظاهرا عازم روسیه بوده و از آنجا برای استفاده در نیروگاه اتمی بوشهر در نظر گرفته شده بود.

انتشار این گزارش در حالی است که پیش از این شرکت زیمنس در ژانویه سال جاری میلادی از توقف همکاری و معامله با ایران خبر داده بود.

پیش از این مقامات روسیه واز جمله سفیر مسکو در سازمان ملل از اقدام گمرک آلمان در توقیف محموله‌های به مقصد روسیه انتقاد کرده بود.

بنا بر این گزارش یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت زیمنس در واکنش به این خبر اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر سرپیچی از قوانین و ارسال مستقیم تجهیزات از زیمنس به ایران وجود ندارد.

اشپیگل می‌نویسد که تجهیزات توقیف شده قرار بوده در قالب معامله با یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت روسی "اتم استروی اکسپورت"، در اختیار این کمپانی روسی قرار گیرد.

اتحادیه اروپا در ماه میلادی گذشته مجموعه تحریم‌هایی را علاوه‌بر تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران وضع کرده است و ماموران گمرک فرودگاه فرانکفورت با استناد به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران محموله ارسالی به روسیه را توقیف کرده‌اند.

اشپیگل می‌نویسد که گمرک آلمان در سال جاری میلادی حدود 6 محموله را که اغلب آنها می‌بایست از مسیر روسیه به ایران می‌رسید توقیف کرده است.

با وجود انتشار گزارش اشپیگل، شرکت زیمنس آلمان اعلام کرد که تجارت و معامله این شرکت با ایران از نیمه سال جاری میلادی متوقف شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین